Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vanliga frisör är på semester så hennes vikarie ersatte idag när jag klippte mig.

Vikarien påpekade att jag börjar få gråa hårstrån och sa att det inte var så vanligt att det kom redan i min ålder utan att det brukar börja efter 30. Jag svarade att jag faktiskt är 35 och hon blev väldigt överraskad.
"-Va? Jag trodde du var runt 25!"

Så, nu vet jag inte om jag ska störa mig på att jag börjar bli gråhårig eller om jag ska vara glad för att jag ser ung ut. Eller ja, som en gråhårig 25-åring då förstås 😆
 
Min vanliga frisör är på semester så hennes vikarie ersatte idag när jag klippte mig.

Vikarien påpekade att jag börjar få gråa hårstrån och sa att det inte var så vanligt att det kom redan i min ålder utan att det brukar börja efter 30. Jag svarade att jag faktiskt är 35 och hon blev väldigt överraskad.
"-Va? Jag trodde du var runt 25!"

Så, nu vet jag inte om jag ska störa mig på att jag börjar bli gråhårig eller om jag ska vara glad för att jag ser ung ut. Eller ja, som en gråhårig 25-åring då förstås 😆
Vem säger ens så?!
 
Min vanliga frisör är på semester så hennes vikarie ersatte idag när jag klippte mig.

Vikarien påpekade att jag börjar få gråa hårstrån och sa att det inte var så vanligt att det kom redan i min ålder utan att det brukar börja efter 30. Jag svarade att jag faktiskt är 35 och hon blev väldigt överraskad.
"-Va? Jag trodde du var runt 25!"

Så, nu vet jag inte om jag ska störa mig på att jag börjar bli gråhårig eller om jag ska vara glad för att jag ser ung ut. Eller ja, som en gråhårig 25-åring då förstås 😆
Mina vita hår kom när jag var ca 26. Men jag färgade över. Har en gammal klasskompis som var helt grå när han fyllde 30. Har en bekant till som fick vita hår runt 25. Kan inte tänka mig att det skulle vara ovanligt
 
Stör mig på att det plötsligt börjat komma in mängder av flugor.Och att de verkar gilla att sätta sig i mitt ansikte.

Det är ganska precis 10 dagar sedan flugorna tog ecstasy hos oss och startade sitt rejvparty utomhus med att samlas i flugsamlingar och försöka intensivt dansa in i öron och ögon. Vis av många års erfarenhet, så brukar det bara hålla på i runt 2 veckor och sedan lugnar de ned sig igen. Inne slipper jag dock flugor eftersom de slås ihjäl innan de tagit sitt första andetag av inomhusluften.
 
På att hästar skadar sig så lätt..

Min hund bara oj men hejsan matte sprang jag in i vägen och gjorde kullerbutta märks knappt.
Mina hästar oj oj oj matte jag trampade fel på det ena grässtrået jag blir nog halt ett tag typ..

Ok kanske inte riktigt så illa men det KÄNNS som det

+ att jag har en finne under näsan som gör ont. DEN stör jag mig på
 
VAD I HELVETE!

D63506FE-C8C0-4DDF-A15D-F128575F72C0.jpeg


Tack det var allt.

MVH
Sur storstadsbo
 
På att hästar skadar sig så lätt..

Min hund bara oj men hejsan matte sprang jag in i vägen och gjorde kullerbutta märks knappt.
Mina hästar oj oj oj matte jag trampade fel på det ena grässtrået jag blir nog halt ett tag typ..

Ok kanske inte riktigt så illa men det KÄNNS som det

+ att jag har en finne under näsan som gör ont. DEN stör jag mig på
Känner igen mig! "Jag ska bara galoppera lite lugnt och svänga i hagen och råkade vurpa. Bäst att inte lära sig något av det och göra om det två dagar senare" :cautious::laugh:
 
VAD I HELVETE!

Visa bifogad fil 74868

Tack det var allt.

MVH
Sur storstadsbo

Jag misstänker att miljonerna till trots kommer du inte slå till. Liksom ingen annan storstadsbo. Ni kommer ändå stå där och drägla över 98 kvm på höjden ca 3 m utskuren yta, och gå över lik för att bjuda mer än varandra på dubbla nivån. :p

Förmodligen får de inte ens utgångspriset, efter att ha försökt i något år att sälja…
 
Jag misstänker att miljonerna till trots kommer du inte slå till. Liksom ingen annan storstadsbo. Ni kommer ändå stå där och drägla över 98 kvm på höjden ca 3 m utskuren yta, och gå över lik för att bjuda mer än varandra på dubbla nivån. :p

Förmodligen får de inte ens utgångspriset, efter att ha försökt i något år att sälja…

Så är det! Marknadspriserna ser ju ut som de gör av en anledning, brukar jag tänka :D Om något inte blir sålt så brukar det finnas en anledning till det, detsamma med budkrigen.
 
Stör mig på hur mycket trafik det kan finnas på en liten grusväg. På knappa 2km MÖTTE jag:

2 cyklister
2 personer ute med hundar
4 personbilar
1 vägskrapa
1 traktor med slåtterbalk
1 traktor med flakvagn
1 bil med husvagn
1 husbil
1 bil med hästsläp

(inte nödvändigtvis i den ordningen)
 
Har sett en serie på Netflix. I mitten av sista avsnittet börjar det strula så jag kan inte se hur allt slutar. Det som jag måste veta innan jag kan lägga mig och sova.
Så nu sitter jag och stör mig omväxlande med desperata men lönlösa försök att ladda om sidan. Inget av det bara för nattsömnen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 920
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 508
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 604
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp