Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som parkerar hur som helst för de "ska bara".

Bara idag, under ett ärende så blockerade en bil en infart (ingen förare i närheten) och inte mindre än 3 bilar använde vändplanen som parkeringsplats.

Grrr
Hänger på din störning med folk som felparkerar med folk som parkerar på mötesplatser. Mötesplatser finns på smala vägar för att två bilar ska kunna mötas, inte för att puckon ska parkera där och springa ut i skogen som yra höns och glatt ropa att de geotechar till de de möter :banghead: Jag skiter i vad ni gör i skogen men parkera på lämpligare ställen är ni snälla.
 
Hänger på din störning med folk som felparkerar med folk som parkerar på mötesplatser. Mötesplatser finns på smala vägar för att två bilar ska kunna mötas, inte för att puckon ska parkera där och springa ut i skogen som yra höns och glatt ropa att de geotechar till de de möter :banghead: Jag skiter i vad ni gör i skogen men parkera på lämpligare ställen är ni snälla.
Värsta jag har varit med om är han som tyckte det var lämpligt att parkera bilen mitt i vägen, precis framför den låsta vägbommen som vi har på vår lilla väg ute vid anslutningen till stora vägen. Det tog fem minuters envist tutande innan han kom springande, och vi kunde köra vidare. Hans ursäkt: han skulle plocka svamp.
 
Bring, som lyckas med konststycket att få Postnord att kännas snabba och pålitliga. Mitt paket åkte från Mölnlycke 8 september. Därefter har det varit i Västerås, skickats fel och hamnat på okänd ort i tre dagar, återkommit till Västerås, av okänd anledning skickats ner till Jönköping, för att sedan åka upp till Borlänge där senaste budet var att den ankommit terminalen och skulle skickas vidare. Det var över en vecka sedan, och sedan dess har det inte hänt något alls. :meh:
Jag skrev till kundservice igår, och idag dök faktiskt paketet upp! Dock stämplat med leveransdatum 9/9, men bättre sent än aldrig i guess.
 
Värsta jag har varit med om är han som tyckte det var lämpligt att parkera bilen mitt i vägen, precis framför den låsta vägbommen som vi har på vår lilla väg ute vid anslutningen till stora vägen. Det tog fem minuters envist tutande innan han kom springande, och vi kunde köra vidare. Hans ursäkt: han skulle plocka svamp.
Ja det är också en sådan där helt vansinnig grej. I somras ställde sig ett helt filminspelningsteam med sina bilar framför en sådan bom. Jag funderade på om de inte var läskunniga eller om de bara var dumma i huvudet. De parkerade dessutom in andra bilar som hade parkerat vettigt.
Häromdagen var det bilar parkerade på varje mötesplats på den stumpen av en grusväg jag ser när jag går över den. Då finns det en bra avfartsväg nära som det går fint att parkera på sidan av men nä, bättre att ställa sig i vägen. Folk är så välkomna ut i skogen men sköt er för tusan! Släng inte colaburkar och annan skit där och parkera inte så folk inte kommer fram. För någon vecka sedan klippte de vägrenen. Då kommer en mötande bil och ska bara fram! Maskinen som klipper vägrenen är stor, den tar upp hela vägen men bilisten stod still framför maskinen i iallafall fem minuter. Det var en så dråplig situation att jag nästan började skratta...
 
En av de kortaste jävla 2+1 är på E4:an, 500 m! :rage: Du hinner knappt ut i omkörningsfilen innan skylten kommer att de går ihop till 1 om 400 m.

Sen undrar jag hur :devil: man kan undgå att se en ren i fullt dagsljus på E4:an så man kör ihjäl den??? Det är ju inte direkt så att renarna ligger och lurpassar för att med berått mod begå självmord genom att hoppa upp och kasta sig fram framför en bil. Vi pratar om minst 15 m vägren bredvid vägen som är nerklippt på både gräs och buskage, fri sikt och tvåfiligt. :banghead::banghead::banghead:
 
Sen undrar jag hur :devil: man kan undgå att se en ren i fullt dagsljus på E4:an så man kör ihjäl den??? Det är ju inte direkt så att renarna ligger och lurpassar för att med berått mod begå självmord genom att hoppa upp och kasta sig fram framför en bil. Vi pratar om minst 15 m vägren bredvid vägen som är nerklippt på både gräs och buskage, fri sikt och tvåfiligt. :banghead::banghead:
Någon som rattsurfat kanske? Troligen inte haft full uppsikt på vägen i alla fall...
 
PXL_20210923_201026336.jpg
 
Nu fick jag iaf svar av postnord, ett mail som säger i princip "vi har tappat bort ditt paket, hör av dig till avsändaren för reklamation" tycker iofs att det vore postens jobb att göra detta? Antar att det bara är att be till högre makter nu då att jag slipper betala för deras jävla slarv.

Ett ytterligare stör, väntmusik i telefon. VARFÖR? Det kan ju inte finnas en enda människa i världen som tycker detta är bättre än tystnad? Det är alltid skitdålig kvalitet också så det brusar och sprakar och skit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 592
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
14 761
Senast: Ramona
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 004
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp