Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kräktes ett barn på fsk när jag lämnade mitt, idag kom mail att någon/några ha konstaterad covid i andra barnets klass.. Och sen pratade jag med en kompis och löss kom på tal..
...
Jag är sjukt inbillningssjuk, så gissa hur illa jag mått, hur mycket det killar i halsen och sen i hårbottnen.. 🙈🙉🙊
 
Jag köper att man har lektioner på plats för barnen men inte för studenter på gymnasienivå och uppåt. Gymnasiets studenter kan man dela upp så de är vid olika tillfällen på plats och då har praktiska delar. De teoretiska delarna kan de göra på distans.

Högskola/Universitet borde ju också kunna ha digitala föreläsningar och endast träffar för praktiska delar. Då behöver ju inte alla elever vara på plats samtidigt heller.

Ser för övrigt förvånansvärt många nyutexade som inte kan planera sin arbetstid när de kommer ut i arbetslivet så det vore ju bara bra om det övades på det.
Stör mig på att jag blir kränkt över att du kallar personer på gymnasiet för studenter och personer på högskola för elever när det är precis tvärt om.
Mvh arbetsskadad 😅
 
Sidlayouten i den här boken. Det finns ingen luft överhuvudtaget! Och det I en helt nytryckt, populärvetenskaplig pocket :arghh:
 

Bifogade filer

  • 20220114_212633.jpg
    20220114_212633.jpg
    361,5 KB · Visningar: 74
Jag tycker det är galet och oansvarigt som fan, man vet ju inte hur studenters hemmasituationer ser ut? Tänk om någon bor med någon som har svagt immunförsvar av olika skäl, t.ex cancer eller något? Ska de strunta i att gå till föreläsningar för att inte riskera att smittas? Flytta temporärt för att inte riskera smitta? Vi ska dessutom ha muntlig examination denna kursen. Så om man har några symptom så är det bara att göra omtenta då? Asså, vem är det som är så jädra envis att ha föreläsningar på plats när de kan genomföras digitalt? Jag blir så sur, tycker det är så fruktansvärt ologiskt!

Håller med, har fått info att kommande veckans föreläsningar blir på distans i alla fall, alltid nått🤷‍♀️
 
Skyldig! :D Fast det är mest när jag pratar Om dem, när jag pratar med dem kan det väl slinka ut något i stil med "men kära mor" lite skämtsamt...
Annars tycker jag det verkar vara Jättevanligt bland mina skånska vänner. Jag tycker det låter lite gammeldags och fint. :)
Håller med om Skåne, sambon som är från Skåne säger mor och far. Jag säger mamma och pappa.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 595
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 006
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 371
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
14 828
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp