Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Berättade för en kollega i söndags natt att jag skulle till Ikea idag, tisdag. Sjukanmälde mig måndag natt på grund av sömnbrist som påverkade mig kraftigt. Idag när jag kom hit får jag höra att folk tror att jag sjukade mig för att åka till Ikea?? Detta från två oberoende medarbetare som inte ens jobbar på samma shift. Kollegan har alltså spekulerat med flera andra om huruvida jag faktiskt haft anledning till en sjukanmälan. Vi har dessutom ganska nära kontakt med min närmaste chef så det är inte helt orimligt att även han skulle hört fått höra det.
 
Berättade för en kollega i söndags natt att jag skulle till Ikea idag, tisdag. Sjukanmälde mig måndag natt på grund av sömnbrist som påverkade mig kraftigt. Idag när jag kom hit får jag höra att folk tror att jag sjukade mig för att åka till Ikea?? Detta från två oberoende medarbetare som inte ens jobbar på samma shift. Kollegan har alltså spekulerat med flera andra om huruvida jag faktiskt haft anledning till en sjukanmälan. Vi har dessutom ganska nära kontakt med min närmaste chef så det är inte helt orimligt att även han skulle hört fått höra det.
Va? Men var fick de Ikea från?
 
Nej men vafan vad sjukt!! Vad är det för fel på folk?!
Jag fick kommentaren igår ”det syns att du går på kortison du har blivit så tjock i ansiktet”.

Man ba MEN TACK DÅ VET JAG

🤬🤬

Men man blir ju helt matt av vissa människor 😲:rage:

Den här kollegan tror nog att hon ger komplimanger. Hon, och några andra, har från början kommenterat att "det syns ju inte att du är gravid" och "du har ju verkligen bara fått en kula." Sen ser jag liksom hur de ständigt tittar på min mage varje dag när jag kommer in på kontoret. Så nu fick jag frågan om vi funderat på namn och av någon anledning sa kollegan "Åh, hon kommer vara så liten och fin!" och jag skämtade tillbaks och sa "Just nu känns hon inte alls särskilt liten, hehe..." följt av frågan hur mycket jag gått upp sen jag blev gravid. Alltså, det enda jag tänker av de här kommentarerna är att jag blir orolig för att min mage inte växer som den ska, vilket jag vet att den gör eftersom BM mäter och den ligger helt i normalkurva, men tankarna börjar ju spöka när man hela tiden får höra sådant. Det andra är att.. sluta vara så jävla fixerade vid min kropp människor? Det är jävligt creepy att vara så granskad hela tiden och kommentarerna är inga komplimanger, de gör mig bara sjukt obekväm.
 
Men man blir ju helt matt av vissa människor 😲:rage:

Den här kollegan tror nog att hon ger komplimanger. Hon, och några andra, har från början kommenterat att "det syns ju inte att du är gravid" och "du har ju verkligen bara fått en kula." Sen ser jag liksom hur de ständigt tittar på min mage varje dag när jag kommer in på kontoret. Så nu fick jag frågan om vi funderat på namn och av någon anledning sa kollegan "Åh, hon kommer vara så liten och fin!" och jag skämtade tillbaks och sa "Just nu känns hon inte alls särskilt liten, hehe..." följt av frågan hur mycket jag gått upp sen jag blev gravid. Alltså, det enda jag tänker av de här kommentarerna är att jag blir orolig för att min mage inte växer som den ska, vilket jag vet att den gör eftersom BM mäter och den ligger helt i normalkurva, men tankarna börjar ju spöka när man hela tiden får höra sådant. Det andra är att.. sluta vara så jävla fixerade vid min kropp människor? Det är jävligt creepy att vara så granskad hela tiden och kommentarerna är inga komplimanger, de gör mig bara sjukt obekväm.
Upplever att det är rätt vanligt vid människor som är fixerade vid gravida och deras kroppar. Märkte det ofta på mitt jobb när någon var gravid och hur utstirrade dom blev. Så vidrigt.
 
Upplever att det är rätt vanligt vid människor som är fixerade vid gravida och deras kroppar. Märkte det ofta på mitt jobb när någon var gravid och hur utstirrade dom blev. Så vidrigt.

Håller med. Jag hade dock inte lagt märke till det innan jag själv blev med barn så måste säga att jag blev förvånad. Just hur kvinnokroppen ser ut är väl det absolut minst intressanta med en graviditet. Det är dessutom under en begränsad tid så själv kunde jag ärligt talat inte bry mig mindre. Så jag förstår inte alls varför det skulle vara särskilt intressant men ja, har ju insett nu att det här verkar vara jättespännande för vissa..
 
Men man blir ju helt matt av vissa människor 😲:rage:

Den här kollegan tror nog att hon ger komplimanger. Hon, och några andra, har från början kommenterat att "det syns ju inte att du är gravid" och "du har ju verkligen bara fått en kula." Sen ser jag liksom hur de ständigt tittar på min mage varje dag när jag kommer in på kontoret. Så nu fick jag frågan om vi funderat på namn och av någon anledning sa kollegan "Åh, hon kommer vara så liten och fin!" och jag skämtade tillbaks och sa "Just nu känns hon inte alls särskilt liten, hehe..." följt av frågan hur mycket jag gått upp sen jag blev gravid. Alltså, det enda jag tänker av de här kommentarerna är att jag blir orolig för att min mage inte växer som den ska, vilket jag vet att den gör eftersom BM mäter och den ligger helt i normalkurva, men tankarna börjar ju spöka när man hela tiden får höra sådant. Det andra är att.. sluta vara så jävla fixerade vid min kropp människor? Det är jävligt creepy att vara så granskad hela tiden och kommentarerna är inga komplimanger, de gör mig bara sjukt obekväm.
Exet var på något vis stolt över att jag "inte såg gravid ut alls bakifrån". Det var något att visa upp det.
 
Exet var på något vis stolt över att jag "inte såg gravid ut alls bakifrån". Det var något att visa upp det.

Ja det verkar ju vara något som folk tydligen värderar. "Titta, denna kvinna är gravid utan att se gravid ut!" man bah.. åååååkej? Så extremt fånigt. Jag trodde faktiskt lite naivt att kvinnor åtminstone under dessa 9 månader av sitt liv kunde få slippa bedömas på utseende. Alltså på allvar, jag trodde de flesta tänkte att det är väldigt sekundärt just nu. Jag hade, med lite vild fantasi, kanske kunnat fantisera ihop att vissa fortfarande skulle vara lika utseendefixerade som innan. Men att en gravidkropp skulle kasta bensin på elden för vissa? Helt ofattbart, faktiskt.
 
Såg nån bild på twitter från någon optikerbutik där de hade en reklambanner det står "black week matters" på.

Tror inte det kommer att få så att säga the desired effect.. Blir också jävligt nyfiken på om det är puckon till anställda som själva kommit på den lysande iden eller om det faktiskt är en reklambyrå som ligger bakom..

Också på "black-rea-temat" att jag såg något swisha förbi i mitt flöde om att det är någon sorts orange wednesday idag? Hann inte riktigt sätta mig in i vad det skulle vara men gissningen är ju en rea man måste passa på med idag för på fredag är det för sent! Alltså sluta..
 
Såg nån bild på twitter från någon optikerbutik där de hade en reklambanner det står "black week matters" på.

Tror inte det kommer att få så att säga the desired effect.. Blir också jävligt nyfiken på om det är puckon till anställda som själva kommit på den lysande iden eller om det faktiskt är en reklambyrå som ligger bakom..

Också på "black-rea-temat" att jag såg något swisha förbi i mitt flöde om att det är någon sorts orange wednesday idag? Hann inte riktigt sätta mig in i vad det skulle vara men gissningen är ju en rea man måste passa på med idag för på fredag är det för sent! Alltså sluta..

Om de vill veta utfallet av en sådan kampanj kan de se senaste avsnitten av Solsidan :angel::D
 
Att en utav mina bästa vänner varit singel i 7 år (och är kapets kap) och när hon för första gången idag kallar någon för pojkvän så är det någon som är noll förtjänt av henne :arghh: Panik! Aja, jag ska skaka av mig detta och ge honom en helt ärlig chans.
 
Såg nån bild på twitter från någon optikerbutik där de hade en reklambanner det står "black week matters" på.

Tror inte det kommer att få så att säga the desired effect.. Blir också jävligt nyfiken på om det är puckon till anställda som själva kommit på den lysande iden eller om det faktiskt är en reklambyrå som ligger bakom..

Också på "black-rea-temat" att jag såg något swisha förbi i mitt flöde om att det är någon sorts orange wednesday idag? Hann inte riktigt sätta mig in i vad det skulle vara men gissningen är ju en rea man måste passa på med idag för på fredag är det för sent! Alltså sluta..

Hänger inte det ihop med Orange week? För att uppmärksamma mäns våld mot kvinnor, inte shoppa loss-beteende
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 486
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 464
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 292
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 969
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp