Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
LinkedIn (igen). Vad är det med alla drömjobb? Alltså blir ändå lite besviken när någon säger att de fått sitt drömjobb och så är det liksom LSS-handläggare på Kils kommun. Det kanske är någons dröm jag fattar det, men begreppet blir ju förbaskat urvattnat av alla dessa mediokra drömmare. Jag har haft bra jobb som jag varit nöjd med, vilket är en himla ynnest eftersom jag ändå måste försörja mig. Men drömjobb? Ja det skulle väl vara att leka med hundvalpar på heltid eller uppfinna ett miljöneutralt bränsle.
Jag tänker lite att ett drömjobb hade varit något jag gladeligen hade utfört även utan betalning. Jag gillar verkligen mitt jobb men hade jag gjort det utan lön? Aldrig. Inte ens om jag hade varit ekonomiskt oberoende hade jag fortfarande velat ha betalt för att gå till kontoret varje vardag.
 
Regn :meh: är så förbannat less på skitväder. Kan det inte bara va lite bra väder ett tag. Ingen blåst, inget regn, inget snöslask. Bara lite uppehåll och lite värme. Men det är väl för mycket begärt :meh:
Ja, jag är allmänt less på väder och en massa annat. Har hamnat i nån gnällperiod igen
 
Jag tänker lite att ett drömjobb hade varit något jag gladeligen hade utfört även utan betalning. Jag gillar verkligen mitt jobb men hade jag gjort det utan lön? Aldrig. Inte ens om jag hade varit ekonomiskt oberoende hade jag fortfarande velat ha betalt för att gå till kontoret varje vardag.

Pratade med sambon när vi var ute på en promenad om vad man hade gjort om man vunnit herrans massa pengar. "Säga upp mig" var min första respons och han blev förvånad, och frågade om jag verkligen inte skulle jobba om jag vore ekonomiskt oberoende. Jag svarade att självklart hade jag jobbat, men på mitt nuvarande jobb? :rofl: Jag gillar mitt jobb som sagt med hade jag blivit stenrik över en natt så hade jag givetvis sagt upp mig samma dag :D Jag hade volontärarbetat och säkert så småningom startat något eget företag som hade kunnat vackla sig fram. Jag hade inte fortsatt suttit och förklarat för folk över telefon hur de klickar på en länk, liksom.
 
Åh jag hade också en LinkedIn-störning i veckan. Jag blir lite lätt illamående av att det är SÅ himla plastigt och perfekt. Jag jobbar själv med komunikation och sociala medier och både i jobbet och privat uppskattar jag mest de avsändare där det märks att det är människor bakom. Duktiga, proffsiga men mänskliga människor. Mycket på LinkedIn liknar allt för mycket reklambroschyrer, jag tror inte att det är ett vinnande koncept i längden faktiskt.

Om ens det. Det snuddar mot inbillningssjuka i min värld :angel::D
 
Ja! :mad:

Mvh hon som ÄNTLIGEN kunnat ha något annat än fleecejacka på sig ute :p

Sorry. :D

Jag kan ju även tillstå att det var väldigt förmätet av mig att klaga medan jag fortfarande var kvar inomhus! Som en svalkande bris jämfört med den kväljande luften ute. Katten föll på sidan mitt under den dagliga promenaden och protesterade högljutt när jag försökte få honom på fötter. Jag fick alltså BÄRA honom den sista biten hem. Sådan matte, sådan katt ... åh, sköna maj o.s.v. 🙈
 
Jag tänker lite att ett drömjobb hade varit något jag gladeligen hade utfört även utan betalning. Jag gillar verkligen mitt jobb men hade jag gjort det utan lön? Aldrig. Inte ens om jag hade varit ekonomiskt oberoende hade jag fortfarande velat ha betalt för att gå till kontoret varje vardag.
Fast jag har haft extremt roliga arbeten flera gånger, men vill ändå ha betalt för min tid. Sen är det lite såhär: ju roligare jobb, desto mindre kan jag tänka mig att få betalt.

Nuvarande jobb är ett "drömjobb". Jag har velat jobba med det i tio år, utbildat mig i tre år och har nu jobbet. Det betyder inte att jag är beredd att göra det gratis även om jag hade råd.
 
Återigen: Varför är jag inte miljonär? :arghh:
Tänk att ha ett helt rum med bara KJL-smycken!

kenneth-jay-lane-multi-colour-art-deco-crystal-stone-necklace-multicolor-product-1-259560372-...jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 274
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 828
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 864
Senast: Mkb
·
Svar
734
· Visningar
38 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp