Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag verkade ventilationen vara avstängd på jobbet, det visade sig att den går ner på halvfart vid ett visst antal minusgrader för att hålla värmen inne O_o Så då är det bättre att vara utan luft?! :meh: Påverkar mig massor :down:
Åh fy! Så var det på det högstadie jag gick på en gång i tiden och det var likadant på gymnasiet. Vinter var helt vidrigt och nästintill alla gick omkring med huvudvärk och folk somnade på lektionerna. Öppna fönster fick man absolut inte göra för då "sabbade man ventilationssystemet" :banghead:

Får jag gissa på att byggnaden är byggd på 70-talet?
 
Åh fy! Så var det på det högstadie jag gick på en gång i tiden och det var likadant på gymnasiet. Vinter var helt vidrigt och nästintill alla gick omkring med huvudvärk och folk somnade på lektionerna. Öppna fönster fick man absolut inte göra för då "sabbade man ventilationssystemet" :banghead:

Får jag gissa på att byggnaden är byggd på 70-talet?
Jag vet inte riktigt, men säkert. Det är ett sjukhus (där jag tycker man kan behöva mycket luft…)
 
Idag verkade ventilationen vara avstängd på jobbet, det visade sig att den går ner på halvfart vid ett visst antal minusgrader för att hålla värmen inne O_o Så då är det bättre att vara utan luft?! :meh: Påverkar mig massor :down:
Alltså det får väl inte vara dålig ventilation på arbetsplatser O_o
Vad säger arbetsmiljöverket om sånt här det kan ju vara snorkallt flera veckor om man har otur?
Jag hade gått hem
 
Alltså det får väl inte vara dålig ventilation på arbetsplatser O_o
Vad säger arbetsmiljöverket om sånt här det kan ju vara snorkallt flera veckor om man har otur?
Jag hade gått hem

Tyvärr finns inte budgeten till ordentlig värme och ventilation i många skolor, tex. Och de stora duktiga firmorna vill inte ta jobben (för de vet att de inte får betalt för att göra ett ordentligt jobb, och de vill inte ha sitt namn på ett hafsverk).
 
Stör mig på vår gruppmedlem ska gå igenom uppsatsen mening för mening som vi skrivit om FLERA gånger för att hon inte är nöjd med "formuleringen", klockan är 01.00, det vi skrivit är bra har jag sagt miljoner gånger. Kommer undvika i framtiden att skriva uppsatser med personer som har extremt kontrollbehov.
 
Stör mig fortfarande på personbilar som inte kan köra normalt på en torr fin asfaltsväg, ”nä men det är snö i diket, livsfarligt”…

Stör mig på att jag var tvungen att köra om, ogillar det och undviker det helst, samtidigt som det inte är lika lätt att komma om som när jag t ex. kör personbilen.

Jag vill ha vår nu när jag jobbar. 😩
 
Å nu stör ja mig på att jag glömde starta värmaren på personbilen. -10°C här å ja som redan har problem i kylan får vackert sätta mig i den kalla bilen, hinner inte vänta på att den ska bli varm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 745
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
198
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 414
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 544
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp