Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du testat mängder av diskmedel i avloppet? Det är där de lägger ägg, häller du i diskmedel så kan de inte lägga sina ägg och vips, borta. Ska väl egentligen kombineras med kokande vatten för att döda också men du kan ju skippa den biten.

Tänker att det blir lite som när man lägger typ dekorstenar i blomkrukor så sorgmygg inte kommer åt att lägga ägg. Till slut dör de ut av att de helt enkelt inte kan bli fler.
Tack för tipset!
Det är inte så många flugor, men tycker det är obehagligt när de flyger överallt och så nära inpå mig.
 
Att folk blir så upprörda över att jag inte är intresserad/bryr mig/vet något om fotbollen. Folk går igång på att jag inte kan någon i startelvan eller ens vet hur Sverige ligger till och beter sig som om jag förolämpat de å det grövsta....

Hög igenkänningsfaktor på den...
Jag tycker att det är lite kul att driva med det hela. Så när folk började prata på jobbet om att idag spelar Sverige mot "X", så frågade jag helt oskyldigt: "Hockey, eller?" :rofl:
 
Tack för tipset!
Det är inte så många flugor, men tycker det är obehagligt när de flyger överallt och så nära inpå mig.
Är du säker på att det är blomflugor? De brukar ju hålla sig kring diskhon, eller tänker jag fel nu... Brukar inte ha de överallt själv utan just kring sopor och diskho.
 
Är du säker på att det är blomflugor? De brukar ju hålla sig kring diskhon, eller tänker jag fel nu... Brukar inte ha de överallt själv utan just kring sopor och diskho.
De flyger gärna in till mig när jag sitter i soffan i ett annat rum med trots att jag inte har något ätbart för dom här.
Kan inte säga säkert vad det är för djur, de är ju som små förvirrade, svarta prickar i luften. Men ja, typ bananflugor?
 
Att folk blir så upprörda över att jag inte är intresserad/bryr mig/vet något om fotbollen. Folk går igång på att jag inte kan någon i startelvan eller ens vet hur Sverige ligger till och beter sig som om jag förolämpat de å det grövsta....
Prova att fråga "vilken sport" när folk går igång och säger att de ska kolla på EM/VM och förutsätter att alla förstår att det är fotboll de menar :angel:
 
Jag tycker de är förbannat bra på att flyga rakt framför ögonen på en:meh:

De flyger gärna in till mig när jag sitter i soffan i ett annat rum med trots att jag inte har något ätbart för dom här.
Kan inte säga säkert vad det är för djur, de är ju som små förvirrade, svarta prickar i luften. Men ja, typ bananflugor?
Jag har nog väluppfostrade bananflugor, väl medvetna om att jag tar till kokande vatten och diskmedel om de stör mig :angel:
 
Min träningsvärk... Tydligen får man massor av träningsvärk av att helt ouppvärmd gå in i ett rum och slå på saker med slägga i fem minuter :angel:
(kul var det)

Nu dock på väg till stallet för jobb och får väl hoppas att all mocking mjukar upp kroppen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 220
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 804
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 837
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 942
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp