Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kunde väl störa mig på att det här året börjar med en jäkla massa krångel, som bland annat innebar datorstrul och pga allt möjligt blev jag tvungen att skapa nytt användarkonto här.
Men, jag tror faktiskt att jag så smått håller på och tränar upp min stresstålighet och katastrofberedskap pga att de senaste åren också till stor del gått ut på en jäkla massa krångel. :cautious:
Så jag tror att jag låter bli att störa mig, och i stället fortsätter snacka en massa strunt här :D
 
Att vår högskola inte kommer göra distans nu när vårterminen börjar… assåååå…. Har de missat den höga smittspridningen??? Första året hade vi allt distans, varför kan vi inte ha det nu??? Arghhhhh
 
Lika för oss :banghead: Vissa delar ska vara på distans, men vilka har dom inte gått ut med än...

Jag tycker det är galet och oansvarigt som fan, man vet ju inte hur studenters hemmasituationer ser ut? Tänk om någon bor med någon som har svagt immunförsvar av olika skäl, t.ex cancer eller något? Ska de strunta i att gå till föreläsningar för att inte riskera att smittas? Flytta temporärt för att inte riskera smitta? Vi ska dessutom ha muntlig examination denna kursen. Så om man har några symptom så är det bara att göra omtenta då? Asså, vem är det som är så jädra envis att ha föreläsningar på plats när de kan genomföras digitalt? Jag blir så sur, tycker det är så fruktansvärt ologiskt!
 
Jag köper att man har lektioner på plats för barnen men inte för studenter på gymnasienivå och uppåt. Gymnasiets studenter kan man dela upp så de är vid olika tillfällen på plats och då har praktiska delar. De teoretiska delarna kan de göra på distans.

Högskola/Universitet borde ju också kunna ha digitala föreläsningar och endast träffar för praktiska delar. Då behöver ju inte alla elever vara på plats samtidigt heller.

Ser för övrigt förvånansvärt många nyutexade som inte kan planera sin arbetstid när de kommer ut i arbetslivet så det vore ju bara bra om det övades på det.
 
Att vår högskola inte kommer göra distans nu när vårterminen börjar… assåååå…. Har de missat den höga smittspridningen??? Första året hade vi allt distans, varför kan vi inte ha det nu??? Arghhhhh
Så tacksam att vi kan göra allt på distans utom praktiken (då är det upp till praktikföretaget att bestämma så det kommer nog vara rätt blandat mellan oss hur det löses). Men lider med er!
 
Stör mig på att jag fick en total blackout på läkarbesöket idag och när de frågade om tidigare symptom eller annat de borde veta så svarade jag nej fast jag sen när jag kom hem visst kom på sånt jag borde ha svarat. Tycker normalt sett att sånt här inte är så jobbigt, men idag var det tydligen jättejobbigt, hela jag var spänd och stel som en pinne och lyckades inte förklara någonting på ett förståeligt sätt och troligen kommer jag behöva göra om ett test för att det inte blev utfört under bra förhållanden. Om jag får göra om det är väl okej, men är mest rädd att det visar negativt pga utförandet och inte för att det faktiskt är negativt…
 
Snart plockar jag ut spiralen igen. Blir tokig! Har mens till och från mer eller mindre hela tiden, i varierande mängd. Den sticks och känns obekväm. Kopparspiralerna jag haft innan har inte krånglat nånting alls men nu är det bara elände känns det som. Den har suttit i snart ett år, kroppen borde vant sig tycker jag..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 562
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 998
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 365
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 679
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp