Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Framförallt är ju de som är ansvariga för byggnaden fantastiska. "neeeeej då. Här är inga problem!"

....


:cautious:
:angel:

Samma sak i de "centralare delarna". Där är svinkallt, så de drog ner ventilationen... Och skäller på oss när vi har värmeelement för det "stör regleringen". Mmm ok, men se till att vi inte fryser ihjäl då!
Nu är ventilationen igång igen, så nu blåser det i rummet....
 
Såg precis ena grannen smussla i sopkorgen utanför porten. Det hör inte till vanligheterna så förmodligen förvarar han sina påsar där. Stör mig alltså på att polisen varit här minst fem gånger den jag flyttade in utan att få tag på bevis.
 
Har en knöl i huvudet (troligen fettknöl eller liknande). Den är större nu och ömmar. Jag vill få bort den men vårdcentralen vill inte göra det :(
Tyvärr är min erfarenhet att man verkligen måste påpeka obehaget av en åtkomma som kräver operation eller liknande för att få hjälp.

Jag hade en mindre platt utväxt(?) på skalpen pga av överproduktion av talg tror jag, som jag har haft sedan jag föddes om jag minns rätt. Den började när jag var 30 att förändra form och göra ont. Fick den borttagen av sjukvården (krävde dock inte direkt operation utan den kunde skäras bort utan att stygn behövdes) tack vara att jag tydligt påpekade obehaget. Sen kan jag just då haft tur med läkaren jag träffade.

Var påstridig är min rekommendation! Beskriv tydligt hur den ger obehag, gör ont etc. Kanske skapar den svårighet att sova? Verkligen poängtera att den växer. Hoppas du får hjälp!
 
Att det är så satans kallt på kontoret. Vi köpte in extra värmeelement men kan inte köra dessa då säkringen går. Den här lokalen är inte riktigt byggd för att ha "kontor" från början så isoleringen är kass.

Stör mig på att det varit så här sedan jag började jobba på kontor för nästan 15 år sedan. Oavsett kontor och arbetsgivare fryser man ihjäl på vintern och på sommaren får man värmeslag. Två kontor jag varit på har SAKNAT ventilation. På mitt förra kontor kunde det bli nästan 30 grader varmt inne på sommaren, huvudvärken var konstant i flera månader. Trodde verkligen det skulle bli bättre när vi flyttade men.. nej.

Ska det vara så jävla svårt med dräglig temperatur inne för de som ska vistas där hela dagen? Får fan bryt snart.
 
Undrar hur mycket av denna hyfsat nyfunna deppighet/omotivation (eller vad man nu ska kalla det) som jag kan skylla på vinter och mörker? :angel:

Vore ju bekvämt om det är som bortblåst till våren menar jag. Å andra sidan får det gärna vara som bortblåst långt innan dess :D
 
På att det tycks vara snö överallt utom här. Och inte har folk vett att uppskatta det heller! :rage:

(skrivet med glimten i ögat)
Det är tydligen lite av en återkommande trend att jag stör mig på detta såhär års, för idag påminde Facebook mig om detta:

Screenshot 2021-12-07 at 09.33.40.png


Påminn mig om att flytta till Svalbard lagom till nästa vinter!
 
Det är tydligen lite av en återkommande trend att jag stör mig på detta såhär års, för idag påminde Facebook mig om detta:

Visa bifogad fil 81079

Påminn mig om att flytta till Svalbard lagom till nästa vinter!
En tidigare kollega var på Svalbard hela förra vintern. Hon tyckte att det var en jättehäftig once-in-a-liftetimegrej men skulle nog inte göra om det i första taget. Det är kolmörkt dygnet runt, man får inte gå ut utan vapen, all "vanlig" mat i affären (grönsaker/fisk/smör, etc) är apdyrt (ca 40:- för ett paket mjölk!) medan all skräpmat är jättejättebillig och invånarna dricker sprit i absurda mängder på kvällarna.

Så, kör hårt säger jag bara! :laugh:
 
En tidigare kollega var på Svalbard hela förra vintern. Hon tyckte att det var en jättehäftig once-in-a-liftetimegrej men skulle nog inte göra om det i första taget. Det är kolmörkt dygnet runt, man får inte gå ut utan vapen, all "vanlig" mat i affären (grönsaker/fisk/smör, etc) är apdyrt (ca 40:- för ett paket mjölk!) medan all skräpmat är jättejättebillig och invånarna dricker sprit i absurda mängder på kvällarna.

Så, kör hårt säger jag bara! :laugh:
Äh, överlevde jag på vodka och snabbnudlar under 4 år på universitetet blir en vinter på Svalbard en baggis!

Det fetmarkerade låter för övrigt inte helt olik den ö jag redan bor på :angel:
 
Mina skumtomtar är jätteäckliga. Torra och känns nästan lite gamla. Dom senaste tre påsarna jag har köpt vid olika tillfällen har varit såna. Men lådan som pappa köpte på jula var verkligen pinfärsk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 613
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
14 945
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 009
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp