Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
En invånare har mailat in till kommunen och vill klaga på att en rektor rappade på sin skolavslutning.
"Vill vi verkligen ha den gangsterkulturen?".
"Kanske behöver media veta".

1. chilla
2. nej, media behöver inte kontaktas
3. chilla
4. jag behöver semester
 
En invånare har mailat in till kommunen och vill klaga på att en rektor rappade på sin skolavslutning.
"Vill vi verkligen ha den gangsterkulturen?".
"Kanske behöver media veta".

1. chilla
2. nej, media behöver inte kontaktas
3. chilla
4. jag behöver semester

Nu är jag inte inne i den världen men att vara rektor känns inte så gangsta eller ge så mycket street cred... :rofl:

Edit: Och du behöver vin också, i mängder! :laugh:
 
Stör mig på att när jag skulle slänga iväg ett snabbt mail till mina kollegor om att jag inte kommer på personalavslutningen så råkade jag se ett sånt där svinjobbigt mail från en person som försöker skylla alla sina problem på sina diagnoser och andra människor istället för att ta något som helst ansvar för att personen under över ett års tid ratat det stöd som erbjudits, missat möten, inte deltagit i undervisning, osv. i all oändlighet. Har gått på ledighet inför kommande födsel men nu tar det där jäkla mailet upp all tankeverksamhet 🙄
 
Nu är jag inte inne i den världen men att vara rektor känns inte så gangsta eller ge så mycket street cred... :rofl:

Edit: Och du behöver vin också, i mängder! :laugh:
Nej och jag tror inte att rektorn rappade om så gangeraktiga saker utan det var nog mer "ha en skön sommar ungar".
Men - jag ska hantera frågan helt efter rutin, så personen ska få ett bra svar från ansvarig chef när denna är tillgänglig efter semester :D
 
Okej en grej till.
Jobbar hemma just nu så hör och ser saker.

Hör verktygsljud från grannen under (trodde först han slipade altanen). Nej, han står och borrar i fasaden.
Typ enda grejen som är helt tvärnej från föreningen. All "åverkan" som staket, plattor osv måste man be om tillstånd för - och man får ok på det mesta. Men föreningen vill INTE att man borrar/gör hål i fasad osv.
Detta diskuterades senast i tisdags på föreningsstämma där medlemmen var med - idag gör han hål i fasaden.
 
"Ditt paket är försent, vi ber om ursäkt", mina kläder är försenade och jag hade gärna haft lite svalt att ta på mig liksom.......... :meh:och nej, jag ursäktar ingen i den här värmen! :angel:

Och jag är av med en av mina klänningar, tur jag har två likadana, men var i all sin dar har den hamnat efter tvätten i söndags??
 
De översta tre valen jag hade till gymnasiet blev inte av, de programmen kommer inte finnas vilket gjorde att jag kom in på mitt sista val... har iaf en ganska bra reservplats till fjärdehandsvalet så hoppas att jag kommer in på det. Vill liksom inte bo kvar här så även om reservplatsstället inte är optimalt är det iaf väldigt mycket bättre.
 
De översta tre valen jag hade till gymnasiet blev inte av, de programmen kommer inte finnas vilket gjorde att jag kom in på mitt sista val... har iaf en ganska bra reservplats till fjärdehandsvalet så hoppas att jag kommer in på det. Vill liksom inte bo kvar här så även om reservplatsstället inte är optimalt är det iaf väldigt mycket bättre.
Håller tummarna för reserven!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 168
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 725
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 722
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 765
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp