Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på att nörda in mig på scentwork, alltså att spåra, med hästar. Hoppas på att fler blir intresserade av det snart.

Vad kul! Unge herr nordsvensk älskar att dra näsan i marken, han är nästan en jättehund och skulle antagligen vara en helt perfekt talang för detta! Och antagligen även unge herr holländsk dressyrhäst med sin nyfikenhet på att undersöka allting. Idag tog det fem minuter att komma ut från stallet efter nödvändiga besök i (bl a) de andras boxar för att nogsamt spana, lukta och analysera vad som kan ha inträffat där under natten. Inget får missas.
 
Vad kul! Unge herr nordsvensk älskar att dra näsan i marken, han är nästan en jättehund och skulle antagligen vara en helt perfekt talang för detta! Och antagligen även unge herr holländsk dressyrhäst med sin nyfikenhet på att undersöka allting. Idag tog det fem minuter att komma ut från stallet efter nödvändiga besök i (bl a) de andras boxar för att nogsamt spana, lukta och analysera vad som kan ha inträffat där under natten. Inget får missas.
Jag läste för många år sedan om en fälttävlansryttare som lärde sin häst nosa reda på kantareller, problemet var bara att det hände ibland under tävling att hästen stannade när den fick korn på svamp. :laugh:
 
Jag var trött och jävlig innan covid, men nu efteråt så vete sjutton om jag inte är ännu tröttare 😴 och till råga på allt så har jag fått börja om från ruta 1 igen med rehabiliteringen på hästen efter jag var sjuk. Jag hoppas innerligt att jag kan få henne tillbaka där vi var. Vi skulle börja med galoppfattningar och nu är det skritt och försöka få loss allt annars blir det behandling igen :( bara för att jag var sjuk i 1,5 vecka.
 
Senast ändrad:
Min hjärna. Igen.

Var in till vårdcentralen för uppföljning av blodtrycket då jag fått medicin, innan medicinering låg det på 160/105. Jag var beredd på att det kanske inte gått ner så mycket och att jag skulle behöva öka dosen.

177/107.. Sköterskan var väldigt förvånad. Vi pratade lite, jag blev direkt orolig då hon sa hon måste prata med läkare. Testade igen, 188/107.. Sköterskan sa att det säkert var pga oro och vi kunde bortse ifrån det.

Jag vet inte hur blodtrycksmedicin fungerar, om det är så att vissa mediciner bara inte funkar på vissa kroppar? Allt jag fick veta var att den jag hade "inte tar". Läkare skulle skriva ut nytt recept efter ett möte. Jag har fått receptet nu men hade ingen möjlighet att hämta ut idag, så nu sitter jag här och funderar på när jag ska få en stroke.

Jag VET att det är ångest som gör att jag mår dåligt just nu, men mitt blodtryck ÄR ju också högt, jag kan inte direkt förneka det. Fyfan vad dum man är ändå, tänk om man bara kunde stänga av huvudet ett tag..
Förstår att detta kanske inte hjälper men pga annan sjukdom har jag fått högt blodtryck och jag har fått testa ett antal mediciner innan det vände. :heart
 
Letar efter mitt CV.. Vet att jag filade till och skrev ett bra CV i somras och jag skulle vilja pilla vidare med det nu, men det är heeeelt borta.
 
Letar efter mitt CV.. Vet att jag filade till och skrev ett bra CV i somras och jag skulle vilja pilla vidare med det nu, men det är heeeelt borta.
Du har inte sökt nåt jobb där man skapar en profil?
Så har jag nämligen jag fått göra ett par gånger när jag tappat bort mitt, dvs logga in på tidigare ansökan och ladda ner filen jag bifogat :)
 
Du har inte sökt nåt jobb där man skapar en profil?
Så har jag nämligen jag fått göra ett par gånger när jag tappat bort mitt, dvs logga in på tidigare ansökan och ladda ner filen jag bifogat :)
Jo det finns ju ett CV på Visma som går att ladda ner (sen senaste jobbet jag sökte) men jag hade sparat ner det och skrivit om det till ett format som passade till tjänster som inte använder sig av tex Visma utan där man ska bifoga fil istället för formuläret. Får ju bara göra om det, men det stör mig eftersom jag redan gjort jobbet :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 417
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 938
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 328
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
13 929
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp