Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde Comviq för att byta mobilabonemang, inga konstigheter. Någon timme senare får jag ett mejl från Comhem/Tele2 där de bekräftar mitt nya Comhem play+ abonnemang :confused:. Ringde upp och frågade vad som hänt och det visade sig att personen som ändrade mitt mobilabonemang hos Comviq även lagt upp ett det här abonnemanget utan att verken fråga eller säga något om det. Fick det raderat utan problem av Tele2s kundtjänst som lovade dra det vidare med Comviq om olämpligheten i att teckna abonnemang på det sättet...

Men precis samma sak hände mig! Jag skulle säga upp mitt abonnemang på Comviq. Personen jag pratade med sa att de skulle matcha det lägre priset jag hittat, hah! Gjordes inte. Ringde igår och personen jag pratade med sa att hen skulle ändra. Vi får se.

Första personen frågade samtidigt om jag ville ha comhem+ streaming. Nej sa jag. Samma dag fick jag ett mail om välkommen till comhem+ ett år gratis. Hmm.
 
Men precis samma sak hände mig! Jag skulle säga upp mitt abonnemang på Comviq. Personen jag pratade med sa att de skulle matcha det lägre priset jag hittat, hah! Gjordes inte. Ringde igår och personen jag pratade med sa att hen skulle ändra. Vi får se.

Första personen frågade samtidigt om jag ville ha comhem+ streaming. Nej sa jag. Samma dag fick jag ett mail om välkommen till comhem+ ett år gratis. Hmm.
Comhem/tele2 har gratiserbjudande på comhemplay+ sen länge. Jag sa nyligen upp den pga att ett år gått och jag fick börja betala.
 
Hovbölder! Misstänkt hovböld för en och en halv vecka sen, ingen böld då men rejält "blåmärke". Hovis sa att det nog kommer en böld. Hästen har varit kanon fin efter och jag började tänka att det blir nog ingen böld. Tji fick jag, fredag eftermiddag visar sig hästen vara halt :(

Det kanske egentligen är fredags eftermiddagar jag stör mig på, det är alltid då det händer :cautious:
 
Hovbölder! Misstänkt hovböld för en och en halv vecka sen, ingen böld då men rejält "blåmärke". Hovis sa att det nog kommer en böld. Hästen har varit kanon fin efter och jag började tänka att det blir nog ingen böld. Tji fick jag, fredag eftermiddag visar sig hästen vara halt :(

Det kanske egentligen är fredags eftermiddagar jag stör mig på, det är alltid då det händer :cautious:
Det är då man får tänka att skönt att det bara är en hovböld och inget annat :D
 
Haha!
men samtidigt kan jag verkligen förstå att man vill lämna stan. Jag har ju själv gjort just det och känner att det verkligen har underlättat massor. Sedan är det mycket jobb såklart. Men det var det innan också fast inte på samma sätt.
Däremot har jag väl ungefär noll ambition att någon ska skriva en artikel och publicera det :laugh:
 
Gnäll, gnäll, gnäll. Det tar aldrig slut. Jag gör listor och prickar av vad som gjorts men det tillkommer hela tiden nya saker. Plus att gamla saker måste oprickas igen, städa, diska, tvätta, handla.
 
Alla dessa reportage om personer som lämnar "storstadshetsen". Det skrivs om folk som ledsnat på att jaga statusjobb och inte hinna med sina liv. Jag förstår att livet på landet är lugnare och det verkar skönt, men man behöver ju faktiskt varken hetsa eller jaga statusjobb för att man bor i en storstad. Vi är ganska många i Stockholm som liksom bara lever våra liv ganska normalt. Hade jag hetsat runt i alla år utan mål eller mening hade jag också fått panik tillslut och köpt en gård i Västerbotten. Men det är ju liksom ett olyckligt personlighetsdrag mer än storstaden i sig.

Bor i närheten av en populär ort för stadsfolk att flytta till, och det kryllar av reportage om dessa par/familjer i alla små lokaltidningar🙄
 
Alltså, det är jättebra att folk stannar vid övergångsstället med bilen men om jag knappt är i synfältet ännu behöver ni inte stanna 20 meter från övergångsstället och vänta med bilen så jag måste stressa. :rage:

/mvh hon som får ont i ryggen av att ta stora kliv.
 
Bor i närheten av en populär ort för stadsfolk att flytta till, och det kryllar av reportage om dessa par/familjer i alla små lokaltidningar🙄

Ja dom skrev ett sånt om mig när jag flyttade till Småland också för 10 år sedan. Pinsamt att jag ens gick med på det 🤦‍♀️ En positiv sak var att då visste hela byn att det fanns en ny singel i stan och plötsligt dök det upp alla möjliga trevliga typer i våra branschnätverk :up::D
 
Ringde Comviq för att byta mobilabonemang, inga konstigheter. Någon timme senare får jag ett mejl från Comhem/Tele2 där de bekräftar mitt nya Comhem play+ abonnemang :confused:. Ringde upp och frågade vad som hänt och det visade sig att personen som ändrade mitt mobilabonemang hos Comviq även lagt upp ett det här abonnemanget utan att verken fråga eller säga något om det. Fick det raderat utan problem av Tele2s kundtjänst som lovade dra det vidare med Comviq om olämpligheten i att teckna abonnemang på det sättet...
Jag blev skitsur när Tele2 och Comhem slogs ihop. Jag har haft Comhem-bredband för över tio år sen och jag har sedan jag sa upp det försökt få dem att förstå att jag INTE är kund där längre, att de ska ta bort all min data och sluta ringa hela tiden och försöka sälja mig saker. Jag är enormt störd över att jag nu plötsligt är ofrivillig kund hos dom igen :arghh:
Överväger att köpa loss det halvår av bindningstiden som är kvar på mitt mobilabonnemang bara för att inte vara det :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 220
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 804
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 837
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 942
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp