Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig lite på att jag måste umgås med en person till helgen. Hen är bjuden till en fest jag ska gå på.
Träffat personen en gång tidigare. Under en kväll fick jag veta att personen är proffs på exakt allt. Jag var ändå storsint och satt och lyssnade på när hen berättade om sin enorma kompetens inom alla områden. När min vän presenterade mig som konstnär så var ju personen naturligtvis konstvetare. Men det var bara början. Visade sig att hen också var arkeolog (nej jag rättade inga faktafel trots att jag själv råkar vara just arkeolog :angel: ). Vidare visade det sig att personen var elitryttare i dressyr, litteraturvetare samt musiker (ett urval 😅). Hen visade mig foton på en uppenbar skogsmulle-häst och eftersom jag var storsint sa jag inte ngt naturligtvis. Men jag insåg ju att personen led av ngn kraftig mytomani.

I efterhand fick jag höra att personen efter vårt möte suttit och sågat min konst, ja hela mig faktiskt. Vilket var rätt märkligt eftersom hen faktiskt aldrig visat ngt intresse för utbyte av info om mig 😆

Hursom. Är SÅDÄR taggad på att umgås med människan en gång till… men känner att jag måste närvara på festen för min kompis skull.
Damrummet med lagom intervall.
 
Hon uttalade sig på twitter om upprivandet av Wade vs Roe.

"Päivi Räsänen (KD) uttrycker å sin sida en glädje över beslutet. På Twitter skriver hon att att beslutet möjliggör skyddandet av rättigheterna för barn som bor i livmodern. Hon skriver också att beslutet kommer få världsomspännande konsekvenser och att "det ger resten av världen hopp om att också kunna ändra lagarna för att skydda barnens liv"."
Jag tycker dessa personer som uttalar sig på detta visset kan adoptera alla dessa barn.
 
Ungar som är ute och för ett jävla liv vid den här tiden :rage:. Egentligen är det föräldrarna jag stör mig på.
Alla har inte semester nu utan behöver lägga sig och sova i hyfsad tid.
Ja! Igår var det några ungar som först badade högljutt i poolen och sen sprang runt och skrek och hade sig kl 22:45 igår. På vår innergård som ekar som fan. När pappan satt bredvid på en stol och sa ingenting.

Kunde inte stänga balkongdörren heller pga dövarmt inomhus då. Till slut gick dom in strax efter klockan 23. Hos oss är regeln att det ska vara tyst efter klockan 22. Vill man bada i poolen efter det så badar man tyst. Man gör inte vågor, skriker, plaskar eller hoppar från kanten. Fattar inte varför inte föräldern sa till.
 
Ja! Igår var det några ungar som först badade högljutt i poolen och sen sprang runt och skrek och hade sig kl 22:45 igår. På vår innergård som ekar som fan. När pappan satt bredvid på en stol och sa ingenting.

Kunde inte stänga balkongdörren heller pga dövarmt inomhus då. Till slut gick dom in strax efter klockan 23. Hos oss är regeln att det ska vara tyst efter klockan 22. Vill man bada i poolen efter det så badar man tyst. Man gör inte vågor, skriker, plaskar eller hoppar från kanten. Fattar inte varför inte föräldern sa till.

Ringa störningsjouren?
 
Exempel:
Tack vi vet att ja hon är en så social och glad hund som vet hur man tar beundrare fast hon inte är fluffig och långhårig skapande av ett gott humör ger sig också mycket 10 år framöver


What?!
Jag har en kompis som skriver likadant som i ditt exempel ovan. Men lägg till att hon skriver hela texter i versaler och ganska ofta hoppar över ord så att en får gissa vad det ska stå.

Exempel:
"FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN DET KÄNNS VERKLIGEN HELT OVERKLIGT MEN SAMTIDIGT LEDSAMT ATT ALLT ÄR ÖVER NU MED SKOLAN DÅ MAN SKA BÖRJA ARBETA MEN JAG KOMMER VERKLIGEN ATT SAKNA ALLA I *klassens namn* LYCKA TILL I FRAMTIDEN ALLESAMMANS SÅ HÖRS VI SNART IGEN ♥️"
 
Stör mig på att jag anses vara en riskfaktor för mig själv och därför inte får lov att äta p-piller längre :mad:

(jag är alltså numera ”för gammal”, stör mig både på att inte få fortsätta med en fungerande metod och framför allt att inte själv få lov att bestämma vilka risker jag vill ta eller inte)
 
Stör mig på att jag anses vara en riskfaktor för mig själv och därför inte får lov att äta p-piller längre :mad:

(jag är alltså numera ”för gammal”, stör mig både på att inte få fortsätta med en fungerande metod och framför allt att inte själv få lov att bestämma vilka risker jag vill ta eller inte)
Jag blir 49 i år och tar p-spruta sen ett par år tillbaka för att slippa monsunblödningar. Varken har eller kommer ha sex. Har haft cellförändringar och cystor tidigare (hade p-spruta då med) men det är fanimej värt det.
Kan du få tag på en annan gynekolog?
 
Jag blir 49 i år och tar p-spruta sen ett par år tillbaka för att slippa monsunblödningar. Varken har eller kommer ha sex. Har haft cellförändringar och cystor tidigare (hade p-spruta då med) men det är fanimej värt det.
Kan du få tag på en annan gynekolog?

Jag är fortfarande under 40, flera mottagningar har tvekat på kombinerade piller sen 35 (eftersom det tydligen är en magisk gräns) så har tyvärr ingen större förhoppning om att hitta en läkare som godkänner fortsatt användning.

Har inga direkta medicinska skäl att hävda kombinerade mer än min egen bekvämlighet med att kunna styra blödningsintervallet 🤷🏼‍♀️

Och visst, finns ju andra alternativ men inte som är lika konstaterat effektiva på just det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 669
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 486
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
15 078
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 382
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp