Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig också på alla inlägg i sociala medier om hur sorgligt det är med en ung artist som avrättats inatt. Det är sorgligt med unga som dras in i gängkriminalitet, jag är uppväxt i samma områden som sagda artist och jag har sett den delen av orten. Men vi är många som lyckades hålla oss undan, även de som var rätt insyltade själva till en början. Det är alltid sorgligt med unga som dör och det är sorgligt att insatser inte når alla så de kan komma ur den där soppan. Verkligen. Men jag ser inte att detta mord är annorlunda från de andra, förutom att han var vit och känd. Jag förstår att pressen skriver om det, men varför mina bekanta verkar anse att detta är mer sorgligt än någon annan skjutning stör mig.

Är det bara jag som såg rubriken "Svensk artist skjuten till döds" tog för givet att det var rappare eller liknande det rörde sig om?
 
Är det bara jag som såg rubriken "Svensk artist skjuten till döds" tog för givet att det var rappare eller liknande det rörde sig om?

I den rubrik jag såg först stod det tydligt vem det gällde. Men med tanke på skjutningarnas koppling till gängkriminalitet och gängkriminalitetens koppling till rapmusiken så är det ju inget konstigt antagande att ha som utgångspunkt. Likväl som att jag antar att de skjutningar som rapporteras var och varannan dag just nu är gängen som härjar, och är det något annat lär jag väl bli varse.
 
Fick en mkt arg lapp på bilrutan om ”privat parkering” på ett ställe jag parkerat ofta vid Högskolan + det är en easypark parkering?? Ingenstans står det om någon privat parkering? Kul att personen dessutom skrivit sina arga ord på ett kvitto på Oljemassage 50 min 500 kr…. Alrighty
 
Jag som hade hoppats att jag skulle få min bil idag, nu vet jag inte ens om jag får den i helgen! :arghh:
Dum som jag är bokade jag även två måltider på Karma-appen men kan inte hämta det själv och har ingen annan som kan göra det heller. Känner mig helt strandsatt, hoppas få hämta den i morgon så jag kan köpa hundmat iaf. :sorry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 463
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 460
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
14 140
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 953
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp