Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet det enda jag gjort sen här veckan är att störa mig på den här veckan men aaahh.

Höll precis på att börja gråta för att jag inte hittar på expressens hemsida.
Satt i två timmar och stressade upp mig över huruvida jag skulle skaffa premium även om jag bara hinner se en GCT-tävling live och resten blir i efterhand.

Förfan hjärnan, slappna av.
Men nu är det i skaffat och jag ska till affären och köpa exakt allt jag är sugen på. Solen skiner till och med!
 
Folkvalda politiker - oavsett partifärg men i synnerhet på riksdags- och regeringsnivå - som vägrar att svara på frågor. Traditionella taktiker är ju t ex att svara på något annat än den ställda frågan, eller att ge ett god dag yxskaft-svar som upprepas ordagrant gång på gång. Det urholkar demokratin, göder politikerförakt och gör mig grinig.
 
Stör mig på att vinterns första halka alltid verkar komma som en överraskning för folk, trots en massa varningar igår.
Sen när man ser att asfalten glittrar, varför kör man som om det vore sommarväglag?
Redan 3 bilar som krockat, hade en som körde ut framför mig tack och lov att det var någorlunda fäste där så jag kunde bromsa (så kul när man har lastbil och släp å de kör ut så når det är halt)…

Aldrig förstått mig på folk som verkar tillhöra dom som tänker ”nämen va blev det halt i år också, va konstigt..” :banghead:
 
Ooohh en till

Sjukt störande att jag i AUGUSTI köpte extra ljus till min bil men de sitter ännu inte på bilen :mad: Vet inte om det är migg eller sambon jag ska vara mest irriterad på för att skruvarna inte kommit fram
 
Min vanliga havredryck var slut i affären så jag köpte Garants version

Tyckte den smakade blaskigt och tittade på innehållsförteckningen. 10% havre. Jag har alltså burit hem 9 dl vatten från affären. :meh:
Det är ju inte mer havre i tex oatly? Vilken har mer havre i?

Gurka är ju 95% vatten, köper du inte det heller? 😅

Menar alltså att vattenmängden i en produkt säger rätt lite om det var värt att släpa hem eller inte.
 
Jo, fast min irritation kom nog mest av att det jag köpte faktiskt mest smakade och såg ut som vatten. Köper jag havredryck förväntar jag mig att det ska vara rejält med havre i den.
Ja det var mest påståendet om att något innehåller mycket vatten. Jag skulle aldrig få för mig att köpa havredryck oavsett märke så på just det har jag ingen åsikt :)

Men i princip kan jag hålla med om grejen att "betala för vatten", även om jag som sagt är väldigt skyldig själv. Jag tänker att man betalar för smaken? Så om havredrycken smakade vattnigare än "ska" så är jag helt med dig! Jag förstår absolut inte de som köper vanligt vatten på flaska, men det finns ju en marknad för det med.
 
Ja det var mest påståendet om att något innehåller mycket vatten. Jag skulle aldrig få för mig att köpa havredryck oavsett märke så på just det har jag ingen åsikt :)

Men i princip kan jag hålla med om grejen att "betala för vatten", även om jag som sagt är väldigt skyldig själv. Jag tänker att man betalar för smaken? Så om havredrycken smakade vattnigare än "ska" så är jag helt med dig! Jag förstår absolut inte de som köper vanligt vatten på flaska, men det finns ju en marknad för det med.
Kunde jag så skulle jag avstå havredrycken.Men som njursjuk ska jag inte dricka mjölk och begränsa mjölkprodukter i övrigt. Så jag är tvungen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 853
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 472
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 595
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp