Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha tvivlar att de finns i bibliotek 🤔

Arvet från Shannara, Sagan om Belgarion och Sagan om Isfolket (den kan jag nog faktiskt hitta på bibblan)
Alla finns på bibblan i Stockholm. Isfolket även som e-bok. Drabbades av nostalgitripp och lånade hem dem i e-bokformat. Så himla smidigt.
 
Jag fattar inte? Varför ska man få hjälp med däck och service om man ändå inte har bil? Eller är det till cykel som menas? Alla måste väl betala för sin egen service oavsett vilket fordon man har? :confused:
Var visst lite otydlig men ja, det gör ju folk vanligtvis. I undersökningen skulle såna som alltid åker bil på vintern behöva cykla till jobbet tre dagar i veckan. I utbyte får de vinterdäck och service på sin egen cykel. Det handlar ju om just ett utbyte, data mot däck och service. Det är ju därför det är så konstigt att personen tycker att den också ska få det bara för att den är ensamstående 🤦‍♀️
 
Ooooh självklart inte alla män :angel: 😂

Men vissa män, däremot :meh:
Oh på ämnet män.

Surfade förbi en intervju på tv och råkade höra allt för mycket. Det var en man (vit medelålders hetero) som hade startat en förening som hette nåt i stil med jämställdhet för män. Kvinnor har så mycket rättigheter, och män har BARA skyldigheter.

Bäst var det på den tiden då pojkar gick i pojkskola och flickor i flickskola.

Här är ett klipp ur deras mål/värdegrund
Screenshot_20211027-051538_Chrome.jpg
 
Stör mig på igår kväll när jag kom hem till killen efter ridningen 21:30, hade åkt runt 19:00. Det kändes som om bara för jag kom hem skulle alla in och borsta tänderna när jag ville duscha.
Lilla pojken skulle eg va i säng 21.
Sen hade killen väldigt bråttom i säng. Han hade suttit framför tvn i vardagsrummet och tittat på något. Han vet att jag ogärna vill titta på tv i sängen, så nu låg han i sängen och tittade och jag kan inte sova när tvn är på.

Va trött å grinig så ville sova så fort jag bara kunde.
 
Stör mig på igår att det var aningens för kallt i sovrummet och sambon var alldeles fö varm så han började svettas och krypa över på min sida....

Vi har en 180 säng vi behöver inte ligga på 90cm 4ggr har jag vaknat inatt och väckt honom och petat över honom på hans sida.

Sen stör jag mig enormt på att filmen jag startade för att somna till (hade svårt att somna igår och allt var jobbigt) filmen var för intressant så jag vart ju intresserad och såg färdigt den. Film nummer 2 fick mig att somna iallafall
 
Skulle flytta mitt HBO Nordic-konto till HBO Max. Gick inte, fastnade på ”skriv in koden som visas på tvn”. Jag har ingen tv. Tänkte jaja, inga sparade listor osv flyttas ju över ändå så jag kan göra ett nytt konto lika gärna, och trevligt att få den livslånga 50% ny kund-rabatten på köpet. Får ingen rabatt i appen. Blir lite tjurig på böket och tycker jag förtjänar rabatten :cautious: gör ett tredje konto via hemsidan och får rabatt- hurra! Är nu fakturerad för alla tre konton :laugh: Känner absolut att det var lite rätt åt mig som var så snål men vafan 😂
 
Belgarion vill du inte plåga dig med. Något av det värsta misogyna skiten inom fantasy och översättaren är bedrövlig :wtf:
Stör mig på att jag började med den nu. :D Tyckte den var "svårläst" (pga översättningen möjligen, blir ju noll flyt i texten!) och den började med en massa tjuriga gudar som flummade runt med en sten och två stackars döttrar som verkar ha typ det tråkigaste livet jag kan tänka mig.
Fortsätter nog en bit till och möjligtvis ger jag upp den serien. :cautious:
 
Stör mig på att jag började med den nu. :D Tyckte den var "svårläst" (pga översättningen möjligen, blir ju noll flyt i texten!) och den började med en massa tjuriga gudar som flummade runt med en sten och två stackars döttrar som verkar ha typ det tråkigaste livet jag kan tänka mig.
Fortsätter nog en bit till och möjligtvis ger jag upp den serien. :cautious:

Jag har läst Eddings på engelska också och är inte direkt imponerad av språket han har... men översättaren har verkligen TOTALSLAKTAT texten :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 964
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 542
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 611
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Kreditkort
  • SHL 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp