Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag tycker att det är så himla jobbigt att säga hur jag behöver/vill äta. Vi ska hem till särbons bror på midsommar och jag har "bara" sagt att jag behöver glutenfritt (det vet de ju sen tidigare). Redan där tycker jag att det är asjobbigt att de ska fixa special, men de vill inte höra talas om en knyt-lösning.

Att jag dessutom gärna skippar bröd och fikabröd helt, liksom pasta, socker osv känns liksom way beyond. För min del skulle det gå utmärkt att äta av det som bjuds och som jag kan äta, så länge det liksom inte är typ lasagne eller pizza. Lite protein, grönsaker och sås eller nåt till mat och jag är helnöjd! Men då känner folk som att jag har fått så tråkig mat och det går liksom inte fram att jag är nöjdare så än om jag måste äta pastan och brödet som de ju har köpt hem särskilt för mig.
Och att en slät kopp te till fika funkar kalas, det är total överkurs.

Det får till följd att jag bara säger glutenfritt, och får blodsockerfall på vägen hem och krånglande mage.

Och jag märker hur jag drar mig för att följa med bara på grund av matgrejen.

Det här gäller inte bara särbons familj, det ligger liksom hos mig att det värsta jag kan tänka mig är typ att "vara till besvär". Det stör jag mig på. Ta plats människa!
 
Jag tittar på Netflix när jag utför rutinuppgifter för att undvika att dö tråkdöden. Inte när kunder kan se och så klart inte under möten eller liknande. Förstår inte problemet på övergripande nivå?

Behöver du inte kunna se på det du jobbar med?

Jag kna lyssna på nåt om jag gör en rutinuppgift som inte kräver tankeverksamhet. Men jag behöver ju iaf min syn koncentrerad på det arbete jag utför. Min arbetsgivare betalar mig inte för att jobba saktare för att jag tittar påNetflix under arbetstid.
 
Jag tittar på Netflix när jag utför rutinuppgifter för att undvika att dö tråkdöden. Inte när kunder kan se och så klart inte under möten eller liknande. Förstår inte problemet på övergripande nivå?
Men vad jobbar du med :confused: ?? Jag har jättesvårt för att komma på arbetsuppgifter som man kan utföra samtidigt som man tittar och lyssnar på filmer och serier.
 
Gårdagens mest osköna: Mannen i en äldre Volvo som dels körde ut rakt framför mig i rondellen och dels satt och rökte i bilen trots unge i framsätet.

Sån jävla barnmisshandel.
Fortsätter på temat med idioter i rondeller. Härom veckan när det var stor övning på skjutfältet så kom det en mindre militärlastbil och drar rakt ut i rondellen. Jag hade precis kört in i den och fick tvärnita för att inte sätta mej i hans sida 🤬 han bara blåste rätt på och tittade inte ens. Hade han tittat så hade han sett att jag var först till rondellen. Fort körde han åxå. Kan tillägga att det är en hyfsat liten rondell
 
Min mage :meh: ibland så har jag problem med nr2. Får lätt räserbajs men ibland är det tvärtom och det är så förbannat jobbigt. Att inte kunna är värre än värst. Och nä, laxermedel hjälper inte.
 
Problemet för oss är flera men på en principnivå så:
1) Du är på jobbet och arbetsgivaren betalar för din tid och för att du ska kunna fokusera på en uppgift.
2) Blir det fel på något eller någon skadar sig (för oss kostar det många tusen om det blir fel och kan rent ut sagt bli farligt) så behöver vi kunna säga med gott samvete att det inte beror på att personalen tittat på film eller pillat med telefonen.
2) Låter som om ni har helt andra uppgifter än jag och det är klart befogat att låta bli distraktioner!
Behöver du inte kunna se på det du jobbar med?

Jag kna lyssna på nåt om jag gör en rutinuppgift som inte kräver tankeverksamhet. Men jag behöver ju iaf min syn koncentrerad på det arbete jag utför. Min arbetsgivare betalar mig inte för att jobba saktare för att jag tittar påNetflix under arbetstid.

Men vad jobbar du med :confused: ?? Jag har jättesvårt för att komma på arbetsuppgifter som man kan utföra samtidigt som man tittar och lyssnar på filmer och serier.
Jag jobbar på en liten skärm nära framför mig och har Netflix på en större skärm bakom, en bit bort. Tittar väldigt sällan på Netflixskärmen direkt men ser tillräckligt för att ungefär kunna hänga med i handlingen. Väljer inga krävande program utan mera serier där varje avsnitt är ungefär likadant och ingen säger något oväntat.

Jobbar t.ex. jättemycket i PowerPoint och många av momenten är repetitiva. T.ex. kopiera in data i grafer, justera färger/typsnitt/avstånd, rubriker och kommentarer som är rent deskriptiva. Innan jag börjar tänka på frågor som "hur hänger det här ihop med de andra sidorna" eller "vad innebär det för den övergripande frågeställningen" så stänger jag av Netflix. ;)
 
Stör mig på bilen. Den piper och går ”konstigt” när jag kör men inte när sambon kör så han förstår ju inte helt när jag ska förklara vad som är konstigt med bilen.
 
Låter underligt att titta på något när man jobbar. Däremot att ha hörlurar i eller om man sitter på eget kontor ha musik på i bakgrunden har jag själv gjort eftersom jag fokuserar bättre då. *Host* får erkänna att det var en hel del muzzik jag lyssnade till. Melodisk popcorn som c&w eller 60-70-tal. Något som inte störde fokus. JohnDenverhosthost :o
 
Psykopatgrannen som nu förbjudit grannarna som bor nära honom - ak a hans polare- att hjälpa mig med något, i detta fallet gräva ur jordgubbslandet 🤦‍♀️ men om han inbillar sig att hans pissiga beteende och att han beordrar den typen av utfrysning från grannarna bryr mig ens lite, så misstar han sig å det grövsta , ty den här lilla Gnistan är ingen vek, undfallande liten kvinna som bugar och niger för någon och allra minst för såndär ohyra 😈 och det i sig är väl en bidragande anledning till hans ohemula agg ;)
Gillar på dig, ogillar på din granne
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 472
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 431
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp