Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på stressade självmordsbenägna bilister. ”Vadå vinter och stopp plikt? Bilen framför körde ju så då kan ja också köra å hinna före 24-metaren… oj då den kör nästan på mig fast den bromsar…” :banghead:

De ska va glada att jag hade såpass bra fäste på vägen att ja inte körde på dom. Blev helljustuta på dom. 🙄
 
Att jag verkar vara ensam om att inte tycka om salt mat. Eller är det så att all färdigmat (fryspizza, pytt, m.m.) är supersalt?
 
Delade med mig lite av morgonteet till laptopens tangentbord.
Hen verkar vara otacksam för det. :meh:

Går utmärkt att skriva. Men tecknen som kommer ut är inte riktigt det samma som står på tangenterna. :p
Får se om ilskan lagt sig när jag kommer hem i eftermiddag, eller om det blir att vidta andra åtgärder...

*skriver nu på annan utrustning*
 
Att grannarna tyckte det var lämpligt att deras bjäbbande hund var ute en bra stund igår kväll efter 22.
Dagtid stör det mig inte alls, men när man försöker sova och mina hundar blir provocerade och svarar 👎 Grannen bor i villa, jag i lgh, så de som har lgh runt mig lär bli mer störda av mina hundar :(
 
Delade med mig lite av morgonteet till laptopens tangentbord.
Hen verkar vara otacksam för det. :meh:

Går utmärkt att skriva. Men tecknen som kommer ut är inte riktigt det samma som står på tangenterna. :p
Får se om ilskan lagt sig när jag kommer hem i eftermiddag, eller om det blir att vidta andra åtgärder...

*skriver nu på annan utrustning*
Jag antar att du lagt den upp och ner på en tidning redan så det får rinna ut? Om du inte har socker och/eller mjölk kan det klara sig finfint om det får torka.
 
Jag antar att du lagt den upp och ner på en tidning redan så det får rinna ut? Om du inte har socker och/eller mjölk kan det klara sig finfint om det får torka.
Mjölk. :(

Nej, torkade bara på ytan och först verkade det gå bra men försämrades sedan. Har aldrig haft anledning att vara insatt i den typen av första hjälpen innan. Men det låter ju logiskt att vända på den, så smart var jag inte. Kommer hem först sent ikväll så till dess kommer den stå ensam och vara långsinnt.
 
Att jag verkar vara ensam om att inte tycka om salt mat. Eller är det så att all färdigmat (fryspizza, pytt, m.m.) är supersalt?
Du ska veta att du har en allierad i mig!

Nu tycker jag inte just fryspizza är så salt men jag äter absolut inte nachochips, ingen form av rökt fisk från butik, äter bara de "mesiga" hårdostarna osv osv. Förstår heller inte de som kan doppa sushi direkt i soja? det är JÄTTESALT?

Avskyr också salt karamell och all form av salt på desserter osv, DÖD åt halvssaltet.

Salt ska ta fram smaker, inte vara smaken är min bestämda åsikt.
 
Du ska veta att du har en allierad i mig!

Nu tycker jag inte just fryspizza är så salt men jag äter absolut inte nachochips, ingen form av rökt fisk från butik, äter bara de "mesiga" hårdostarna osv osv. Förstår heller inte de som kan doppa sushi direkt i soja? det är JÄTTESALT?

Avskyr också salt karamell och all form av salt på desserter osv, DÖD åt halvssaltet.

Salt ska ta fram smaker, inte vara smaken är min bestämda åsikt.
We are not alone! Nej men seriöst, jag skriver under på allt. Och salt mat gör en så tööööörstig:arghh:
 
We are not alone! Nej men seriöst, jag skriver under på allt. Och salt mat gör en så tööööörstig:arghh:
Ja eller hur!

Hatar verkligen när man bara häller i sig vatten, man är supermätt och vill inte ha men det är som att man är vilse i öknen? Typ känner sig fortfarande törstig medan man dricker och det försvinner inte!!

Trodde förr att alla var så men vi är tydligen en mindre, defekt grupp :D
 
Hittar inte min nyköpte eltandborste! :arghh:
Mitt hus känns som ett stort svart hål, bara för att jag burit in något finns inga garantier att jag vet var jag lagt den sen. :cautious:

Jag igår morse: tar med mig min dyrbara älsklingspannlampa, så här års en av mina käraste ägodelar, till eftermiddagsföreläsning i Göteborg pga ska gå viss bit i mörker på hemvägen.

Jag igår em på tåget hem, efter att ha rafsat upp saker från ryggsäcken till föreläsningen: var faen är själva lampan?! Endast batteripacket går att hitta. I övrigt sorg och deprimerade tankar på ett antal tusenlappar i utgift för att hitta någon ny i samma kvalitet. Mejlar i allmän nöd kollega som är kvar i Göteborg att hålla utkik efter lampan + förlustanmäler till Öresundstågen ifall den ev. drattat av under tågresan norrut.

Kommer hem efter promenad (med reflexer, utan lampa) i kompakt mörker. Välter ut innehåll i ryggsäcken men ingen pannlampa. Hittar strax därefter ett litet fack till överst i ryggsäcken! Med en styck prima nerknögglad pannlampa i. Hur hamnade den där, liksom? :confused: :meh:
 
Jag igår morse: tar med mig min dyrbara älsklingspannlampa, så här års en av mina käraste ägodelar, till eftermiddagsföreläsning i Göteborg pga ska gå viss bit i mörker på hemvägen.

Jag igår em på tåget hem, efter att ha rafsat upp saker från ryggsäcken till föreläsningen: var faen är själva lampan?! Endast batteripacket går att hitta. I övrigt sorg och deprimerade tankar på ett antal tusenlappar i utgift för att hitta någon ny i samma kvalitet. Mejlar i allmän nöd kollega som är kvar i Göteborg att hålla utkik efter lampan + förlustanmäler till Öresundstågen ifall den ev. drattat av under tågresan norrut.

Kommer hem efter promenad (med reflexer, utan lampa) i kompakt mörker. Välter ut innehåll i ryggsäcken men ingen pannlampa. Hittar strax därefter ett litet fack till överst i ryggsäcken! Med en styck prima nerknögglad pannlampa i. Hur hamnade den där, liksom? :confused: :meh:
Har lyckats med liknande, tappade bort mina hemnycklar i ett par dagar. Visade sig att de varit i ett fack i min ryggsäck hela tiden.. Var min kompis som hittade facket. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 898
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 491
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 603
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp