Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är så jag tänker med. Men samtidigt vill jag ha ett annat jobb och så ofta dyker det inte upp intressanta tjänster häromkring. Får väl se hur jag gör.
Det som stör mig mest är att de inte återkopplat alls, det är ändå ett stort rekryteringsföretag som sköter annonseringen. De borde kunna skicka ut ett massmail typ "Tack för din ansökan. Vi har gått vidare med andra kandidater" eller vad som helst.
Det är rätt vanligt att de lägger ut samma annons flera ggr innan ansökningstidens slut vilket beror på att annonsen annars hamnar långt ner i sökmotorer och på olika jobbdatabaser.

Att du inte fått återkoppling kan ju bero på att ansökningsperioden inte är slut än. Många företag väntar in sista dagen innan de börjar gallra bland ansökningar.

Är du intresserad ring och kolla att de fått din ansökan och fråga om hur processen ser ut. Det leder ofta till att de tittar lite extra på din ansökan 😁.
 
Är det ett rekryteringsföretag så är det nästan standard att de jobbar som ovan. "Ny" dvs samma annons efter 2 veckor.

Ring och fråga hur processen ser ut. Då brukar de titta på ansökan lite extra också.😀
 
Men wow, lite onödig känga där, tycker du inte? Ursäkta om mitt inlägg uppfattades som drygt, det var inte alls meningen.
Nej, nu har du missuppfattat. Tyckte inte alls du var dryg och menade det inte som en känga. Det var bara en absurd och helt ärlig observation från min sida, sarkastisk humor som kanske inte fördes över i text.
Vad har det ena ens med det andra att göra?
Inget alls. Se ovan :)
 
Det är rätt vanligt att de lägger ut samma annons flera ggr innan ansökningstidens slut vilket beror på att annonsen annars hamnar långt ner i sökmotorer och på olika jobbdatabaser.

Att du inte fått återkoppling kan ju bero på att ansökningsperioden inte är slut än. Många företag väntar in sista dagen innan de börjar gallra bland ansökningar.

Är du intresserad ring och kolla att de fått din ansökan och fråga om hur processen ser ut. Det leder ofta till att de tittar lite extra på din ansökan 😁.
Ansökningstiden är slut och annonsen publicerad igen några dagar senare. Annars hade det inte stört mig.

Jag har inte riktigt tid att ringa på arbetstid så jag har mailat. Inget svar.
 
Att det finns så många möjligheter att delta på saker digitalt är en bra följd av pandemin, MEN, jag stör mig så mycket på folk som antingen blir irriterade för att saker inte spelas in och blir tillgängliga i efterhand eller förväntar sig kunna delta via digitala plattformar trots att det tydligt står att det är ett event som sker på plats. En sak att fråga, men att bli irriterad och/eller förvänta sig att det ens ska vara en möjlighet...
 
Svarar i telefonen för en gångs skull :cautious:
”Hej hej jag ringer för att prata om dina befintliga privatlån”
Men varför förutsätter du att det finns privatlån :confused:
”Ja det måste jag ju eftersom jag jobbar med det”
Men alltså bör man inte börja med att fråga om det finns privatlån :confused:
Det är länge sedan jag hade privatlån och det stör mig när folk tar för givet att man har det
 
Svarar i telefonen för en gångs skull :cautious:
”Hej hej jag ringer för att prata om dina befintliga privatlån”
Men varför förutsätter du att det finns privatlån :confused:
”Ja det måste jag ju eftersom jag jobbar med det”
Men alltså bör man inte börja med att fråga om det finns privatlån :confused:
Det är länge sedan jag hade privatlån och det stör mig när folk tar för givet att man har det
Det påminner mig om en diskussion om elbilar på facebook där jag sa ngt i stil med att jag just nu inte har råd att köpa en ny bil och definitivt inte en elbil som jag kan dra häst med och någon svarar "det är bara att baka in det i det existerande bolånet". Erm. Någon som hört talas om hyresrätt?
 
På ett företag som tyckte det var rimligt att skicka ut hela SJU mail om Black Friday, med början i lördags. Det är ett mail om dagen! Nu skrev jag faktiskt till dem och påpekade att det här inte känns okej, någon måtta får det vara. Värre blir det av att det är ett pyttelitet lokalt företag som drivs av en ensam konstnär, så jag VILL tycka om dem/honom. Det var därför jag bemödade mig med att skicka lite (vänligt formulerad) feedback också.
 
Svarar i telefonen för en gångs skull :cautious:
”Hej hej jag ringer för att prata om dina befintliga privatlån”
Men varför förutsätter du att det finns privatlån :confused:
”Ja det måste jag ju eftersom jag jobbar med det”
Men alltså bör man inte börja med att fråga om det finns privatlån :confused:
Det är länge sedan jag hade privatlån och det stör mig när folk tar för givet att man har det
:D En sådan hade jag igår också, fast ännu mer specifik.
"Jag ringer om ditt privatlån på ICA Banken."
"Något sådant har jag aldrig haft."
"Nej okej, men andra privatlån?
"Nej."
"Då får jag önska en trevlig dag!"

Eeeeh.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 563
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 694
Senast: golit
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 998
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp