Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morgon är det en vecka sen jag slutade med allergitabletterna, det idiotkliar fortfarande :meh: egentligen behöver jag tabletterna men vill inte fortsätta när det blir så här när man gör uppehåll eller slutar. Så där lagom pepp på att ringa vårdcentralen. Dom har en tendens att vara otrevliga och dryga samt att dom inte lyssnar på en alla gånger :down:
Finns det någon annan vårdcentral du kan vända dig till
 
Stör mig lite på min chef
Sa att jag vill inte ha fler timmar för jag har mycket jag vill göra hemma varpå hen svarar vem har inte det
Ja men du valde en chefsposition det har inte jag gjort och du kan styra ditt schema själv det kan inte jag

Patetisk chef, har man den positionen gnäller man inte inför personalen. Vågar jag gissa att det är en kvinnlig chef inom omsorg? :cautious:
 
Har en "övernattningslägenhet" på jobbet med 3 rum där jag bor i ett, de håller på och ska anställa någon ny så kommer provjobbare hela tiden och bor inne hos mig, så har senaste tiden stört mig på:

Folk som slänger matrester i plastinsamlingen (ok jag var inte där och kunde visa vad som skulle vara var, men om det finns ett TOMT sopkärl och man inte vet var man ska göra av sitt skräp lägger man sakerna där??)
Folk som lämnar frukt i ett skåp jag aldrig använder och sedan åker hem så att jag hade bananflugeinvasion när jag kom tillbaka från semestern och rutten fruktsaft drogs in i träet som fortfarande stinker 2 veckor efter att jag fick städa upp det.
Folk som använder mina diskborstar till köttfärssås så att de blir helt orangea.
Folk som lämnar tänt i hela lägenheten, hela dagen.
Folk som lägger sig och sover en hel vecka utan att ta på lakan/påslakan/örngott (glömmer man ta med kan man väl fråga om det finns att låna?)

Och allmänt behöva vara trevlig till nya personer varje vecka :cautious:
 
Jag är också den som skar upp mungipan på en sked en gång när jag åt gröt, så det blödde.
Orimligt.

Min mamma har skurit upp insidan av långfingret ganska rejält på vaniljsås en gång! Ungefär lika rimligt 😂

(En större droppe hade stelnat på diskbänken medan efterrätten åts på en middag. Hon skulle peta bort den med nageln men så gick den i två vassa bitar istället för att lossna helt. Men det låter ju roligare utan förklaring.)
 
Efter många år och många bitar bröd och typ... blöder av att äta äpple ibland, så tror jag att det är min mun som felar 😅🙈

Skönt ändå att man kan få äventyr i vardagen bara av en skiva levain!
Det där låter ju inte alls bra. Har du kollat upp det? Jag kan bli så lättblödande i mun och mungipor när b-12 värdet dippar.
 
Det där låter ju inte alls bra. Har du kollat upp det? Jag kan bli så lättblödande i mun och mungipor när b-12 värdet dippar.
Som jag förstått har det att göra med "balansen" för att vara otydlig haha, men jag får väldigt lätt tandsten t.ex. och tandköttinflammationer. Tandläkaren har inte sagt mer än att det är genetiskt 😬
Alltså såklart lite bättre när jag faktiskt är ordentlig med tandtråd etc (vilket jag kanske inte alltid är :angel:) men jag kommer alltid vara lite extra utsatt typ.

Men nu när du säger det, skadar inte att ta upp när jag blir kallad nästa gång!
 
Som jag förstått har det att göra med "balansen" för att vara otydlig haha, men jag får väldigt lätt tandsten t.ex. och tandköttinflammationer. Tandläkaren har inte sagt mer än att det är genetiskt 😬
Alltså såklart lite bättre när jag faktiskt är ordentlig med tandtråd etc (vilket jag kanske inte alltid är :angel:) men jag kommer alltid vara lite extra utsatt typ.

Men nu när du säger det, skadar inte att ta upp när jag blir kallad nästa gång!
Även c-vitaminbrist kan ge liknande problem så ja, jag tycker absolut att du ska kolla upp det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 476
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 463
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
14 224
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 963
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp