Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man börjar fundera på förr men inte minns.
Hängde på korallhavet för typ 20 år sen , ett forum för deppiga folk och nu har jag fastnat i hur folk har det och kommer på att jag saknar vissa.
Jag hängde också där :heart fast inte för 20 år sen kanske utan från ca 2008 och några år framåt. Ägaren la ju ner det och det startades ett tillfälligt forum men den som startade det slutade administrera. En annan person startade ett nytt med samma namn men mot slutet var det väl bara runt 5-10 aktiva där så han la ner det.
Har kontakt med en fd medlem därifrån.
 
Jag hängde också där :heart fast inte för 20 år sen kanske utan från ca 2008 och några år framåt. Ägaren la ju ner det och det startades ett tillfälligt forum men den som startade det slutade administrera. En annan person startade ett nytt med samma namn men mot slutet var det väl bara runt 5-10 aktiva där så han la ner det.
Har kontakt med en fd medlem därifrån.
Åh va världen är liten!💕
Jag var inne en sväng på det tillfälliga också men det var det gamla jag var mkt aktiv.
 
Jag stör mig på att jag stör mig på en i grunden liten sak :cautious: var på odlingslotten när en gammal kompis svängde förbi så han mötte upp mig på lotten. På väg hem från lotten går vi förbi en kille jag tycker är riktigt snygg och trevlig, genast började jag oja mig inombords för att han kanske tror jag är tillsammans med kompis som ett annat par trodde. Min hjärna vägrar fatta att det är att bara att förklara för snyggingen det där var min gamla kompis sen sisådär 10 år tillbaka, inget mer. Den är fullt övertygad om att en ev chans med snyggingen är helt borta :banghead: Så störigt att det är så svårt få tyst på hjärnan!
 
Att en podd som tidigare varit bra nu har börjat med massa ljudeffekter mitt i berättelserna. Jag inser att de försöker skapa en slags atmosfär men det är verkligen jättejobbigt för mig som inte kan filtrera. Kommer något annat ljud i bakgrunden så hör jag inte vad människan säger alls. :(
 
Igår fick jag skriva en arg lapp...

Blomjord och lecakulor över hela golvet i soprummet (någon har helt uppenbart tappat en kruka) och det ligger plast-innerkrukor i pappersinsamlingen + matavfall (såna där bruna påsar) i restavfallet. Alltså det STÅR en sop+skyffel i rummet, ifall man tappar något, och det finns kärl för metall, plast, papper, matavfall och restavfall. De är uppmärkta med instruktioner om vad som slängs i vilket kärl.

Lämnar man det såhär? Vem ska sopa upp det? (nu sopade jag upp det - men vem tänkte jordägaren skulle sopa upp?). :rage:
280385004_1362842114201125_2252488281544456973_n.jpg
 
Utfodringsrekommendationer enligt tillverkare:

Kg ponny(200 kg - 300 kg)0,5
Kg häst(400 kg - 600 kg)1

Har träffat på det hur många gånger som helst, från olika tillverkare, tydligen finns inga hästar som väger mellan 3 och 400 kg. Och inga som väger över 600.

Sen så räknar jag och anpassar saker utifrån vad det är och vad min häst får i övrigt osv när jag fodrar. Men min 350-kiloshäst finns inte.
 
Igår fick jag skriva en arg lapp...

Blomjord och lecakulor över hela golvet i soprummet (någon har helt uppenbart tappat en kruka) och det ligger plast-innerkrukor i pappersinsamlingen + matavfall (såna där bruna påsar) i restavfallet. Alltså det STÅR en sop+skyffel i rummet, ifall man tappar något, och det finns kärl för metall, plast, papper, matavfall och restavfall. De är uppmärkta med instruktioner om vad som slängs i vilket kärl.

Lämnar man det såhär? Vem ska sopa upp det? (nu sopade jag upp det - men vem tänkte jordägaren skulle sopa upp?). :rage:
Visa bifogad fil 91018
Känner att jag måste störa mig lite på mina grannar också. Vi har ett rum med sopnedkast till sopsug. Där vid sopnedkasten brukar det ligga kaffepulver(?) och pappersservetter plus att nån ställer pappkassar/kartonger på golvet fastän vi har ett jättebra sopsorteringsrum i garaget.
Stör mig även på att folk sorterar fel i sopsorteringsrummet, vissa bryr sig inte utan slänger plast i pappbehållaren och papper i osorterat avfall. Eller lämnar förpackningar på golvet. :meh:
 
Stör mig också på att knappen på min mobil blivit trög. Jag får trycka många gånger innan det händer något.
 
Stör mig på att jag -igen- har tinat en burk från frysen som jag trodde var pastasås, men som visade sig vara morotssoppa.
Ville inte ha det, men vilken dj... burk är det som det finns pastasås i då? *på grinigt humör*
Förlåt att jag skrattar men såhär på sidan om var det ganska roligt :D

Min kollega var väldigt hungrig idag vid lunch, jag frågade vad hon hade och hon sa grillat. Vi gick iväg och skulle äta och hon upptäcker att hon har två stora burkar med coleslaw med sig, och att hennes man då lär ha två burkar med grillat kött. Hon var inte heller så glad idag :laugh:

(Hon köpte mat)
 
Förlåt att jag skrattar men såhär på sidan om var det ganska roligt :D

Min kollega var väldigt hungrig idag vid lunch, jag frågade vad hon hade och hon sa grillat. Vi gick iväg och skulle äta och hon upptäcker att hon har två stora burkar med coleslaw med sig, och att hennes man då lär ha två burkar med grillat kött. Hon var inte heller så glad idag :laugh:

(Hon köpte mat)
Jag blev på lite mindre grinigt humör när jag så småningom hade ätit -den riktiga pastasåsen.
Tinad morotssoppa står nu i kylen, tror den kommer bli kvällsmat imorgon.
 
Har på sistone börjat jobba på allvar med ett problem jag och mina hundar har. På den fronten har vi gjort framsteg, men som resultat av de ändrade rutinerna har nu ett nytt problem uppstått 🙃🙃🙃 Känner mig just nu uppgiven och utbränd och önskar att de vore hästar som man kunde skicka iväg till beridare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 595
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
14 828
Senast: Ramona
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 371
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp