Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sak som stör mig är när man har sökt ett jobb, får noll och ingen återkoppling. Några dagar senare ligger jobbet ute på annons igen!
Det kan vara en annan likadan tjänst, men det är rätt osannolikt. Jag velar mellan att söka igen och att kontakta dem och hänvisa till tidigare ansökning..
 
Hänger inte det ihop med Orange week? För att uppmärksamma mäns våld mot kvinnor, inte shoppa loss-beteende
Jag vet inte riktigt. Jag googlade nu bara för att och tror att det kanske hänger ihop med något 2 for 1 movie tickets som funnits i UK som kallats orange wednesday, så har någon kidnappat detta för en ny sorts rea.. Kan ju tänka mig då det kanske är många som sitter nu och väntar till fredag för att shoppa planerad grej, så dyker det upp en rea, men passa på, för det gäller bara till på onsdag!

Hatar marknadsföring..
 
På att vår handledare inte ville att vi skulle skicka ut vår enkät innan vi träffades igår. Så skickade vi den idag. Gissa vad jag insåg nu på eftermiddagen? Det är black week…… där alla mejlkorgar blir överfulla med erbjudanden och reklam. Asså nu vill jag bara kasta in handduken med denna uppsatsen om vi inte får tillräckligt underlag och sluta på utbildningen. Tack och hej. :cry:
 
På att vår handledare inte ville att vi skulle skicka ut vår enkät innan vi träffades igår. Så skickade vi den idag. Gissa vad jag insåg nu på eftermiddagen? Det är black week…… där alla mejlkorgar blir överfulla med erbjudanden och reklam. Asså nu vill jag bara kasta in handduken med denna uppsatsen om vi inte får tillräckligt underlag och sluta på utbildningen. Tack och hej. :cry:
Vad har ni för målgrupp?

Tillägg: Och vilka begränsningar finns i metoder ni får använda? Jag vet tillfällen där det har varit okej att t.ex. skicka ut enkäten i första hand till studiekamrater och vänner/bekanta samt be dem att sprida den vidare bara man skriver ett stycke om varför det inte är ett optimalt urval. (Minst sagt, men det är en annan diskussion.)
 
Senast ändrad:
En sak som stör mig är när man har sökt ett jobb, får noll och ingen återkoppling. Några dagar senare ligger jobbet ute på annons igen!
Det kan vara en annan likadan tjänst, men det är rätt osannolikt. Jag velar mellan att söka igen och att kontakta dem och hänvisa till tidigare ansökning..
De fick helt enkelt inga passande sökanden.
 
Beror ju på. Varför inte. Du kan ju ha tur
Fast om alla sökande, inklusive jag, var så dåliga att de väljer att lägga ut en ny annons..? Jag har ju inte plötsligt blivit bättre bara för det.
Det är inget särskilt svårt jobb så jag har svårt att tro att varenda sökande skulle vara okvalificerad. Jag själv har tonvis med erfarenhet men det har inte hjälpt hittills..
 
Fast om alla sökande, inklusive jag, var så dåliga att de väljer att lägga ut en ny annons..? Jag har ju inte plötsligt blivit bättre bara för det.
Det är inget särskilt svårt jobb så jag har svårt att tro att varenda sökande skulle vara okvalificerad. Jag själv har tonvis med erfarenhet men det har inte hjälpt hittills..
Kanske det var nåt fel i annonsen så de drog tillbaka och la ut igen.

Och ovasett, om de inte får bättre sökanden kanske de helt enkelt måste välja nån nu
 
Kanske det var nåt fel i annonsen så de drog tillbaka och la ut igen.

Och ovasett, om de inte får bättre sökanden kanske de helt enkelt måste välja nån nu
Ja kanske. Den ser exakt likadan ut, men kanske nån liten bokstav hamnade fel.

Jag vill inte gå ett jobb för att jag var det minst dåliga alternativet. Jag vill få det för att jag är bra.
 
En sak som stör mig är när man har sökt ett jobb, får noll och ingen återkoppling. Några dagar senare ligger jobbet ute på annons igen!
Det kan vara en annan likadan tjänst, men det är rätt osannolikt. Jag velar mellan att söka igen och att kontakta dem och hänvisa till tidigare ansökning..
Har jag sökt ett jobb, fått noll återkoppling och annons på samma dyker upp igen så söker jag inte om.
Var jag inte intressant nog för nån respons ens första gången, så lär jag inte vara det andra gången heller liksom.
 
Har jag sökt ett jobb, fått noll återkoppling och annons på samma dyker upp igen så söker jag inte om.
Var jag inte intressant nog för nån respons ens första gången, så lär jag inte vara det andra gången heller liksom.

Ja, det är så jag tänker med. Men samtidigt vill jag ha ett annat jobb och så ofta dyker det inte upp intressanta tjänster häromkring. Får väl se hur jag gör.
Det som stör mig mest är att de inte återkopplat alls, det är ändå ett stort rekryteringsföretag som sköter annonseringen. De borde kunna skicka ut ett massmail typ "Tack för din ansökan. Vi har gått vidare med andra kandidater" eller vad som helst.
 
Ja, det är så jag tänker med. Men samtidigt vill jag ha ett annat jobb och så ofta dyker det inte upp intressanta tjänster häromkring. Får väl se hur jag gör.
Det som stör mig mest är att de inte återkopplat alls, det är ändå ett stort rekryteringsföretag som sköter annonseringen. De borde kunna skicka ut ett massmail typ "Tack för din ansökan. Vi har gått vidare med andra kandidater" eller vad som helst.
Ring/mejla och fråga, så slipper du spekulera i vad som har hänt.
 
Ja, det är så jag tänker med. Men samtidigt vill jag ha ett annat jobb och så ofta dyker det inte upp intressanta tjänster häromkring. Får väl se hur jag gör.
Det som stör mig mest är att de inte återkopplat alls, det är ändå ett stort rekryteringsföretag som sköter annonseringen. De borde kunna skicka ut ett massmail typ "Tack för din ansökan. Vi har gått vidare med andra kandidater" eller vad som helst.
Kan det inte bara vara att något hände, som gjorde att annonsen drogs tillbaka? Jag menar det kanske finns nån helt annan förklaring än att inte sökanden varit passande.. De kanske fick en intern ansökan, som sen inte blev nåt med, eller hade någon systemkrasch eller vad som helst.

Eftersom det är ett rekryteringsföretag som sköter rekryteringen så hade inte jag haft några hämningar att söka igen :D
Men kanske att man kunnat höra sig för med dem om det kanske e så att ansökan ligger aktiv fortfarande.
 
Mitt favoritlunchställe missade att informera om att det var koriander i dagens sallad. Och inte så lite heller! 🤮 Vet inte om vår relation någonsin kommer att hämta sig från det här faktiskt.

OuildAW.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 431
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 458
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
344
· Visningar
13 974
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 939
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp