Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vad jag stör mig på företaget som renoverar mitt badrum
Snickare var här förra tisdagen och reglade upp väggar
Först idag dyker det upp en snubbe som ska spackla och det första han frågar om är varför det sitter två reglar utanpå gipsväggarna
Hur fan ska jag veta det kommunicerar ni inte med varandra
Och hur kan de planera så jävla dåligt de började för tre veckor sedan men har bara varit här fem dagar totalt
Och det lär inte bli färdigt den här veckan är det vanligt att man får vara utan badrum så länge?
Jag ångrar så att jag började med det här
 
Alltså vad jag stör mig på företaget som renoverar mitt badrum
Snickare var här förra tisdagen och reglade upp väggar
Först idag dyker det upp en snubbe som ska spackla och det första han frågar om är varför det sitter två reglar utanpå gipsväggarna
Hur fan ska jag veta det kommunicerar ni inte med varandra
Och hur kan de planera så jävla dåligt de började för tre veckor sedan men har bara varit här fem dagar totalt
Och det lär inte bli färdigt den här veckan är det vanligt att man får vara utan badrum så länge?
Jag ångrar så att jag började med det här
Om jag inte minns fel var vårt badrum klart på 2-3 veckor. Och det var en ganska omfattande renovering…

Lider verkligen med dig, det var inte kul under tiden! Men härligt när det är klart :love:

Det var typ det värsta med att sälja huset, vårt fina badrum :(
 
Om jag inte minns fel var vårt badrum klart på 2-3 veckor. Och det var en ganska omfattande renovering…

Lider verkligen med dig, det var inte kul under tiden! Men härligt när det är klart :love:

Det var typ det värsta med att sälja huset, vårt fina badrum :(
Det här är ett litet badrum som ska ha ny golvmatta och väggmatta
Och just detta att de liksom bara försvinner
De sista snickaren sa förra tisdagen var ”jag tror det kommer någon i morgon och börjar sätta upp matta”
Alltså uppenbarligen noll koll eftersom det tog en vecka innan någon kom för att spackla

Det här ett företag som funnits i mååånga år jag trodde verkligen de visste vad de sysslar med
Så fel jag hade
 
Pratade med min kompis igår om att jag började känna mig förkyld, att jag ska testa mig osv och att det skulle bli krångligt att hämta barnet om jag inte får svar samma dag.

Hon svarar nåt med att ”… ja, vill du testa dig så…”

”Vill och vill, jag måste väl” svarar jag.

”Glömde att vi måste” svarar hon då.

Glömde? Det stör mig 🤦‍♀️

(Vi jobbar på samma sjukhus)
 
Det här är ett litet badrum som ska ha ny golvmatta och väggmatta
Och just detta att de liksom bara försvinner
De sista snickaren sa förra tisdagen var ”jag tror det kommer någon i morgon och börjar sätta upp matta”
Alltså uppenbarligen noll koll eftersom det tog en vecka innan någon kom för att spackla

Det här ett företag som funnits i mååånga år jag trodde verkligen de visste vad de sysslar med
Så fel jag hade
SÅ irriterande!!
 
Aha. Jag har råkat ut för det också, begärde förnyelse på medicin A men fick på medicin B, när jag påpekade att jag fått fel recept skrev dr att jag ju fått medicin A. (Två mediciner som används till samma sak men fungerar lite olika på mig). Fick ringa och prata med en sekreterare och verkligen förklara att jag redan har medicin B hemma så jag klarar mig och att det är medicin A som är slut och just den jag behöver just nu.
Fick till slut rätt medicin.
Blandade visst ihop det här.
”när jag påpekade att jag fått fel recept skrev dr att jag ju fått medicin B” skulle det stå.
 
De sägs att man inte blir sjuk av att bli kall men det har hänt mig så många gånger, tex nu. Jag blev nog lite kall när jag var hos hästen i förrgår och nu - förkyld :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 940
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 514
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 605
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp