Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla som måste skriva ut på fb att de vaccinerat sig. Så otroligt överdrivet och enbart för att visa hur duktiga de är. 😑🙄

Jag la ut min vaccination på Instagram... inte för att visa hur duktig jag är utan för att fira att jag kanske faktiskt har en chans att överleva om jag blir sjuk (något som definitivt är en reell risk för mig) samt att ge en känga åt antiwaxare. Att du tycker det är överdrivet och "duktigt" är rätt otrevligt.

En del kanske lägger ut av den anledningen men jag tror faktiskt de flesta gör det för att de är glada och lättade.

Edit: Japp, jag tänker lägga ut spruta nr 2 på onsdag också.
 
Alla som måste skriva ut på fb att de vaccinerat sig. Så otroligt överdrivet och enbart för att visa hur duktiga de är. 😑🙄
Tror jag inte! För många är det lite av en milstolpe efter en lång tid med pandemin. När jag skrivit att jag vaccinerat mig (inte på fb iof, det har jag inte) har det 0% att göra med att känna sig duktig, har svårt att någon ens tolkar det så för det känns så främmande...?
 
Jag hade lätt kunnat lägga ut vaccineringsinlägg för att visa hur duktig jag är! Jag är livrädd för sprutor så jag är rejält mallig om jag så lämnar vanligt blodprov. Alla som känner mig vet om det så de skulle förmodligen bekräfta min duktighet.
 
Ja så jävla barnsligt. Jag lägger liksom aldrig ut att jag tar en Alvedon.
Jag stör mig bara på de små klisterlapparna om att man "hjälpt till att rädda liv"... nja, rädda och rädda, några dör väl lite senare bara kanske. Jag är nog bara lite för cyniskt lagd för att uppskatta den typen av formuleringar.

De som däremot kommit över en större fobi för nålar, tandläkare eller annat förstår jag kan lägga ut inlägg om att de är stolta över sig själv när de gjort något som involverar det, det är en lite annan sak än annars som bara blir mästrande och sök efter "klapp på axeln"
 
Alla som måste skriva ut på fb att de vaccinerat sig. Så otroligt överdrivet och enbart för att visa hur duktiga de är. 😑🙄

Jag tror många är ärligt glada och tacksamma! Personligen var det en stor grej för mig, kändes typ som att ta körkort, klara ett prov eller köpa en lägenhet. Stort liksom!
Sen la jag inte ut så mkt direkt då jag vaccinerade mig redan i januari och var rädd att folk skulle bli provocerade 😅
 
Stör mej på att allt är jobbigt, allting skiter sig för mej. Jag har ett sånt satans oflyt hela tiden med allt. Fan ta dej Murphy :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 639
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
15 024
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 376
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp