Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på blåsten som blåser sönder mina odlingar. Jag har fått kånkat in tomatplantor och ärtor innan blåsten rev sönder dem. Gurkan hann dock blåsa ihjäl :(
Samma störning, fast här är det mina träd som tar stryk. Hade ju hoppats att de nya hade fått etablera sig lite bättre, vissa tvååringar har knappt några smågrenar kvar och kommer se ledsna ut hela sommaren om de ens överlever:(
 
I mitt fall är det tre olika.
En stör mig inte så mkt. Jag har själv sagt att personen får betala tbx när denne kan. Rätt mkt pengar men en person jag litar till 100% och som har tillgångar.
En har fruktansvärt dålig ekonomi och vet inte när personen kommer komma ikapp,
Tredje stör mig lite då personen unnar sig lite saker som kostar en del pengar och hade det varit jag så hade jag betalat tillbaka pengar istället för sånt. Men man är ju olika.
Jag försöker att inte tänka på pengarna utan varför jag lånade dom pengarna. 2/3 hade ställt upp för mig om jag hade behövt.
Men visst har jag fått mig en tankeställare.

Jo, jag förstår, önskar att jag hade något konkret tips att komma med, förstår att du stör dig på den tredje.
Kan det fungera ifall du föreslår en fast avbetalningsplan istället, så att hen inte kan "lalla bort" det lika enkelt?
 
Jo, jag förstår, önskar att jag hade något konkret tips att komma med, förstår att du stör dig på den tredje.
Kan det fungera ifall du föreslår en fast avbetalningsplan istället, så att hen inte kan "lalla bort" det lika enkelt?
Provat det också. Både att betala x antal kronor när lönen kommer och att betala ngt varje gång lönen kommer. Men inget har funkat längre än ett par månader.
 
Jag har en finne i näsan som gör jätteont :arghh: den är inte mogen heller.

Stör mej på att mitt ben tjorvar nu när jag fått ordning på ryggen. Det kom nästan direkt efter att ryggen blev bra. Då började det göra ont i ljumsken och mitt fram på låret. Har ringt kiropraktorn igen. Ser pengarna rinna iväg, jag som behöver spara :(
 
Ja om jag hade varit tuffare men jag klarar inte att säga det.
Jag är som du. Jag vill inte behöva säga till. Numera får jag en klump i magen om någon frågar om att låna pengar. Tack och lov finns det inte längre sådana människor i min umgängeskrets som inte skulle betala tillbaka och de skulle inte låna heller men fortfarande mår jag fysiskt illa bara av tanken. Människor som anser sig ha rätt att leva på andra och strunta i att betala tillbaka det de har lånat finns det alldeles för många av :( Det värsta är att de här människorna ofta lånar av andra som har lika liten inkomst som de själva och som därmed verkligen lider hårt av att pengarna inte kommer tillbaka.
 
Jag är som du. Jag vill inte behöva säga till. Numera får jag en klump i magen om någon frågar om att låna pengar. Tack och lov finns det inte längre sådana människor i min umgängeskrets som inte skulle betala tillbaka och de skulle inte låna heller men fortfarande mår jag fysiskt illa bara av tanken. Människor som anser sig ha rätt att leva på andra och strunta i att betala tillbaka det de har lånat finns det alldeles för många av :( Det värsta är att de här människorna ofta lånar av andra som har lika liten inkomst som de själva och som därmed verkligen lider hårt av att pengarna inte kommer tillbaka.
2/3 har jag erbjudit mig. Sån är jag. Eller var rättare sagt. Det kommer dröja innan jag lånar ut ngt igen.
2/3 tror jag heller inte struntar i att dom har lånat men en av dom har extremt dåligt ekonomiskt sinne.
 
Kollade till beteshästarna och kliade en av dem på favoritstället under magen och fick en stämpling rakt på tårna🙄 Hon ville bara vara hjälpsam och ställa sig tillrätta så jag skulle nå hela magen, dumt av mig att ställa min fot där hon skulle ställa sin hov liksom😅

Ena tån börjar bli blå😒
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 639
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
15 024
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 376
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp