Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag inte säger till mig på skarpen att det är dags att dammsuga.
Gå och dammsug nu!
CF5852F2-B3C3-48D9-9320-1AB134B75FB6.gif
 
En gång när jag köpt nya sportskor promenerade jag med dem ute ca 2-3 km innan jag fattade att jag inte kunde ha dem. Tvättade av sulan och gick o lämnade tillbaks dem. :angel: Det syntes inte att jag gått utomhus.
Jag fick hem ett par jeans från ett ställe där jag vet av erfarenhet att kläderna släpper kopiösa mängder färg så efter att ha provat dom blötlade jag dom i varmt vatten och tvättmedel. Sköljde ur dom flera gånger och körde dom dessutom snabbt i torktumlaren för att få ut sista fukten. Hade dom på mig en hel dag på jobbet och insåg sen att de var förstora och skickade tillbaka dom utan problem. 🙈
 
Stör mig på ljuset. Och det är så lång tid tills det vänder, och det blir värre innan det vänder. Får nästan panik när jag kollar väderprognosen och ser tiderna för solens upp- och nedgång. Har sovrummet mot norr och mörkläggningsgardin men blir ju ändå inte helt mörkt 😔
Håller med. Jag vaknar redan vid 4 för att det är så ljust. Skitjobbigt :( jag sover tillräckligt dåligt på natten utan att behöva vakna extra tidigt. Konstigt nog så har jag lätt för att sova på dagen när det är ljust. Men på natten går det bara inte
 
Håller med. Jag vaknar redan vid 4 för att det är så ljust. Skitjobbigt :( jag sover tillräckligt dåligt på natten utan att behöva vakna extra tidigt. Konstigt nog så har jag lätt för att sova på dagen när det är ljust. Men på natten går det bara inte
Jag har en ögonmask under kudden. Så fort jag vaknar av ljuset sätter jag på den och lyckas oftast somna om.
 
Håller med. Jag vaknar redan vid 4 för att det är så ljust. Skitjobbigt :( jag sover tillräckligt dåligt på natten utan att behöva vakna extra tidigt. Konstigt nog så har jag lätt för att sova på dagen när det är ljust. Men på natten går det bara inte
Har du mörkläggningsgardiner i sovrummet?
 
Håller med. Jag vaknar redan vid 4 för att det är så ljust. Skitjobbigt :( jag sover tillräckligt dåligt på natten utan att behöva vakna extra tidigt. Konstigt nog så har jag lätt för att sova på dagen när det är ljust. Men på natten går det bara inte
Jag är så lyckligt lottad att jag inte störs av just ljuset på morgonen. Här är det snarare urinblåsan som störigt nog kan klockan och stensäkert 05 ungefär varje morgon anser att den måste MÅSTE ! tömmas. Bara att lyda och kravla till kojs igen och stänga gluggarna. Jag har svårt att sova överlag, men just tidig morgon sover jag som bäst så jag stör mig på att samhället anser att man måste stiga upp då.

Mellan 03 och 10 är min sovtid enligt min kropp... och sover knappt något alls innan 03, att stiga upp 05 för att väcka 18 åringen som inte orkar stiga upp själv, och som vissa morgnar dessutom numera fullständigt vägrar kliva ur sängen och gå till skolan/praktiken (för att han är trött och inte orkar/det är tråkigt/det är ändå snart sommarlov), så att jag helt enkelt har klivit upp "i onödan" en timme tidigare än nödvändigt (eller till och med tre timmar tidigare måndagar och fredagar...) då är jag inte alls särskilt pedagogisk längre.


Och så stör jag mig på tågtrafiken.
Mälartåg som de senaste gångerna jag åkt (åker var tredje månad) aldrig är i tid, denna gången missade jag mitt anslutningståg från Norrköping till Lund. alltså kom igen, jag har åkt en del år nu och har mest bara gott att såga om punktlighet och framkomlighet- faktiskt, men NU, börjar det bara bli löjligt dåligt. Vilket jag inte är ensam om att tycka om jag förstått vardagspendlarna rätt....

Skånetrafiken, där det också numera är en massa förseningar och krångel. Signalfel. Folk på spåren. Banarbete. Ytterligare fel. Fordonsfel. Sen vändning. OSV. Det var till och med så att när jag i måndags skulle åka för att ta ett farväl av min syster som gått bort så tog jag ett tidigare tåg för att inte komma försent. När jag sedan skulle ta ett snabbtåg från Lund tog jag ett tidigare tåg för att verkligen komma i tid. Båda gångerna visade det sig vara en god idé + att det dagen emellan och dagen efter också var förseningar så att jag kom hem sent de dagarna.
 
Jag är så lyckligt lottad att jag inte störs av just ljuset på morgonen. Här är det snarare urinblåsan som störigt nog kan klockan och stensäkert 05 ungefär varje morgon anser att den måste MÅSTE ! tömmas. Bara att lyda och kravla till kojs igen och stänga gluggarna. Jag har svårt att sova överlag, men just tidig morgon sover jag som bäst så jag stör mig på att samhället anser att man måste stiga upp då.
Jag vaknar nästan alltid 2-3 gånger varje natt. Då måste jag åxå upp och tömma blåsan. Fast jag vet inte om det är pga blåsan jag vaknar eller om jag måste tömma den för att jag blir pinkenödig för att jag vaknar. Men sen när jag väl kommit över det då blir det ljust och då vaknar jag för det i stället
 
När man börjar fundera på förr men inte minns.
Hängde på korallhavet för typ 20 år sen , ett forum för deppiga folk och nu har jag fastnat i hur folk har det och kommer på att jag saknar vissa.
 
Nog för att man kanske inte har jättehöga krav på Biltemas kvalitet men att deras växthus för pallkrage går sönder redan i ihopmonteringen trodde jag inte. 👎 Jade jag inte haft 5 mil till Biltema hade jag reklamerat det.
Kan du ju göra ändå. De får fixa med frakten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 126
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 693
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 706
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 739
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp