Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast har han hoppat över till en annan tom hage så kan han ju hoppa över till en annan hästs hage också om den ligger bredvid. Det skulle jag inte känna mig bekväm med.

Min häst hade en kort sådan period för några år sedan pga stress för att det kommit nya hästar i en annan hage. Han sprang igenom brädor och elstängsel. Löste sig när vi bytt hage på honom och hans kompis.

Hur långt bort är ok? Vi pratar om till och med 5 - 7st hagar bort.

Dessutom har hans hage byggts om och fått 5 trådar och en total höjd på 150cm. Vilket han inte lär hoppa.
 
Jag stör mig på att jag fick en annan tillverkare av en medicin är jag brukar få när jag hämtade ut den. Det är en flytande medicin och den nya smakar riktigt illa. Lång äcklig eftersmak dessutom. Försökt blanda ut den med olika drycker, men nej, den smakar lika illa oavsett. Den vanliga är inte god, men inre alls lika illa som denna.
 
Hinner de sticka när en trampar på dem?!O_o
Ingen aning, jag antog att det var en geting eller ett bi eftersom vi har mycket av båda i gräsmattan och någonting stack mig i foten. Satt en tagg kvar, tog dock ingen närmare titt på den så. Tog bara bort den
 
Ja, snabba som fan är dem. Har ett tidigt minne från min barndom när jag kröp runt på alla fyra och satte knät på en geting. Aj.
Iofs. Jag vet ju inte om den levde innan jag klampade över kraken.. Men kom ihåg att vi fick plocka bort gadden 🤔 undrar om man kan bli stucken av en död geting..
 
Mutter.. försöker koppla in fiber. Eller rättare sagt, välja leverantör av bredband. Stört omöjligt! Inget fungerar och alla skyller på alla.. Enligt Telia har vi inte ens fiber i huset, vilket är mycket konstigt med tanke på att vi får halva gräsmattan uppgrävd (ok, jag överdriver) och jag var hemma och tittade på när han kopplade in omvandlaren.

Ska ringa för femtifjärde gången och fråga vad de håller på med
 
På att vissa människor verkar ha så otroligt svårt att skilja på Facebook och LinkedIn. En av mina kontakter delade just sina BRÖLLOPSBILDER, tillsammans med en lång ostig text om hur mycket han älskar sin fru. PÅ LINKEDIN. Seriöst?! Jag funderade faktiskt på att rapportera inlägget som opassande, men med tanke på att det lär skapa engagements och trafik på sidan så tvivlar jag på att LinkedIn skulle göra något åt saken.

Förlåt men jag skrattade rakt ut! :rofl: Hur sjutton kan någon vara så clueless?! Men visst, jag skulle absolut se upp med någon som har så dåligt omdöme i en rekryteringssituation :D
 
Jag stör mig på att jag fick en annan tillverkare av en medicin är jag brukar få när jag hämtade ut den. Det är en flytande medicin och den nya smakar riktigt illa. Lång äcklig eftersmak dessutom. Försökt blanda ut den med olika drycker, men nej, den smakar lika illa oavsett. Den vanliga är inte god, men inre alls lika illa som denna.
Theralen/alimemazin? Den smakar hemskt illa iaf. Om det är den så brukar apelsinjuice eller Fanta apelsin funka rätt bra, eller så ber man om att få alimemazinkapslar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 762
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
198
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 422
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 574
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp