Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avspolning av hästar på löpande band idag känns det som. Och nu är även jag avspolad och trött. Hoppas på en god natts sömn. Grannen skulle jobba ute i natt så imorgon bitti lär det finnas fina sockerbitar utspridda för att senare samlas ihop.
😴🛌🎶
 
Stör mig på grannarnas barn som måste springa häl-maraton varje morgon från 0630. Brukar inte störa mig på barnen, men måste de börja så jäkla tidigt?! ^^

Jag tror att grannarna också önskar att deras barn sov längre. Men man tycker ju att de kunde sätta dem framför TVn tidigt på morgonen så att de inte stör någon med att springa runt...
 
Jag tror att grannarna också önskar att deras barn sov längre. Men man tycker ju att de kunde sätta dem framför TVn tidigt på morgonen så att de inte stör någon med att springa runt...
Haha, tänkte faktiskt på det också ^^ gissar att det har med sommarlovet att göra, spritter lite extra i kroppen liksom :) ger det någon dag till, sen har jag nog vant mig vid ljudet och sover igenom det.
 
Stör mig på folk.

Min häst har tagit sig ur hagen 3 ggr på ... 5v. Så nu har de andra i stallet bestämt att han inte får gå nära någon av de andra hästarna ("han kan ge dem idéer"). Men jag kan ju liksom inte släppa ut honom själv, dels för att hagsystemet inte funkar så och dels för att jag vägrar ha en häst ensam på det sättet. Dessutom lär ju inte problemet försvinna om han blir ensam.
 
Stör mig på folk.

Min häst har tagit sig ur hagen 3 ggr på ... 5v. Så nu har de andra i stallet bestämt att han inte får gå nära någon av de andra hästarna ("han kan ge dem idéer"). Men jag kan ju liksom inte släppa ut honom själv, dels för att hagsystemet inte funkar så och dels för att jag vägrar ha en häst ensam på det sättet. Dessutom lär ju inte problemet försvinna om han blir ensam.

Hur tar han sig ur?
 
Oj, sprängt grinden! Jag kan förstå om de inte vill ha en häst i hagen som spränger grinden! Vet du varför han gör det?

Strömmen var av och jag misstänker att hagkompisen och han haft lite väl kul, det finns sladdspår in i grinden.

Och det handlar inte om att andra inte vill ha i samma hage. De vill inte ha i närliggande hagar där de andra hästarna kan se honom. Att hagkompisen inte får gå kvar med honom köper jag.
 
Strömmen var av och jag misstänker att hagkompisen och han haft lite väl kul, det finns sladdspår in i grinden.

Och det handlar inte om att andra inte vill ha i samma hage. De vill inte ha i närliggande hagar där de andra hästarna kan se honom. Att hagkompisen inte får gå kvar med honom köper jag.
Fast har han hoppat över till en annan tom hage så kan han ju hoppa över till en annan hästs hage också om den ligger bredvid. Det skulle jag inte känna mig bekväm med.

Min häst hade en kort sådan period för några år sedan pga stress för att det kommit nya hästar i en annan hage. Han sprang igenom brädor och elstängsel. Löste sig när vi bytt hage på honom och hans kompis.
 
Stör mig på att jag har långtråkigt och inte vet vad jag ska göra.
Hade jag varit hemma hade jag kunnat sysselsätta mig med saker, men här vete tusan….
 
På mina grannars val av grönsaker för pallkragen de ställt ut i den gemensamma trädgården. Jättetrevligt att någon drar igång något sådant och de har varit väldigt noga med att säga att vi får ta så mycket vi vill av det som växer där, men de har alltså valt att plantera... Brysselkål. Vem i hela glödheta helvete väljer att odla just brysselkål, av alla fantastiska grönsaker som finns?! Finns det ens någon som gillar brysselkål?! :rage: :laugh:

Här hade man gått och hoppats på lite smarriga bönor, lite krispig sallad eller kanske en och annan morot. Och så får man BRYSSELKÅL! :mad:

Merry Christmas?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 848
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 466
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 594
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp