Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
At jag det senaste fått huvudvärk, illamående och knasig mage(varje dag!)
Tror kroppen börjar bli trött på p-staven, ska bli så skönt att ta ut den!
 
Att jag har så förbannat ont i käkarna och framsida hals/axlar/bröstmuskler... Ohållbart.
Men har bokat naprapat till 19e maj.

Behöver även boka återbesök till kiropraktor.. Sen kan jag bli knäckt, knådad och lycklig.
 
Det 'roligaste' är att när paketet kommit efter sju sorger och åtta bedrövelser och man hämtat ut det plingar det i telefonen. PostNord: Betygsätt vår service så vi kan förbättra oss...
Jamen precis.

Det löjliga är att det tar 2 dagar för ett paket från USA att anlända till Sverige, sen tar det över 14 dagar för Postnord att leverera det till mig 🤦‍♀️ Hade ju typ gått snabbare att ro över Atlanten och hämta hem det själv.
 
Jamen precis.

Det löjliga är att det tar 2 dagar för ett paket från USA att anlända till Sverige, sen tar det över 14 dagar för Postnord att leverera det till mig 🤦‍♀️ Hade ju typ gått snabbare att ro över Atlanten och hämta hem det själv.
Skulle precis skriva samma, en dag från UK hit och nu en vecka i Sverige och inget har hänt.

PostNord gör allt för att jaga kostnader utan någon som helst hänsyn till konsekvenserna för samhällsservicen för att de som sitter i ledningen skall kunna ge sig själva astonomiska summor i ersättning. PostNord Sverige gör miljardvinster men posthanteringen fungerar uruselt.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Att det inte står vem/vilken arbetsgivare som har betalt in vad i försäkringsbrev mm som kommer på posten. Idag fick jag två kuvert från Pensionsvalet gällande tjänstepension. Nu vet jag väl i princip vem som gjort vad i dagsläget, men i framtiden då om man har haft flera arbetsgivare efter x antal år?

Visst jag kan väl säkert höra av mig och kolla vem som tecknat försköning A, B, C själv, men ändå.
 
Väntar på ett paket.
Beställde förra måndagen, pengar dragna och har fått orderbekräftelse (din order behandlas). Sen tyst. Ingen leveransbekräftelse eller paket-id.
Butiken är stor och välkänd så tror inte det är nåt skumt, bara jag som är otålig - och blir lite tjurig när de på hemsidan skriver "snabba leveranser! 1-4 arbetsdagar".
 
Att det inte står vem/vilken arbetsgivare som har betalt in vad i försäkringsbrev mm som kommer på posten. Idag fick jag två kuvert från Pensionsvalet gällande tjänstepension. Nu vet jag väl i princip vem som gjort vad i dagsläget, men i framtiden då om man har haft flera arbetsgivare efter x antal år?

Visst jag kan väl säkert höra av mig och kolla vem som tecknat försköning A, B, C själv, men ändå.
Jag har säkert haft 15-20 olika arbetsgivare och har ingen koll alls på min tjänstepension. :laugh: borde verkligen styra upp och flytta så jag har allt på samma ställe.
 
Väntar på ett paket.
Beställde förra måndagen, pengar dragna och har fått orderbekräftelse (din order behandlas). Sen tyst. Ingen leveransbekräftelse eller paket-id.
Butiken är stor och välkänd så tror inte det är nåt skumt, bara jag som är otålig - och blir lite tjurig när de på hemsidan skriver "snabba leveranser! 1-4 arbetsdagar".
De kanske bara jobbar på måndagar....:idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 486
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 464
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
349
· Visningar
14 292
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 349
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp