Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D En sådan hade jag igår också, fast ännu mer specifik.
"Jag ringer om ditt privatlån på ICA Banken."
"Något sådant har jag aldrig haft."
"Nej okej, men andra privatlån?
"Nej."
"Då får jag önska en trevlig dag!"

Eeeeh.
Men var får de ens telefonnummer ifrån egentligen :confused:
Eller betar de av alla nummer i hela Sverige :confused:
Vem avlönar alla dessa stackars telefonister och hur kan det gå ihop sig liksom :confused:
 
Svarar i telefonen för en gångs skull :cautious:
”Hej hej jag ringer för att prata om dina befintliga privatlån”
Men varför förutsätter du att det finns privatlån :confused:
”Ja det måste jag ju eftersom jag jobbar med det”
Men alltså bör man inte börja med att fråga om det finns privatlån :confused:
Det är länge sedan jag hade privatlån och det stör mig när folk tar för givet att man har det
Jag har faktiskt aldrig haft ett privatlån, jag har haft en förälder som lånat ut, betydligt bättre ränta! :angel:
 
Svarar i telefonen för en gångs skull :cautious:
”Hej hej jag ringer för att prata om dina befintliga privatlån”
Men varför förutsätter du att det finns privatlån :confused:
”Ja det måste jag ju eftersom jag jobbar med det”
Men alltså bör man inte börja med att fråga om det finns privatlån :confused:
Det är länge sedan jag hade privatlån och det stör mig när folk tar för givet att man har det
Stör mig också, men vet inte om jag stör mig mer på samtalen eller hur förvånade de blir när jag säger att jag bara har CSN-lån och att de nog inte kan hjälpa mig så mycket där...
 
Vad har ni för målgrupp?

Tillägg: Och vilka begränsningar finns i metoder ni får använda? Jag vet tillfällen där det har varit okej att t.ex. skicka ut enkäten i första hand till studiekamrater och vänner/bekanta samt be dem att sprida den vidare bara man skriver ett stycke om varför det inte är ett optimalt urval. (Minst sagt, men det är en annan diskussion.)

Det är studenter på ett program på vår högskola, så vi är tyvärr inte så flexibla i målgruppen och kan därför inte "skicka" vidare den. Det har gått lite trögt men nu har 30% svarat iallafall, så vi får se vart det slutar när vi stänger den. 😵‍💫 Idag har jag en bättre känsla än för två dagar sen iallafall. :meh:
 
Det är studenter på ett program på vår högskola, så vi är tyvärr inte så flexibla i målgruppen och kan därför inte "skicka" vidare den. Det har gått lite trögt men nu har 30% svarat iallafall, så vi får se vart det slutar när vi stänger den. 😵‍💫 Idag har jag en bättre känsla än för två dagar sen iallafall. :meh:
Aha! :) Säg till om du vill ha idéer på hur man peppar dem att svara i så hög utsträckning som möjligt, antingen här eller i PM.
 
De brukar sända den runt jul någon gång, så det blir säkert så i år också. 😊
De brukar ju sända den nu vid SIHS också... Hoppas verkligen att det sänds sen och inte plockats till förmån för deras streamingtjänst, jag har varken råd eller lust att betala såna summor som det gäller enbart för att se shettisarna och det internationella shownumret liksom :(
 
Däcktryckslampan i bilen har lyst sen vi bytte däck och jag minns inte hur man släcker den. Det ska vara en knapp någonstans under ratten typ men jag hittar den inte :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 187
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 733
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 723
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 342
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp