Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör min på en bekant på fb som hela tiden delar sådana där puttegulliga bilder och inlägg om hur "barnbarn är meningen med livet/livets största skatt" o.s.v.
Någon gång är väl okej, men att med jämna mellanrum dela dylikt känns mest tjatigt, och så kan jag ju tänka att det är en sorglig påminnelse för de som skulle vilja ha barnbarn, men inte har några.
Livets efterrätt minsann!

På mitt förrförra jobb satte folk upp bilder på sina barnbarn överallt. Jag protesterade genom att sätta upp bilder på min hund där :o
 
Stör mig på att jag skulle pilla bort en sak som fastnat mellan tänderna med tandpetare. Var inte särskilt brutal, men hörde ett ljud å kände nått konstigt. Trodde det var tandpetaren som gått av och fastnat i tandställningen.

Nix, så var det inte. En av fästena till tandställningen har gått av, så nu känner jag den ”vassa” (den är inte vass per så men jag hoppas ni fattar) änden om jag är där med tungan.

Har tid hos tandläkaren den 16/5 för att fixa en annan sak, får ringa å be dom ta detta samtidigt.

Vet jag frågade vid ett annat tillfälle om man kunde ta bort då ja e less på tråden, men de avrådde då de va risk att tänderna skulle flytta på sig.
 
Stör mig på att jag skulle pilla bort en sak som fastnat mellan tänderna med tandpetare. Var inte särskilt brutal, men hörde ett ljud å kände nått konstigt. Trodde det var tandpetaren som gått av och fastnat i tandställningen.

Nix, så var det inte. En av fästena till tandställningen har gått av, så nu känner jag den ”vassa” (den är inte vass per så men jag hoppas ni fattar) änden om jag är där med tungan.

Har tid hos tandläkaren den 16/5 för att fixa en annan sak, får ringa å be dom ta detta samtidigt.

Vet jag frågade vid ett annat tillfälle om man kunde ta bort då ja e less på tråden, men de avrådde då de va risk att tänderna skulle flytta på sig.

Jag verkar inte heller få ta bort min tråd. Men tycker inte den stör så jättemycket! Är bara om det fastnar nåt skräp, eller om den pajjar.
 
Muskelbristningen i ljumsken som inte vill bli bra. Blir tvärhalt om jag försöker springa, ta normallånga steg eller gå i trappor. Så less.
Tyvärr är det ju så att om man överbelastar för mycket, för tidigt så tar en muskelbristning ca en halv evighet att läka ut.
Låg belastning i långsam takt ger en något kvickare läktid.
 
Nä jag märker inte av den, men frågade då det hade varit enklare utan. Nu är det dock störigt då det lossnat i ena änden. 😅
Jag hade tråd både uppe och nere, men den nere lossnade hela tiden, så den plockade de bort till slut. Tänderna flyttade sig, men inte tillbaka till utgångsläget iaf. Tråden uppe sitter fortfarande kvar, hittills i 22 år😁
 
Stör mig på att jag skulle pilla bort en sak som fastnat mellan tänderna med tandpetare. Var inte särskilt brutal, men hörde ett ljud å kände nått konstigt. Trodde det var tandpetaren som gått av och fastnat i tandställningen.

Nix, så var det inte. En av fästena till tandställningen har gått av, så nu känner jag den ”vassa” (den är inte vass per så men jag hoppas ni fattar) änden om jag är där med tungan.

Har tid hos tandläkaren den 16/5 för att fixa en annan sak, får ringa å be dom ta detta samtidigt.

Vet jag frågade vid ett annat tillfälle om man kunde ta bort då ja e less på tråden, men de avrådde då de va risk att tänderna skulle flytta på sig.

Jag verkar inte heller få ta bort min tråd. Men tycker inte den stör så jättemycket! Är bara om det fastnar nåt skräp, eller om den pajjar.
Och jag som absolut inte vill ta bort min fick tjata som tusan för att få en ny när den gamla pajade 👎 Och nu när jag fick den sitter den så mycket sämre än den gamla så har fått laga den redan 3 gånger på 4 månader 😭 De vill inte hålla på och laga så ofta, så kommer nog bli tvungen att ta ut och få bettskena istället 😔
 
Stör mig på att jag skulle pilla bort en sak som fastnat mellan tänderna med tandpetare. Var inte särskilt brutal, men hörde ett ljud å kände nått konstigt. Trodde det var tandpetaren som gått av och fastnat i tandställningen.

Nix, så var det inte. En av fästena till tandställningen har gått av, så nu känner jag den ”vassa” (den är inte vass per så men jag hoppas ni fattar) änden om jag är där med tungan.

Har tid hos tandläkaren den 16/5 för att fixa en annan sak, får ringa å be dom ta detta samtidigt.

Vet jag frågade vid ett annat tillfälle om man kunde ta bort då ja e less på tråden, men de avrådde då de va risk att tänderna skulle flytta på sig.
Hade två trådar från början men den övre ramlade nog ur för 10 år sen. Den i underkäken sitter och stör som tur är inte. Får se om jag blir av med den nån gång 😂 oklart om mitt bett ens är kvar till det korrigerade. Men har inga problem iallafall.
 
Stör mig på uttrycket "killgissar". Var tusan kommer det ifrån? Vem kom på det och vad sjutton betyder det?
Vet inte var det kommer ifrån, men det betyder iaf att när någon (man) uttalar sig tvärsäkert om någon som han egentligen inte vet något om. Motsatsen är tjejveta (var säker på något, men uttala det som om man inte var det).
Jag är inte helt sålda på själva orden jag heller, men tycker att detr bra att själva fenomenen fått ett ord.
 
Nä, hon har inte tillgång till systemet. Betalar med Swish. Jag tycker jag borde få tillbaka, men hon har inte svarat på det. Ska dit på tisdag så tänkte ta upp det då.
Är det inte så att vårdgivarna bara förmedlar betalningen? Det är ju myndighetsreglerad avgift så den borde väl gå till något konto inom Regionen. Jag skulle tro att det är regionen som måste sköta ev. återbetalning för att det är deras konto som pengarna ska ut ifrån. Möjligen också att det på formella grunder behöver vara de som som är beslutsfattare i ett sådant ärende.
 
Jag hade tråd både uppe och nere, men den nere lossnade hela tiden, så den plockade de bort till slut. Tänderna flyttade sig, men inte tillbaka till utgångsläget iaf. Tråden uppe sitter fortfarande kvar, hittills i 22 år😁
Det är nere å tänderna sitter rätt tajt redan, så vet inte hur mycket de skulle flytta på sig. 🤔
Hade vart skönt å slippa tråden, får alltid så mycket tandsten där den sitter.

Och jag som absolut inte vill ta bort min fick tjata som tusan för att få en ny när den gamla pajade 👎 Och nu när jag fick den sitter den så mycket sämre än den gamla så har fått laga den redan 3 gånger på 4 månader 😭 De vill inte hålla på och laga så ofta, så kommer nog bli tvungen att ta ut och få bettskena istället 😔
Ja jag har märkt att saker är sämre idag än förr. Mitt ena tandimplantat lossnade kronan och de skruvade dit igen men det ”medlet” de använde för å fylla med lossnade bara efter några dagar så fick dit igen. De lagade å en liten bit har ramlat ut några dagar efter men nu skiter ja i det.

Hade två trådar från början men den övre ramlade nog ur för 10 år sen. Den i underkäken sitter och stör som tur är inte. Får se om jag blir av med den nån gång 😂 oklart om mitt bett ens är kvar till det korrigerade. Men har inga problem iallafall.
Jag slapp ha tråd där uppe då tänderna hr mycket mellanrum, men där nere, sitter de som packade sillar. Så får se va tandläkarn säger.
Vet att en bit lossnat från den tidigare så den inte satt i alla tänder men det behövdes inte lagas, men nu när det är änden så behöver de nog göra det. 🙈
 
Vet inte var det kommer ifrån, men det betyder iaf att när någon (man) uttalar sig tvärsäkert om någon som han egentligen inte vet något om. Motsatsen är tjejveta (var säker på något, men uttala det som om man inte var det).
Jag är inte helt sålda på själva orden jag heller, men tycker att detr bra att själva fenomenen fått ett ord.

Där lärde jag mig något nytt, tack.
Killgissa kunde jag, men inte tjejveta.
 
Vet inte var det kommer ifrån, men det betyder iaf att när någon (man) uttalar sig tvärsäkert om någon som han egentligen inte vet något om. Motsatsen är tjejveta (var säker på något, men uttala det som om man inte var det).
Jag är inte helt sålda på själva orden jag heller, men tycker att detr bra att själva fenomenen fått ett ord.
Jag tycker att det borde heta något annat - könsneutralt - för det finns väldigt många kvinnor som också killgissar!
 
Stör mig på att jag inte äger en släpvagn. Jag får förvisso låna gratis på ett ställe, men det är svårt att låna då jag inte kan lämna tillbaka släpet när de har öppet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 487
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 465
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 366
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 355
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp