Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att folk inte har något emot att äta men inte bidra. Jag köpte pizza för 517 kr med mina egna pengar så att alla på ett möte skulle få lunch. Talade om vad det kostade och sa att den som vill kan swisha för sin del. Var det någon som gjorde det? Nej. Om någon annan gjort det så hade jag swishat direkt liksom.
Fy va dåligt 😡Jag hade inte ens kunnat med att fundera på att inte göra rätt för mej
 
Att folk inte har något emot att äta men inte bidra. Jag köpte pizza för 517 kr med mina egna pengar så att alla på ett möte skulle få lunch. Talade om vad det kostade och sa att den som vill kan swisha för sin del. Var det någon som gjorde det? Nej. Om någon annan gjort det så hade jag swishat direkt liksom.
I min värld är formuleringen "den som vill kan swisha" mest en artighet. Klart en swishar.
 
Jag stör mig på pms. Närmare bestämt på att pms liksom "tar över" när det pratas om pmds eller om både pms och pmds.

Jag är väl en jävla bitterfitta nu och det här är lite väl orimligt, men jag blir fan lite provocerad när folk gnäller över att de har pms några dagar före mensen. Liksom kom igen när du har pmds.

Och så stör jag mig på att min pmds är annorlunda den här månaden. Just nu ska jag ju bara vilja vrida nacken av folk men må bra om jag undviker irritationsobjekt, istället har jag deppat ihop vid helt jävla fel tillfälle för att deppa ihop.
 
Folk som ska lägga sig i andras arbetsuppgifter trots att deras egna har absolut noll med det att göra i tron att de "hjälper till" trots att deras "hjälp" verken är behövd eller efterfrågad.
 
Att det råder personalbrist på min dagliga verksamhet så det är ännu stökigare än vanligt, och den personal som är kvar klarar inte av att styra upp. Fick inte sova inatt för att jag gruvade mig så mycket för att åka dit. :(
 
Hur svårt det ska vara att hitta i handboken på en bil vilket bränsle den ska ha. Står aldrig något om bränsle i innehållsförteckningen så man får sitta och bläddra och gissa varenda förbaskade gång. Det borde liksom stå i stället för inledning: DENNA BIL SKA DU TANKA MED BENSIN ja men liksom tack, allt jag ville veta.
 
Vän som klagar på min dotters val av lägenhet. "Men åh så litet" "Men det ser ju hemskt opraktiskt ut". Tja. Hon behöver inte säja något om det inte är snällt tycker jag. Dottern har valt och det är hon som ska bo där. Jag tycker också att dottern har valt fel men det säjer man väl inte. Tycker att såna kommentarer känns så onödiga.

Tänker på min vän som skrapade ihop kontantinsats i flera år för att lyckas köpa en liten lägenhet till han och hans fästmö, varpå svärföräldrarna sa "Gärdet?! Ja men det är ju som innerstans Tensta det..."
 
Hur svårt det ska vara att hitta i handboken på en bil vilket bränsle den ska ha. Står aldrig något om bränsle i innehållsförteckningen så man får sitta och bläddra och gissa varenda förbaskade gång. Det borde liksom stå i stället för inledning: DENNA BIL SKA DU TANKA MED BENSIN ja men liksom tack, allt jag ville veta.
Om inte annanstans, så brukar det stå på insidan av tanklocket :)
 
Hur svårt det ska vara att hitta i handboken på en bil vilket bränsle den ska ha. Står aldrig något om bränsle i innehållsförteckningen så man får sitta och bläddra och gissa varenda förbaskade gång. Det borde liksom stå i stället för inledning: DENNA BIL SKA DU TANKA MED BENSIN ja men liksom tack, allt jag ville veta.

Funkar även att kolla varvräknaren. Går den till 8000 är det garanterat en bensinare.

Edit: Ett "trick" jag lärde mig av min gruppchef när jag var testförare och ibland körde 8! olika bilar på ett skift...
 
Hur svårt det ska vara att hitta i handboken på en bil vilket bränsle den ska ha. Står aldrig något om bränsle i innehållsförteckningen så man får sitta och bläddra och gissa varenda förbaskade gång. Det borde liksom stå i stället för inledning: DENNA BIL SKA DU TANKA MED BENSIN ja men liksom tack, allt jag ville veta.

När har du behövt leta efter den infon i handboken? När jag köpt bil har jag ju letat efter specifikt diesel eller bensin och om inte så har man ju tagit reda på det när man pratat med säljaren. När jag hyrt bil har jag frågat uthyraren och ofta står det på en nyckelring på bilnyckeln. Och lånar jag bil av någon så frågar jag ju denne vad jag ska tanka i hens bil.
 
När har du behövt leta efter den infon i handboken? När jag köpt bil har jag ju letat efter specifikt diesel eller bensin och om inte så har man ju tagit reda på det när man pratat med säljaren. När jag hyrt bil har jag frågat uthyraren och ofta står det på en nyckelring på bilnyckeln. Och lånar jag bil av någon så frågar jag ju denne vad jag ska tanka i hens bil.

När jag kör någon annans bil och helt enkelt glömt bort att fråga, som exempelvis idag när jag fick en lånebil av verkstan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 823
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 455
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 591
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp