Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det ju för sent den här gången men om det peppar, peppar skulle ske igen så finns det såna små glasplåster man kan sätta på stenskott för att de inte ska utveckla sprickor :)
Dom är riktigt bra. Använt några sådana själv och ibland går det till och med att laga stenskottet, då inte massa smuts och skit kommit in i det.
 
Alla dessa reportage om personer som lämnar "storstadshetsen". Det skrivs om folk som ledsnat på att jaga statusjobb och inte hinna med sina liv. Jag förstår att livet på landet är lugnare och det verkar skönt, men man behöver ju faktiskt varken hetsa eller jaga statusjobb för att man bor i en storstad. Vi är ganska många i Stockholm som liksom bara lever våra liv ganska normalt. Hade jag hetsat runt i alla år utan mål eller mening hade jag också fått panik tillslut och köpt en gård i Västerbotten. Men det är ju liksom ett olyckligt personlighetsdrag mer än storstaden i sig.
 
Alla dessa reportage om personer som lämnar "storstadshetsen". Det skrivs om folk som ledsnat på att jaga statusjobb och inte hinna med sina liv. Jag förstår att livet på landet är lugnare och det verkar skönt, men man behöver ju faktiskt varken hetsa eller jaga statusjobb för att man bor i en storstad. Vi är ganska många i Stockholm som liksom bara lever våra liv ganska normalt. Hade jag hetsat runt i alla år utan mål eller mening hade jag också fått panik tillslut och köpt en gård i Västerbotten. Men det är ju liksom ett olyckligt personlighetsdrag mer än storstaden i sig.
Sen har vi ju det där störiga draget hos många att sen konstant klaga på allt från lukt, leriga vägar och annat som "stör" det fridfulla lantlivet 😎
 
Stör mig på att det inte går att zooma i quizar på zoom. Svarade fel på några växter idag för att jag inte såg ordentligt på bilderna och det gick inte att zooma in på dem :down:
 
Alla dessa reportage om personer som lämnar "storstadshetsen". Det skrivs om folk som ledsnat på att jaga statusjobb och inte hinna med sina liv. Jag förstår att livet på landet är lugnare och det verkar skönt, men man behöver ju faktiskt varken hetsa eller jaga statusjobb för att man bor i en storstad. Vi är ganska många i Stockholm som liksom bara lever våra liv ganska normalt. Hade jag hetsat runt i alla år utan mål eller mening hade jag också fått panik tillslut och köpt en gård i Västerbotten. Men det är ju liksom ett olyckligt personlighetsdrag mer än storstaden i sig.

Jamen ja precis! Har skavt hos mig också men har inte kunnat sätta ord på det, så tack för att du gjorde det. Nu känns det bättre när det kommit ut :D
 
Har en bekant som jobbade mycket och blev utbränd. Köpte en gård på landet med jättemycket djur. Vet inte om det var det smartaste draget för en utbränd :crazy:
Känns som att många försöker köpa en idyll som inte finns, verkligen!

Sen blir jag alltid lite orolig för djurens skull. Inte så att jag misstror alla stadsmänniskor för att vara inkompetenta (jag är ju själv utflyttad stadsmänniska) men just när det ska vara alla djur på en gång känner jag att det är stor risk. Kunskap går ju inte att köpa med djuren, liksom. Men det är en annan diskussion!
 
Känns som att många försöker köpa en idyll som inte finns, verkligen!

Sen blir jag alltid lite orolig för djurens skull. Inte så att jag misstror alla stadsmänniskor för att vara inkompetenta (jag är ju själv utflyttad stadsmänniska) men just när det ska vara alla djur på en gång känner jag att det är stor risk. Kunskap går ju inte att köpa med djuren, liksom. Men det är en annan diskussion!

Håller helt med. Alltså, det är väl inte konstigt att misstro att stadsbor som flyttar ut skulle ha koll på allting direkt. Det är ju en helt annan värld där ute, tycker jag som bott i lägenhet i stan hela mitt vuxna liv. Jag blir helt paff av allt som måste skötas bara i vår lilla stuga och allt annat som sker på ön. Likväl som att stan är en helt annan värld om man är ovan med rusningstrafik och informella regler. Är liksom inte att någon är dum i huvudet, men det är bara väldigt mycket mer olika verkligheter än vad jag tror många inser.
 
Fö stör jag mig på att jag inte kommer iväg och lämnar in saker för att förkortas - varenda par byxor jag äger har jag tvingats korta hos en skräddare. Och jag inte hämtat ut mina kanyler och putsar fönster. Idag skulle vara en perfekt dag för fönsterputsning.
 
Ringde Comviq för att byta mobilabonemang, inga konstigheter. Någon timme senare får jag ett mejl från Comhem/Tele2 där de bekräftar mitt nya Comhem play+ abonnemang :confused:. Ringde upp och frågade vad som hänt och det visade sig att personen som ändrade mitt mobilabonemang hos Comviq även lagt upp ett det här abonnemanget utan att verken fråga eller säga något om det. Fick det raderat utan problem av Tele2s kundtjänst som lovade dra det vidare med Comviq om olämpligheten i att teckna abonnemang på det sättet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 493
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 469
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 412
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 357
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp