Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ångest,är förbannad och ledsen. Är så förbannat less på allt. Allting ska jävlas med mej hela tiden. Så fort det börjar gå lite bättre så ska allt braka åt skogen. Jag är så less. Jag orkar inte. Det är så orättvist. Jag kämpar för allt hela tiden men det går aldrig min väg. Folk som beter sig som skit och är riktiga rövhattar däremot flyter det på för. Dom som minst förtjänar det.
Jag har ofta undrat vad det är för fel på världen, då jag de senaste åren tyckt att jag onormalt ofta råkar ut för de mest osannolika grejer. Trots att jag försöker hålla koll, ta reda på, läsa det finstilta, ha backup, osv.

Medan folk kring mig verkar glida runt lite planlöst, medan allt ordnar sig för dem, de utgår från att någon nog fixar och ordnar och räddar dem, ifall det skulle gå så osannolikt att något inte går vägen.

Varför världen jäklas med mig (oss) har jag ingen bra förklaring på.
 
Hp-skrivare sim inte vill fungera i det trådlösa nätverket fast alla inställningar och drivrutiner är korrekta :banghead:

Löste det till slut såklart, men sjukt bökigt att få till jämfört med Canon..
 
Stör mig på att jag inte kan hitta ett bra recept som verkar likna den kebabgryta vi fick när jag gick på högstadiet.. Alla jag hittar är så tomatiga. Vill inte alls minnas att det var tomat"klumpar" i den utan mer oljig nästan, och med minimajs vilket inget recept jag hittar har.
 
Hamnade på FB-sidan "Sportbibeln" och gick in i kommentarsfältet där hopplandslagets pris som bästa lag annonserades. Jeez...! Det skulle jag inte ha gjort. Min FB-feed är ju i regel mest hästrelaterade sidor vilket gör att jag lätt får uppfattningen att hästsport är socialt accepterat i samhället. Så fel man kan ha ändå! Var tvungen att gå till motattack här kände jag, faktiskt. Det brast när Malin började objektifieras, hennes val av klänning skammades av äckliga gamla gubbar... Alltså jag orkar inte.
Ja jag såg ett liknande inlägg, dock gick det mer till angrepp på att hästfolket var lobbister och ”min häst”… kändes sådär. Rätt störigt att man inte kan låta det va men nä nä…. 🙄
 
1. folk som försöker mästra en. Hade en person igår som försökte trycka till mig i ett ansökningsförfarande; Man svarar inte på frågorna som ställs utan svarar på en annan sak, fortsätter med att "aktuellt myndighet" nog inte ville ha det så detaljerat som jag ber om, och "vi kan boka en tid tillsammans med X och titta på det tillsammans om du behöver hjälp". Ursäkta? det är jag som håller i ansökningen och dessutom sitter jag ju med frågorna framför mig - du har dessutom fått skärmdump på exakt vilka frågor som ställs i ansökan, det är inte frågor som jag hittar på. Dessutom var inte frågorna detaljerade alls utan uppgiften är att fördela en summa pengar på tre kategorier efter planerad kostnad/kategori. Ingen beskrivning (det kommer i redovisningen) utan bara dela pengarna.
Jag förklarade så tydligt jag kunde och skickade ny skärmdump på frågorna + infotexten.

Idag: Kan du utläsa om detta är viktigt för redovisningen framåt?
-Ja, det är nog ganska viktigt eftersom detta är ansökan. Svarar vi inte på frågorna blir det ingen ansökan och utan ansökan behöver vi inte bry oss om någon redovisning.

2. en av "mina" skolskjutselever ringde och ville ha en ändring i plats idag. Jag jobbar inte på utförare/leverantör av skjutsen utan beställer bokningar och ändringar bara. Det är som minst 2 dagars handläggningstid på tillfälliga ändringar hos leverantören och skolan har inte meddelat att eleverna skulle vara på annan plats i eftermiddag. Eleven kunde inte heller uppge adressen på var de är - så jag kan inte ens försöka ändra. Läraren skulle ringa upp mig men har inte gjort det så tiden går...
Samma elev (och alltså samma skola) var det som ringde innan jul och undrade när skolskjutsen skulle komma idag?
Jag: :confused: vad menar du?
eleven: ja, vi har sovmorgon idag. Vi börjar inte förrän 11.
Jag: ja, fast det är det ju ingen som sagt (:banghead:) så skolskjutsen går som vanligt...

Det är ju inte elevens fel, utan i detta fallet aktuell skola. Är det så svårt att meddela ändringar åtminstone ett par dagar i förväg, så att det iallafall finns en chans att lyckas?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 795
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 155
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 513
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp