Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på mopedisten som väljer att köra rakt igenom rondellen istället för runt vilket resulterat hjärtstillestånd hos mig som svänger vänster och är millimeter från att köra över honom. Hade jag kört lite snabbare hade han hamnat på andra sidan min bil eller i bilen tillsammans med mig.:banghead::crazy:
 
Stör mig på att jag har styrelsemöte i kväll och glömde datorn, vilket innebär jag får koppla upp mig via mobilen :meh: :banghead:
 
Jag stör mig på att min hjärna inte samarbetar med mig. Min psykolog hävdar med bestämdhet att jag har psykotiska tankegångar, medan jag är inte så säker på det. Men att hjärnan inte är så samarbetsvillig och drar åt ett annat håll än dit jag vill är jag iaf säker på.
Frustrerande.
 
Idag försökte en trut flygbomba mig och hunden! Som tur är för oss siktade den dåligt!

Det är att ha turen på sin sida. :D Min katt (framför allt, jag vill inte tro att det är jag?!) är sjukt utsatt så här års och fiskmåsar är klart värst. Även om den spontana tanken är ”ååååååh, men sööööte då” vid åsynen av en fiskmåsunge så säger erfarenheten att det bästa är att bara lägga benen på ryggen. En vakande och smått galen förälder lär finnas i närheten, no doubt about it.

Bonusbild på katt som vilar ut efter två extremt traumatiska upplevelser i snabb följd: 1) fiskmåsattack 2) (i människans ögon inte särskilt dramatisk) hundvalpsattack
48A7822A-A075-4EA6-920D-62FDDFAB082E.jpeg
 
Har två dagar till semester. Tänkte påbörja några nya grejer, valde noga ut några på förhand lätta uppgifter. Då visar sig en vara totalt kaosartad och inget som kan vänta till efter semestern, så jag måste lämna över kaos till en kollega. 🤷
 
Psykopatgrannen som nu förbjudit grannarna som bor nära honom - ak a hans polare- att hjälpa mig med något, i detta fallet gräva ur jordgubbslandet 🤦‍♀️ men om han inbillar sig att hans pissiga beteende och att han beordrar den typen av utfrysning från grannarna bryr mig ens lite, så misstar han sig å det grövsta , ty den här lilla Gnistan är ingen vek, undfallande liten kvinna som bugar och niger för någon och allra minst för såndär ohyra 😈 och det i sig är väl en bidragande anledning till hans ohemula agg ;)
 
Psykopatgrannen som nu förbjudit grannarna som bor nära honom - ak a hans polare- att hjälpa mig med något, i detta fallet gräva ur jordgubbslandet 🤦‍♀️ men om han inbillar sig att hans pissiga beteende och att han beordrar den typen av utfrysning från grannarna bryr mig ens lite, så misstar han sig å det grövsta , ty den här lilla Gnistan är ingen vek, undfallande liten kvinna som bugar och niger för någon och allra minst för såndär ohyra 😈 och det i sig är väl en bidragande anledning till hans ohemula agg ;)
Vad fan är det för idiot. Tror jag missat historien om honom.
 
Grannen (radhus) har skaffat en liten hund. Den skäller, vilket inte stör mig det minsta. När den är på hennes lilla uteplats och vi är ute på vår så skäller den på oss om den ser oss. När någon går förbi hennes uteplats skäller den. Helt ok, jag skulle ha blivit vansinnig om det var min hund men hon verkar ju stå ut med det.

Hennes lösning är tydligen att säga till mina barn att de inte ska gå förbi där. Det går liksom en väg (ej för bilar) runt hela komplexet och där brukar barnen cykla osv. Och det ska de fortsätta med, enligt mig. Självklart ska de inte uppehålla sig där och reta hunden osv, det gör de inte, men gå förbi får man.
 
Grannen (radhus) har skaffat en liten hund. Den skäller, vilket inte stör mig det minsta. När den är på hennes lilla uteplats och vi är ute på vår så skäller den på oss om den ser oss. När någon går förbi hennes uteplats skäller den. Helt ok, jag skulle ha blivit vansinnig om det var min hund men hon verkar ju stå ut med det.

Hennes lösning är tydligen att säga till mina barn att de inte ska gå förbi där. Det går liksom en väg (ej för bilar) runt hela komplexet och där brukar barnen cykla osv. Och det ska de fortsätta med, enligt mig. Självklart ska de inte uppehålla sig där och reta hunden osv, det gör de inte, men gå förbi får man.

Vilken störig granne! Hon får väl se till att hennes hund håller klaffen om det stör henne. Men självklart ska folk (och barn) kunna röra sig fritt. Säg till henne att hon inte får säga så till barnen och att om hon fortsätter så kommer du lkaga på att hennes hund skäller stup i kvarten. Barnen får röra sig utanför hennes tomt men hunden får inte skälla hur mycket som helst.
 
min skruvade hjärna som har nån form av tourettes.
Nyss sa nån på TV glatt jättegärna -varpå min hjärna tyst replikerar vattenskalle.

Sånt händer hela tiden. Nån säger nåt som ån gång i forntiden varit ett kul skämt och hjärnan replikerar blixtsnabbt. Tack och lov kommer det sällan ut ur munnen.
 
Jag stör mig på att vissa människor är så fruktansvärt dåliga på att se sitt eget agerande som orsak till att saker inte går som de vill. En av mina anställda klagar på att jag är otrevlig när jag säger till ordentligt om att de inte får titta på Youtube eller Netflix samtidigt som de utför arbetsuppgifter. ”Ni har varit otydliga så ingen anledning att vara otrevlig, nu är det inte roligt att jobba längre”.
1) Jag tycker det hör till sunt förnuft att förstå sådant själv.
2) Jag var trevlig de 5-10 första gångerna jag sagt det vid anställning och återkommande vid dagliga möten samt när jag sett personen i fråga, det har uppenbarligen inte fungerat....

Iof förstår jag att det är tråkigt när man plötsligt inte kommer undan med saker som man gjort tidigare och faktiskt förväntas jobba under arbetstid istället 🙃 Du är alltid välkommen att jobba någon annan stans istället om det inte passar😈
 
Jag stör mig på att vissa människor är så fruktansvärt dåliga på att se sitt eget agerande som orsak till att saker inte går som de vill. En av mina anställda klagar på att jag är otrevlig när jag säger till ordentligt om att de inte får titta på Youtube eller Netflix samtidigt som de utför arbetsuppgifter. ”Ni har varit otydliga så ingen anledning att vara otrevlig, nu är det inte roligt att jobba längre”.
1) Jag tycker det hör till sunt förnuft att förstå sådant själv.
2) Jag var trevlig de 5-10 första gångerna jag sagt det vid anställning och återkommande vid dagliga möten samt när jag sett personen i fråga, det har uppenbarligen inte fungerat....

Iof förstår jag att det är tråkigt när man plötsligt inte kommer undan med saker som man gjort tidigare och faktiskt förväntas jobba under arbetstid istället 🙃 Du är alltid välkommen att jobba någon annan stans istället om det inte passar😈

Tittar de på Netflix/Youtube när de jobbar?? Jag har på sin höjd lyssnat på musik/ljudbok när jag jobbat men enbart när arbetsuppgifterna passar för det.
 
Tittar de på Netflix/Youtube när de jobbar?? Jag har på sin höjd lyssnat på musik/ljudbok när jag jobbat men enbart när arbetsuppgifterna passar för det.
Nej, självklart tittar de inte “jag har bara skärmen igång och telefonen på bordet för att lyssna på ljudet” :grin: Möjligtvis så kan de ha råkat limma fast mobilen i ena handen också eftersom de aldrig verkar kunna lägga undan den.
Ljudböcker, musik och poddar är helt ok och 90% sköter det fläckfritt men så är det ett fåtal andra som inte verkar kunna förstå konceptet.
 
Senast ändrad:
Tittar de på Netflix/Youtube när de jobbar?? Jag har på sin höjd lyssnat på musik/ljudbok när jag jobbat men enbart när arbetsuppgifterna passar för det.
Jag tittar på Netflix när jag utför rutinuppgifter för att undvika att dö tråkdöden. Inte när kunder kan se och så klart inte under möten eller liknande. Förstår inte problemet på övergripande nivå?
 
Jag tittar på Netflix när jag utför rutinuppgifter för att undvika att dö tråkdöden. Inte när kunder kan se och så klart inte under möten eller liknande. Förstår inte problemet på övergripande nivå?
Problemet för oss är flera men på en principnivå så:
1) Du är på jobbet och arbetsgivaren betalar för din tid och för att du ska kunna fokusera på en uppgift.
2) Blir det fel på något eller någon skadar sig (för oss kostar det många tusen om det blir fel och kan rent ut sagt bli farligt) så behöver vi kunna säga med gott samvete att det inte beror på att personalen tittat på film eller pillat med telefonen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 431
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 458
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
344
· Visningar
13 974
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 335
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp