Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på en bekant just nu, som klagar på att jag köpt för mycket växter till mitt hem och att det inte är fint när hemmet blir en ”djungel”. Ffs. JAG tycker det är fint med mycket växter. Det är JAG som bor här och JAG som ska trivas, inte hen som kommer på besök ibland. När vi pratade i telefon igår och jag sa att jag behövde köpa krukor, tyckte hen (igen) att det är dags för mig att sluta köpa växter för man ska inte ha för många :meh:
Så oförskämt :mad:
Jag räknade mina krukväxter inomhus en gång …det var 107 :angel:
 
Vän som klagar på min dotters val av lägenhet. "Men åh så litet" "Men det ser ju hemskt opraktiskt ut". Tja. Hon behöver inte säja något om det inte är snällt tycker jag. Dottern har valt och det är hon som ska bo där. Jag tycker också att dottern har valt fel men det säjer man väl inte. Tycker att såna kommentarer känns så onödiga.
 
Att jag måste ringa banken för att få ett original bankkort 🙄 Har ett kort med egen bild på och vill ha ett original kort igen. Trodde man kunde fixa det via hemsidan men icke 🙄
 
Att jag tydligen glömde min börs på affären när jag var och handlade tidigare idag och inte märkte det förrän nu 😬
Blir till att ringa in när de öppnar imorgon och förhoppningsvis så är den i säkert förvar.
Gjorde jag inte alls, den hade fallit ur här på gården 😅 men det såg ju inte jag i mörkret i gårkväll när jag var ute (2ggr t o m) och sökte igenom bilen för att se om den fallit ur där.

Skönt!
 
Vän som klagar på min dotters val av lägenhet. "Men åh så litet" "Men det ser ju hemskt opraktiskt ut". Tja. Hon behöver inte säja något om det inte är snällt tycker jag. Dottern har valt och det är hon som ska bo där. Jag tycker också att dottern har valt fel men det säjer man väl inte. Tycker att såna kommentarer känns så onödiga.
Folk klagar jämt på hur jag bor. Bor 5km utanför byn. Ja det är en liten håla på landet mitt mellan två samhällen. Ja det kan vara lite besvärligt nån gång när man behöver skjuts hem och alla andra ska av i byn. Då känner man sig lite besvärlig. Ibland så gnäller dom på att det är långt till mej. Fast det är lika långt att köra igenom hela samhället för att ta sig till andra sidan 🤔 Det var även mycket klagomål på hur det såg ut innan jag tapetsera om för två år sen. Jag hade riktigt mörkblå färg på väggen i tv-rummet. En mörk cerise i sovrummet. Åh det var så hemskt och jag skulle bli deprimerad av den mörka färgen. Hmm, jag gillar mörkt och hämtar energi i det mörka. Men det accepterades inte. Nu har jag det ljusare men det är enbart för att jag ville ha nått nytt efter 13 år
 
Råkade bli lite trött igår eftermiddag och slocknade på soffan. Stensov ett par timmar och kunde inte somna sen på natten. Vilket aldrig är ett större problem annars. Jag har 3 timmars insomningstid oavsett om jag har sovit 2 timmar på dagen eller inte. Försökte ta igen det i morse men icke. Det kröp i kroppen och det kändes som att jag hade sovit för mycket i huvudet. Och ändå var jag trött.
 
På att Parken zoo har utgången genom butiken. Upplagt för att förstöra en trevlig vistelse med skrik och barnagråt 😓

Vi var där förra helgen, men då var det så mycket folk i butiken så dottern ville bara ut så fort som möjligt. Men det är ändå hejkonbejkon i en pandemi att tvinga alla genom en trång butik för att komma ut.
 
Att folk inte har något emot att äta men inte bidra. Jag köpte pizza för 517 kr med mina egna pengar så att alla på ett möte skulle få lunch. Talade om vad det kostade och sa att den som vill kan swisha för sin del. Var det någon som gjorde det? Nej. Om någon annan gjort det så hade jag swishat direkt liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 242
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 820
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 861
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 966
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp