Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att vi inte kan hitta bra presenter till julklappslek med min sida släkt. Inte för att vara sån med hade varit så mycket lättare att skaffa till sambons sida då de gillar roliga saker 🙄
 
Stress! Med relaterade mardrömmar.

Jag har haft en återkommande mardröm i ja, i alla fall 10 år? Den brukar dyka upp någon gång per år när jag är stressad. Ganska simpel, men märklig dröm. När jag var typ 10 så hade vi en kanin och ett marsvin och det här är från den tiden. Jag typ blir ombedd att hämta nåt som finns i garderoben, eller någon frågar hur det är mer djuren eller så, och då inser jag att jag ställde in burarna i garderoben (pga städ, plats eller nåt, orsakerna varierar lite) för typ.. 3 veckor sedan? Och har alltså glömt bort att jag har djur. Inser att de ju inte haft mat eller vatten och alltså ligger döda där pga min slarvighet.

Har alltid sån fruktansvärd ångest när jag vaknar och det tar ett tag att landa i att det liksom bara var en dröm, inte på riktigt men känslan brukar hålla i sig bra många timmar. Så ja nu sitter jag och har lite mild ångest över att jag är en sån fruktansvärd fiktiv djurägare..

Sorry för drömsnack, det tråkigaste ämnet i världen.. :D
 
Stress! Med relaterade mardrömmar.

Jag har haft en återkommande mardröm i ja, i alla fall 10 år? Den brukar dyka upp någon gång per år när jag är stressad. Ganska simpel, men märklig dröm. När jag var typ 10 så hade vi en kanin och ett marsvin och det här är från den tiden. Jag typ blir ombedd att hämta nåt som finns i garderoben, eller någon frågar hur det är mer djuren eller så, och då inser jag att jag ställde in burarna i garderoben (pga städ, plats eller nåt, orsakerna varierar lite) för typ.. 3 veckor sedan? Och har alltså glömt bort att jag har djur. Inser att de ju inte haft mat eller vatten och alltså ligger döda där pga min slarvighet.

Har alltid sån fruktansvärd ångest när jag vaknar och det tar ett tag att landa i att det liksom bara var en dröm, inte på riktigt men känslan brukar hålla i sig bra många timmar. Så ja nu sitter jag och har lite mild ångest över att jag är en sån fruktansvärd fiktiv djurägare..

Sorry för drömsnack, det tråkigaste ämnet i världen.. :D
Det händer fortfarande att jag kommer på att jag glömt mata hästarna. Tre år efter de flyttat :angel:
 
Jag har arbetat hemifrån i två dagar och fick precis veta att en utav våra utbildare, som har hållit en tre dagar lång utbildning i våra kontorslokaler, har varit sjuk och hostat sig igenom utbildningen. Alltså, jag går i taket. Jag träffade honom i all hast i måndags och då nämnde han att han var "småförkyld" och jag frågade om han verkligen borde vara här då, men han sa att det var okej. Han passade även på att skryta lite om att han under sina 14 år hos oss enbart varit sjukskriven en halvdag. Nu har han alltså hostat konstant genom utbildningen, högt och ljudligt och nästan utan uppehåll. Jag råkar dessutom veta om att han är ovaccinerad eftersom han inte vill "ta den risken". Jävla gubbstrutt, det finns gravida och astmatiker på det här kontoret. Vissa har isolerat sig i 1,5 år och noggrant övervägt säkerheten att komma tillbaks till kontoret. Jag har lusläst rapporter om risker för gravida för att inte riskera min eller bebis hälsa. Hur. Tänker. Man?!
 
Jag har arbetat hemifrån i två dagar och fick precis veta att en utav våra utbildare, som har hållit en tre dagar lång utbildning i våra kontorslokaler, har varit sjuk och hostat sig igenom utbildningen. Alltså, jag går i taket. Jag träffade honom i all hast i måndags och då nämnde han att han var "småförkyld" och jag frågade om han verkligen borde vara här då, men han sa att det var okej. Han passade även på att skryta lite om att han under sina 14 år hos oss enbart varit sjukskriven en halvdag. Nu har han alltså hostat konstant genom utbildningen, högt och ljudligt och nästan utan uppehåll. Jag råkar dessutom veta om att han är ovaccinerad eftersom han inte vill "ta den risken". Jävla gubbstrutt, det finns gravida och astmatiker på det här kontoret. Vissa har isolerat sig i 1,5 år och noggrant övervägt säkerheten att komma tillbaks till kontoret. Jag har lusläst rapporter om risker för gravida för att inte riskera min eller bebis hälsa. Hur. Tänker. Man?!
Incidentrapport?!
 
Stress! Med relaterade mardrömmar.

Jag har haft en återkommande mardröm i ja, i alla fall 10 år? Den brukar dyka upp någon gång per år när jag är stressad. Ganska simpel, men märklig dröm. När jag var typ 10 så hade vi en kanin och ett marsvin och det här är från den tiden. Jag typ blir ombedd att hämta nåt som finns i garderoben, eller någon frågar hur det är mer djuren eller så, och då inser jag att jag ställde in burarna i garderoben (pga städ, plats eller nåt, orsakerna varierar lite) för typ.. 3 veckor sedan? Och har alltså glömt bort att jag har djur. Inser att de ju inte haft mat eller vatten och alltså ligger döda där pga min slarvighet.

Har alltid sån fruktansvärd ångest när jag vaknar och det tar ett tag att landa i att det liksom bara var en dröm, inte på riktigt men känslan brukar hålla i sig bra många timmar. Så ja nu sitter jag och har lite mild ångest över att jag är en sån fruktansvärd fiktiv djurägare..

Sorry för drömsnack, det tråkigaste ämnet i världen.. :D

Det är en vanlig dröm vad jag förstått, jag hade den ofta i tonåren. Drömde ofta att jag hade hästar i stall som jag glömt bort i flera månader, eller att mitt djur plötsligt blev så pyttelitet att jag tappade bort det. Senast för ett par dagar sedan drömde jag att min hund plötsligt var en liten akvariefisk, och att jag råkat släppa ut honom i havet och nu i ren panik gav mig ut med en plastburk för att försöka finna honom och fiska upp honom, även om jag innerst inne visste att jag i praktiken redan dödat honom. Hade sjuk ångest när jag vaknade!
 
Jag stör mig på att de så ofta i filmer/serier får det att se ut som att ett sms från t.ex. karaktärens partner är det första i konversationen. Oj, det här var svårt att förklara känner jag nu... Men ofta när någon får ett meddelande som på något vis är av vikt för handlingen så zoomas det ju in på telefonen för att belysa att det just kommit in ett viktigt sms av något slag. Nästan alltid är det helt tomt ovanför meddelandet i fråga, det finns liksom ingen meddelandehistorik alls. Och det borde det ju göra när det gäller någon som karaktären har en nära relation till...

Eeeh, ja. Är det bara jag som reagerar på sånt här, eller? Jag har definitivt tittat för mycket på TV under de senaste två veckorna :o
 
När man ringer i tjänsten på uppdrag av läkare för att fråga om en remiss går att prioritera om eller ifall en ny behöver skrivas och man får ett snorkigt svar att läkaren får ringa för att diskutera med en av deras läkare, inte ens svar på frågan! :rage: Det var ju bara den detaljen att läkaren jag ringer för bedömt tidigare undersökningar och redan gjort bedömningen att undersökningen ska flyttas några månader :banghead: är ett screeningprogram det gäller och jag har ansvarat för det i närmare 2 år, har haft rätt mycket kontakt med kliniken det gäller så tror det är någon ny person som svarade, aldrig pratat med denne tidigare :meh: Hen kunde iaf svarat på frågan :banghead:

Överlag stör jag mig på att det finns folk som inte förstår att vi sekreterare jobbar på uppdrag av läkare, vi hittar som inte på helt random att en remiss ska ändras :cautious:Hela anledningen till att jag sköter screeningprogrammet är för att det skulle ta på tok för mycket tid av läkarna som de kan ägna patienter istället. Halva jobbet är som att hålla koll på uteblivna patienter, flyttade undersökningar o liknande.
 
Jag stör mig på att de så ofta i filmer/serier får det att se ut som att ett sms från t.ex. karaktärens partner är det första i konversationen. Oj, det här var svårt att förklara känner jag nu... Men ofta när någon får ett meddelande som på något vis är av vikt för handlingen så zoomas det ju in på telefonen för att belysa att det just kommit in ett viktigt sms av något slag. Nästan alltid är det helt tomt ovanför meddelandet i fråga, det finns liksom ingen meddelandehistorik alls. Och det borde det ju göra när det gäller någon som karaktären har en nära relation till...

Eeeh, ja. Är det bara jag som reagerar på sånt här, eller? Jag har definitivt tittat för mycket på TV under de senaste två veckorna :o

Har också tänkt på det!
 
Jag stör mig på att de så ofta i filmer/serier får det att se ut som att ett sms från t.ex. karaktärens partner är det första i konversationen. Oj, det här var svårt att förklara känner jag nu... Men ofta när någon får ett meddelande som på något vis är av vikt för handlingen så zoomas det ju in på telefonen för att belysa att det just kommit in ett viktigt sms av något slag. Nästan alltid är det helt tomt ovanför meddelandet i fråga, det finns liksom ingen meddelandehistorik alls. Och det borde det ju göra när det gäller någon som karaktären har en nära relation till...

Eeeh, ja. Är det bara jag som reagerar på sånt här, eller? Jag har definitivt tittat för mycket på TV under de senaste två veckorna :o

Och när någon ringer åt någon de känner, så tar ofta den svarande och svarar som om den inte visste vem det var som ringde, och den som ringer säger då typ: Hej, det är Martina...
Möjligheten att ha in kontakter på mobiltelefon har ju funnits sedan åtminstone 90-talet, så de känns ju inte så realistiskt :cautious:
 
Och när någon ringer åt någon de känner, så tar ofta den svarande och svarar som om den inte visste vem det var som ringde, och den som ringer säger då typ: Hej, det är Martina...
Möjligheten att ha in kontakter på mobiltelefon har ju funnits sedan åtminstone 90-talet, så de känns ju inte så realistiskt :cautious:
Fast sådär svarar mitt ex i telefon när hennes mamma ringer :rofl: Störde mig rätt mycket på det! Som tur var inte när jag ringde;)
 
  • Haha
Reactions: MCP
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 981
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp