Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har för mig det inte går bra, men kan ha fel. Mjölk går, blir visst lite blaskig, men fungerar att baka och laga mat med men grädde ska, om jag har rätt för mig, inte fungera att frysa.

Men nu har jag öppnat den för jag kunde inte hålla mig, får väll göra något gott på den i morgon, den och dill och nypotatis kanske :D Har ju kvar lite senapsill, har flera kokta potatis och både gräddfil och grädde samt gräslök och dill också.
Mjölk funkar att frysa, smaken ändras inte speciellt mycket. På ett jobb köpte vi ett gäng litrar och frös in för att alltid ha kaffemjölk (långt till affär).

Grädde går också att frysa. Den blir lite annorlunda men funkar utmärkt.
 
Har för mig det inte går bra, men kan ha fel. Mjölk går, blir visst lite blaskig, men fungerar att baka och laga mat med men grädde ska, om jag har rätt för mig, inte fungera att frysa.

Men nu har jag öppnat den för jag kunde inte hålla mig, får väll göra något gott på den i morgon, den och dill och nypotatis kanske :D Har ju kvar lite senapsill, har flera kokta potatis och både gräddfil och grädde samt gräslök och dill också.
Gör glass på den :up: ! Mer passande rätt att tillaga just nu finns väl inte..... :D
 
Passivaggressiva människor, varför finns de ens 🤷‍♀️

Börja inte... både min mor och mormor var passiv-aggressiva (mormor hade förfinat det till en konst, inkl en ordentligt tilltagen offerkofta, något min mor iaf inte hade). Min äldsta moster var också det (men utan offerkofta) men min yngsta moster ärvde morfars humör precis som jag, jag exploderar och sedan är det lugnt :D Det har borgat för lite spännande släktdiskussioner kan vi säga :angel: Tack och lov ärvde jag inte morfars korta stubin utan fick den lite längre varianten från min far.
 
Folk som överanalyserar och övertänker allt, speciellt hur andra människor gör och kommunicerar med dem. Särskilt då de som inte inser att "felet" ligger hos dem själva.

Det är så tungt att interagera med dem då allt man gör eller säger ska tolkas och vändas, oftast till något negativt.
 
Skilda världar igen. :banghead:
Nu vet Daniel att Sandra är hans tvillingsyster men Sandra vet inte och är sååååå olycklig för hon förstår inte varför han inte vill vara med henne och hennes mamma har övertalat Daniel att ”inte såra henne” genom att berätta sanningen.
Kan hon bli mer sårad än hon är nu? :meh:

Och så har vi Stina, som blev tagen som gisslan och knivhotad av sin pojkvän men hon är så kääääääär och vill vaaaaaa med honom och buhuuuuuu hon är så olycklig. :banghead:

Fattar inte hur jag ska orka kolla hela serien. Vill ju se om/när Sandra får veta sanningen. Suck.
 
Skilda världar igen. :banghead:
Nu vet Daniel att Sandra är hans tvillingsyster men Sandra vet inte och är sååååå olycklig för hon förstår inte varför han inte vill vara med henne och hennes mamma har övertalat Daniel att ”inte såra henne” genom att berätta sanningen.
Kan hon bli mer sårad än hon är nu? :meh:

Och så har vi Stina, som blev tagen som gisslan och knivhotad av sin pojkvän men hon är så kääääääär och vill vaaaaaa med honom och buhuuuuuu hon är så olycklig. :banghead:

Fattar inte hur jag ska orka kolla hela serien. Vill ju se om/när Sandra får veta sanningen. Suck.

Jag följde den när det begav sig men har lyckligtvis glömt det mesta - misstänker att det är en serie som inte har åldrats med värdighet (om den hade någon värdighet från början dvs). Daniel och Sandra-dramat kommer jag ju ihåg i stora drag, hyggligt skruvad story i sig, men Stina vet jag knappt vem det var ens? Får kanske ta en snabb koll och damma av minnet....
 
Skilda världar igen. :banghead:
Nu vet Daniel att Sandra är hans tvillingsyster men Sandra vet inte och är sååååå olycklig för hon förstår inte varför han inte vill vara med henne och hennes mamma har övertalat Daniel att ”inte såra henne” genom att berätta sanningen.
Kan hon bli mer sårad än hon är nu? :meh:
Rimlig reaktion av morsan ändå, syskonen är kära i varandra men hon ber sonen att inte berätta anledningen. Istället tycker hon att det är mer skonsamt att låta systern fortsätta tråna efter brorsan på avstånd :laugh:


Hade man gjort en sån serie idag hade Daniel och Sandra förmodligen hamnat i säng efter första dejten och därefter hade de fått höra sanningen via tiktok när ryktena hade börjat spridas :laugh:
 
Skilda världar igen. :banghead:
Nu vet Daniel att Sandra är hans tvillingsyster men Sandra vet inte och är sååååå olycklig för hon förstår inte varför han inte vill vara med henne och hennes mamma har övertalat Daniel att ”inte såra henne” genom att berätta sanningen.
Kan hon bli mer sårad än hon är nu? :meh:

Och så har vi Stina, som blev tagen som gisslan och knivhotad av sin pojkvän men hon är så kääääääär och vill vaaaaaa med honom och buhuuuuuu hon är så olycklig. :banghead:

Fattar inte hur jag ska orka kolla hela serien. Vill ju se om/när Sandra får veta sanningen. Suck.
Att du orkar se det 😂 😂 😂
 
Har lite lindrig stress. Behöver få klart två tavlor innan onsdag för att de ska kunna levereras nästa helg. Ska ta en spruta imorgon och vet att jag efter förra sprutan mådde skit i flera dagar. Dvs jag borde göra bort allt jobb idag. Jag.vill.inte.gå.ner.i.källaren och jobba 😫😫
 
Har precis skrivit ut en "skicka lätt"-fraktsedel och, som vanligt, stört mig på att den skrivs ut i pyttelitet format och såpass nära översta vänstra hörnet på sidan att en bit av fraktsedeln gärna hamnar utanför om skrivaren matar papperet det allra minsta snett..... :meh:
(Om det går att ändra i inställningar någonstans? Ingen aning...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 618
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
14 986
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 373
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp