Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig något extremt på min bror just nu. Han ballar ur totalt och blir helt blockerad. Visst han har Adhd och en bakgrund med missbruksproblem mm. Men jag blir så trött när han beskyller alla andra att det är deras fel både det ena och det andra.
Jag förstår pappa att han tröttnar på allt som måste stå ut med det i tid och otid.

Det ska bli så skönt att åka hem på söndag och slippa allt tjafs. En vecka räcker gott och väl för min del. Behöver hem till lugn och ro.
 
Jag kan inte tänka mig att det är meningen att man ska hjälpa till och svara i telefon på sin semester om man inte har specifikt betalt för det. Då ska det även vara bra betalt för då har du jour.
Inget specifikt extra betalt vad jag vet iaf. Jag är väl dock en typ av "chef" så det ingår väl där antar jag. Eller det anses väl så.

Får se hur det blir med uttag av semesterdagar sen. Hade planerat och plocka ut alla 20 som vi måste och spara resten men kanske blir att plocka ut lite fler komptimmar istället då jag ändå behöver in och jobba några timmar vissa semesterdagar.

Det är lite organisation grönkål, så har många gånger funderat över varför jag ens jobbar kvar efter alla år. För det blir då ingen större skillnad även efter viss omorganisation på flera plan...
 
Har letat efter en specifik flughuva ett tag nu och hittar den inte. Har hittat typ fem andra men inte den jag främst letar efter. Den borde vara i samma rum som de andra, har för mig att jag la den där, men den har hittat ett bra gömställe :cautious:
 
Inget specifikt extra betalt vad jag vet iaf. Jag är väl dock en typ av "chef" så det ingår väl där antar jag. Eller det anses väl så.

Får se hur det blir med uttag av semesterdagar sen. Hade planerat och plocka ut alla 20 som vi måste och spara resten men kanske blir att plocka ut lite fler komptimmar istället då jag ändå behöver in och jobba några timmar vissa semesterdagar.

Det är lite organisation grönkål, så har många gånger funderat över varför jag ens jobbar kvar efter alla år. För det blir då ingen större skillnad även efter viss omorganisation på flera plan...
Chefer kan också ha jourtider och får extra betalt efter det. Min pappa har haft det på flertalet arbetsplatser och min arbetsplats har så för produktionschefen om denne måste åka till jobbet eller lösa problem på jobbet på fritiden/semestern. Detta efter krav från facket då det skedde lite för ofta tidigare för att det ska vara godtyckligt.
 
Min ep-medicin har tydligen blivit restad. Jag känner en stor ångest över det :cry: nästintill panikångest. Jag har varit anfallsfri i så många år, men nu ser jag bara att jag kommer få tillbaka anfallen och mitt liv förstörs ännu mer. Bye bye körkort, konserter, frihet med mera. Ja, jag målar fan på väggen men det är svårt att låta bli när man ser hur det har gått för andra.
 
Varför kan man inte ha en vanlig röstbrevlåda längre? Nej nu får man sina meddelanden som ett mms istället. Och vad händer när man försöker lyssna av? Jo det spelas upp i högtalarens telefon, så nu måste man släpa med sig hörlurar överallt eller vänta med att lyssna av. Att sätta luren mot örat och lyssna "privat" kan man tydligen inte göra längre.
 
Varför kan man inte ha en vanlig röstbrevlåda längre? Nej nu får man sina meddelanden som ett mms istället. Och vad händer när man försöker lyssna av? Jo det spelas upp i högtalarens telefon, så nu måste man släpa med sig hörlurar överallt eller vänta med att lyssna av. Att sätta luren mot örat och lyssna "privat" kan man tydligen inte göra längre.
Varför lämnar ens folk ett röstmeddelanden längre
SMS :up:
 
Solkräm i sprayflaska. Jag har aldrig fattat grejen med detta och föredrar vanlig solkräm alla dagar i veckan. Sprayen känns tunn, opålitlig och är stört omöjlig att applicera på sig själv - särskilt när händerna redan är hala av, tja, solkräm. Senast jag försökte, igår, resulterade det i att jag målade om ytterdörren :meh:

20220707_111907.jpeg


(ja, det är okej att skratta :D)
 
Solkräm i sprayflaska. Jag har aldrig fattat grejen med detta och föredrar vanlig solkräm alla dagar i veckan. Sprayen känns tunn, opålitlig och är stört omöjlig att applicera på sig själv - särskilt när händerna redan är hala av, tja, solkräm. Senast jag försökte, igår, resulterade det i att jag målade om ytterdörren :meh:

Visa bifogad fil 94698

(ja, det är okej att skratta :D)
Jag hade en som var mer som olja än den vanliga vita. Älskade den, men den missfärgade och nu hittar jag den inte på apoteket :(
 
Chefer kan också ha jourtider och får extra betalt efter det. Min pappa har haft det på flertalet arbetsplatser och min arbetsplats har så för produktionschefen om denne måste åka till jobbet eller lösa problem på jobbet på fritiden/semestern. Detta efter krav från facket då det skedde lite för ofta tidigare för att det ska vara godtyckligt.
Det var det här jag syftade på. Att det ska vara kompenserat för att h*n behöver åka in på sin semester och finnas med i anställningsavtalet.
 
Den där satans induktionshällen i stugan vi hyr 😑 Stänger av sig olägligt och är då för varm för att man ska kunna hålla ner låsknappen tillräckligt länge när man försöker starta upp den igen. Piper och klagar så fort man lyfter något från plattan, vilket man faktiskt gör en hel del. Stänger då också av sig. 0/10
 
Postnords paketaviseringar. :rage::rage::rage:

Jag får dem på mail.
Öppnar mailet eftersom jag sitter vid datorn.

I samma ögonblick försvinner de från mailen i mobilen. Förra gången åkte jag iväg och för att hämta paket, med mobilen i handen. Väl framme finns inget mail i mobilen. Fick åka hem och skriva ut från datorn.

Nu hände det igen. Det kom ett mail, jag öppnade. Kollade mobilen för säkerhets skull innan jag for iväg. Jajjamän - där fanns inget mail. Fick skriva ut och ta med.

Helt idiotiskt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 904
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 495
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 604
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp