Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag är så lättstressad nu för tiden… men det känns också som att tiden aldrig räcker till.

Stör mig också på att jag blev så fruktansvärt hästsugen efter att jag såg en viss annons. Börjar tänka på det ”hästliv” jag hade för länge sedan och längtar tillbaka :heart

Men jag vet inte om det skulle fungera att ha det så idag…

Vill inte heller lämna ”min” gamla shettis-gubbe… men ärligt talat får jag inte riktigt ut det jag skulle önska av att vara där :(
 
Jag vill också ha brev med teckningar :)
Vi får starta en brevklubb! (Ja alltså seriöst, alla som vill ha brev med teckningar kan PMa sin adress så skickar jag! Mina blir ändå bara braständare eller återvinning annars :o )
Det står att det ligger nere nu (och funkar inte för mig), så kanske är något tillfälligt!
Hoppas! Jag tycker faktiskt ändå om att kunna ha lite inblick i folks liv när alla mina vänner och familj bor långt bort.
 
Stör mig på mig själv och att jag gruvar mig för att påminna en vän om pengar som hon är skyldig.
Vi har kommit överens om att hon betalar ngt varje månad men hon får bestämma hur mkt. Det funkar ngr månader och sen får jag säga till igen.
Och jag tycker det är jättejobbigt.
Har varit för snäll med att låna ut pengar till vänner och jag har mig själv att skylla.
 
Stör mig på mig själv och att jag gruvar mig för att påminna en vän om pengar som hon är skyldig.
Vi har kommit överens om att hon betalar ngt varje månad men hon får bestämma hur mkt. Det funkar ngr månader och sen får jag säga till igen.
Och jag tycker det är jättejobbigt.
Har varit för snäll med att låna ut pengar till vänner och jag har mig själv att skylla.
Min kompis gjorde samma, slutade med att hon förlorade nästan 10 tusen på det.
 
Stör mig på mig själv och att jag gruvar mig för att påminna en vän om pengar som hon är skyldig.
Vi har kommit överens om att hon betalar ngt varje månad men hon får bestämma hur mkt. Det funkar ngr månader och sen får jag säga till igen.
Och jag tycker det är jättejobbigt.
Har varit för snäll med att låna ut pengar till vänner och jag har mig själv att skylla.
Lite sent att säga det men jag har aldrig lånat ut pengar till vänner. Risken att vänskapen försämras är för stor.
Hoppas det ordnar sig :heart
 
Världen är full av folk som lever på sina vänner...

Ja, jag får lite en klump i magen när jag läser inlägg om folk som lånat ut pengar åt såna som inte betalar tillbaka. Jag hatar att påminna någon att de är skyldiga mig pengar, speciellt om det är en "struntsumma".
Det finns dessutom massor av människor som uttalat eller outtalat lever efter synen att har den de lånat pengar av mera pengar än de själv så har nog utlånaren råd att vara utan de pengarna.
 
Jag åkte till affären för att handla. Väl framme inser jag att jag borde tagit med mig grejer till återvinningen som ju också ligger vid affären.
 
Ja, jag får lite en klump i magen när jag läser inlägg om folk som lånat ut pengar åt såna som inte betalar tillbaka. Jag hatar att påminna någon att de är skyldiga mig pengar, speciellt om det är en "struntsumma".
Det finns dessutom massor av människor som uttalat eller outtalat lever efter synen att har den de lånat pengar av mera pengar än de själv så har nog utlånaren råd att vara utan de pengarna.
I mitt fall är det tre olika.
En stör mig inte så mkt. Jag har själv sagt att personen får betala tbx när denne kan. Rätt mkt pengar men en person jag litar till 100% och som har tillgångar.
En har fruktansvärt dålig ekonomi och vet inte när personen kommer komma ikapp,
Tredje stör mig lite då personen unnar sig lite saker som kostar en del pengar och hade det varit jag så hade jag betalat tillbaka pengar istället för sånt. Men man är ju olika.
Jag försöker att inte tänka på pengarna utan varför jag lånade dom pengarna. 2/3 hade ställt upp för mig om jag hade behövt.
Men visst har jag fått mig en tankeställare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 189
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 740
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 732
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 787
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp