Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig så in i helvete på skitföretaget postnord.

Väntar på en hemleverans som skulle kommit i måndags, varje dag nu sedan dess har jag exakt kl 9 (det ska levereras mellan 9-12) fått ett sms om att de tyvärr inte hinner idag och att jag ska boka en ny tid vilket jag då varje gång valt dagen efter.

Ger mig fan på att det kommer bli samma imorrn och på torsdag också, jag har bara semester den här veckan. Extra kul också att jag liksom sabbar hela semestern med att se till att varje dag vara uppe och igång för att sedan bara få veta att det inte blir något.
 
Att jag behöver fler dragkedjor men lokala tygaffären har lagt ner, secondhanden är svindyr(och stängd idag) och beställa tar för lång tid att få hem. Jag vill göra klart nu! Men närmsta butik med dragkedja är flera mil bort..
 
Att på ALLA möten/utbildningar jag gått på så bjuds det endast på kaffe/the och vatten. Jag dricker varken kaffe eller the och har tröttnat på fesljumet vatten till ev macka.

Kan man inte ha någon kanna med juice alla fall 🙄 (och nej jag känner inte för att köpa efen dricka när alla andra får 😅 )
 
Ja men ja får väl störa mig vidare på postnord då :meh:

Fick ett mail där de ville ha uppgifter om mitt paket då det "inte levererats" (no shit), tyckte inte mailet såg helt legit ut så ringde istället. Det visade sig att det var korrekt och de vill "undersöka vad som hänt" det säger väl sig självt tyckte jag, de säger ju att de inte har tid att leverera?

Men då visar det sig att det tydligen är det enda genererade mailet deras "databas" har, och skickar ut detta oavsett vad problemet är??? Så det står liksom att de bara inte har tid att leverera, men troligtvis är det så att paketet faktiskt har kommit bort.

Nu ska de göra ett ärende av detta och jag kommer få ett mail "inom en tid" som förklarar hur ärendet ska gå vidare men han på tel var noga med att påtala att de inte kan lova att jag kommer få mitt paket. Anar att det här inte är sista gången jag kommer störa mig i den här historian..
 
Att folk måste glo in i min lägenhet bara för att den ligger på markplan. Grannarnas ungar stod precis utanför och glodde. När jag tittade dit skrattade dem och försökte gömma sig. Vill inte ha persiennerna nere hela tiden. Jävla tur att jag ska flytta till vintern.
 
Bring, som lyckas med konststycket att få Postnord att kännas snabba och pålitliga. Mitt paket åkte från Mölnlycke 8 september. Därefter har det varit i Västerås, skickats fel och hamnat på okänd ort i tre dagar, återkommit till Västerås, av okänd anledning skickats ner till Jönköping, för att sedan åka upp till Borlänge där senaste budet var att den ankommit terminalen och skulle skickas vidare. Det var över en vecka sedan, och sedan dess har det inte hänt något alls. :meh:
 
Min TV-box med hårddisk har börjat radera filer lite som den känner för. Jag kommer ihåg vissa saker som har legat sparat men givetvis inte allt. Jag stör mig både på att boxen är dum men dessutom på att det nu finns saker jag aldrig kommer få se trots att jag uppenbarligen ville se det :mad:
 
Min TV-box med hårddisk har börjat radera filer lite som den känner för. Jag kommer ihåg vissa saker som har legat sparat men givetvis inte allt. Jag stör mig både på att boxen är dum men dessutom på att det nu finns saker jag aldrig kommer få se trots att jag uppenbarligen ville se det :mad:
Den kanske börjar bli full och städar sig själv?
Eller så har sändningsrättigheterna för vissa program gått ut så de raderas automatiskt?
Har aldrig haft inspelningsbar tv-box så spånar bara.
 
Den kanske börjar bli full och städar sig själv?
Eller så har sändningsrättigheterna för vissa program gått ut så de raderas automatiskt?
Har aldrig haft inspelningsbar tv-box så spånar bara.

Är boxen full så säger den till och då spelas inga nya program in. Sändningsrättigheterna ska inte påverka eftersom programmen är sparade på hårddisken.
Himla dumt oavsett! :(
 
Bring, som lyckas med konststycket att få Postnord att kännas snabba och pålitliga. Mitt paket åkte från Mölnlycke 8 september. Därefter har det varit i Västerås, skickats fel och hamnat på okänd ort i tre dagar, återkommit till Västerås, av okänd anledning skickats ner till Jönköping, för att sedan åka upp till Borlänge där senaste budet var att den ankommit terminalen och skulle skickas vidare. Det var över en vecka sedan, och sedan dess har det inte hänt något alls. :meh:

Bring skickade både mitt och makens paket, oberoende av varandra, till "närmaste ombud", bara det att det ombudet de hamnade på ligger i en liten ort i en annan kommun, på andra sidan stora staden mot vad jag bor. Trots att det ska finnas ett ombud på min lilla ort, och flera i den stora staden. Och det gick inte att ändra om jag inte ringde till företaget som skickat det eftersom de begärt det dit (:confused:), när jag ringde företaget hade de såklart inte gjort det utan valt att skicka det till "närmaste ombud".

Som tur var kom paketen i alla fall någorlunda samtidigt (annars hade jag nog fan låtit mitt gå i retur) så jag fick ta bilen dit på lunchrasten häromdagen, flera mil i onödan :banghead:

Kommer aldrig mer beställa något där Bring anges som leverantör. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 476
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 463
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
14 224
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 963
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp