Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var en privat sjukgymnast, så hon har inte tillgång till systemet. Har kollat på 1177 som @Rosett föreslog men hittar ingen info om hur mycket jag betalt..
Tycker hon kunde betala tillbaka men hon har inte gjort det än. Vet ärligt talat inte om jag har lust att gå tillbaka dit igen :cautious:
Jag tror inte det är sjukgymnasten som ska betala tillbaka. Men däremot skulle du kanske kunna få pengarna från regionen.

På 1177 för Halland står det att man in få pengar tillbaka från regionen om man inte. Visat frikortet och därför fått betala för mycket. Iaf om man sparat kvittona.
 
Jag tror inte det är sjukgymnasten som ska betala tillbaka. Men däremot skulle du kanske kunna få pengarna från regionen.

På 1177 för Halland står det att man in få pengar tillbaka från regionen om man inte. Visat frikortet och därför fått betala för mycket. Iaf om man sparat kvittona.
Får kolla upp det, tack :)
 
Stopp i avloppet. Rörmokaren har varit här i två timmar och kört med alla möjliga maskiner men inte fått bort det helt. Dessutom är golvet täckt av svart illaluktande sörja. Det går bra nu :up:
När vi bodde i förra huset fick vi ha ut spolbil (eller är de kanske egentligen "sugbilar"??) två gånger pga ett mystiskt köksavlopp. Första gången tog det TID, för han som var ute kunde inte förstå sig på den märkliga rördragningen 🤪. Gång nummer två var snabbare, för då kunde jag ju visa var felet hade varit sist.... Hoppas att rörmokaren kan fixa ert :) !
 
Jag stör mig på att jag verkar ha missförstått principen för föräldrapenning. :meh:

Jag har trott att t ex 100 dagar på sjukpenningnivå betyder ersättning på sjukpenningnivå för 100 arbetsdagar. Men så är det i själva verket kalenderdagar, så 100 dagar ger inte 20 veckor med barnen utan bara 14.

Man lär så länge man lever.

Visst gör man. Jag hade också missförstått en grej med föräldrapenning - man måste ta ut ”fullt” efter barnets ettårsdag, vilket jag tolkat som ”motsvarande alla arbetsdagar”. Min man jobbar fem nätter en veckan och två nästa, men han måste ändå ta ut fem dagar i veckan efter vår dotters ettårsdag vilket vi inte fattat när vi bestämde att han ska vara hemma så länge som han ska (16 månader varav en förvisso är semester).

Nu löser det sig ändå tack vare att jag kan överlåta dagar och att jag har en hyfsad inkomst när det inte görs avdrag så han kan ta ut få dagar under månaderna som kommer innan dotterns födelsedag MEN det stör mig ändå.
 
När vi bodde i förra huset fick vi ha ut spolbil (eller är de kanske egentligen "sugbilar"??) två gånger pga ett mystiskt köksavlopp. Första gången tog det TID, för han som var ute kunde inte förstå sig på den märkliga rördragningen 🤪. Gång nummer två var snabbare, för då kunde jag ju visa var felet hade varit sist.... Hoppas att rörmokaren kan fixa ert :) !
Jag frågade om vi behövde spolbil/slamsugare men han trodde det skulle gå ändå. Hoppas han har rätt. Han kommer tillbaka nästa vecka
Det var en väldigt glad rörmokare, det var trevligt.
 
Inte digitalt. Hon sa bara "du får hålla bättre koll"...

Fy vad surt!

Här är frikorten digitala och jag har noll koll på mitt (har ofta frikort men är själv övertygad om att jag typ aldrig har det när jag får frågan. Tänker inte på att kiropraktorbesöken räknas..). "Min" kiropraktor är privat men har avtal med regionen, och kollar upp om patienten har frikort genom att knappa in personnumret i datorn.
 
Stör min på en bekant på fb som hela tiden delar sådana där puttegulliga bilder och inlägg om hur "barnbarn är meningen med livet/livets största skatt" o.s.v.
Någon gång är väl okej, men att med jämna mellanrum dela dylikt känns mest tjatigt, och så kan jag ju tänka att det är en sorglig påminnelse för de som skulle vilja ha barnbarn, men inte har några.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 881
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 488
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 601
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp