Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu måste man tydligen ansöka om skolskjuts även till högstadieelever som haft skolbuss hela tiden. Något nytt jädra strul de kommit på. Så fyllde i ansökan och fick upp "uppfyller behörigt gångavstånd" 😳😳😳😳 Det är 1.5 mil till skolan (ungefär, tar en kvart med bil) med 70/ 80 väg hela vägen där alla kör som biltjuvar. De kan ju inte mena att han ska gå hela vägen?!
 
Nu måste man tydligen ansöka om skolskjuts även till högstadieelever som haft skolbuss hela tiden. Något nytt jädra strul de kommit på. Så fyllde i ansökan och fick upp "uppfyller behörigt gångavstånd" 😳😳😳😳 Det är 1.5 mil till skolan (ungefär, tar en kvart med bil) med 70/ 80 väg hela vägen där alla kör som biltjuvar. De kan ju inte mena att han ska gå hela vägen?!
Dom räknar inte fågelvägen? Fast låter helt absurt 1,5mil , fick själv skolskjuts i högstadiet och hade ca 7-8km till skolan (och även i gymnasiet) . Skulle prata med dom som har hand om det O_o

Kollade snabbt reglerna i min gamla hemkommun: Ska överstiga 5km, för ha rätt till skolskjuts åk 7-9 , borde inte skilja så absurt mycket åt gällande i andra kommuner?
 
Dom räknar inte fågelvägen? Fast låter helt absurt 1,5mil , fick själv skolskjuts i högstadiet och hade ca 7-8km till skolan (och även i gymnasiet) . Skulle prata med dom som har hand om det O_o
Det är väl det de gör, dumt nog.
Bodde närmare än vi gör nu när jag gick i nämnda högstadium och jag hade skolskjuts. Inga problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 981
Senast: Lilla
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 750
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp