Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min näsa rinner konstant när det är kallt ute. Jag är därmed sårig som sjutton i näsan och det gör jätteont plus att jag dessutom är narig och röd runt om och ser ut som en alkis :arghh: jag älskar ju det här vädret, varför ska jag då straffas?
Jag får sår och rejäla sprickor i näsan vintertid. Jag använder vanlig, modell jättefet hudkräm i näsan. Det fungerar!
 
För första gången i mitt liv har jag stött på en kundtjänst som inte kan se någonting om mitt konto, beställningar etc :crazy: Personen kunde bara se samma hemsida som oss kunder O_o Här har jag stått ut med en telefonkö bara för att jag ville få en order makulerad snabbt och smidigt också kan supporten inte göra mer än att säga åt mig att skicka ett mejl och det kan ta upp till 2 dagar innan de svarar :rage: De som kan hantera kundkonton är tydligen en helt separat avdelning från kundtjänst :meh: Vilken idioti! :mad:
 
Fast det var ju exakt det tröjan menade? Att personen som bar den skulle vara "the coolest monkey in the jungle". Det var ju inte att det råkade vara en referens till en apa samtidigt som det var ett mörkhyat barn i samma bild. Rasism frodas på antydningar och dolda meddelanden. Bara för att det inte stod "det här barnet är en apa" betyder det inte att bilden helt saknade rasistiska undertoner.
Åh, jag insåg inte att det var text på en T-shirt. :bag: Jag trodde att det bara var bilder på en apa som åt en banan i samband med att hypa frukter typ. Det där kan jag gott förstå att folk reagerar på.
 
Stör mig på snön som vräkt ner här, eller tja inte snön per sig utan mer allt den medför.
Plogningen av vägarna är under all kritik för närvarande, så det lär va halt och knöligt på vägarna idag. Märks att deras budget dragits ner. Till och med stora vägar var eftersatta.
Är inte alls sugen att gå till jobbet idag när jag får börja med att skotta fram min personbil och sen när jag kommer till jobbet skotta fram lastbilen. Urk, ge mig vår istället. 🙈
 
Fast nu syftar ju inte texten till att bäraren bokstavligen skulle vara en apa utan innebörden är ju typ "coolaste snubben i stan" eller liknande, oavsett vilken hudfärg bäraren har. Samma barn har ju varit modell för hundratals andra plagg med andra motiv.

Bara för att rasister gör en ful koppling, innebär det inte alls att det finns "rasistiska undertoner" ska man ha den inställningen kommer rasismen aldrig försvinna utan vi fortsätter bara upprätthålla den på ett annat sätt. Bör man också förbjuda mörkhyade barn att bära tröjan, "för deras eget bästa"? Tycker det tåls att tänka på det ur den synvinkeln.
Fast rasism försvinner inte bara för att man väljer att inte se den. Och det är skillnad på vad ett barn väljer att ha för tröja på sig, och vad ett företag väljer att marknadsföra sig med.
 
Jag stör mig på mig själv. Jag tappar varje sommarsäsong bort mina broddar, letat lite halvengagerat efter dom sen kommer minusgrader, snö, halka osv och jag får åka och köpa nya broddar för att jag inte hittat de jag har. De stora mängder som jag har. Någonstans. Ingen aning om var.
Jag har hittat dom! Jag behövde inte ens köpt nya i år! :banana:

Tack vare en stallkamrat som lånade ut en uppsättning så att jag kunde leta i lugn och ro :love:
 
Har surfat så mycket att ögonen svider och rinner.
Måste lägga undan ipaden ett tag men vill inteeeee! :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 240
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 819
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 860
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 390
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp