Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag inte får någon riktig ledighet under min semester. Ringer från jobbet hela tiden pga saker krånglar.
Spec denna vecka när jag är bortrest (över 30mil) och verkligen inte kan åka dit och hjälpa dom att felsöka på plats. Eller tänker ringa extern support då jag försöker ha lite ledigt och lugn och ro, får det vänta tills jag är på hemmaplan. Då ingen annan "kan" göra det...

Visste att vi inte skulle ha någon aktivitet över sommarn. Iaf inte denna då jag ändå måste "jobba" hela tiden känns det som. :meh: :banghead::( Skitsemester.
 
Kvinnan som vägrar förstå att hon ringer fel nummer. Hon har ringt fem gånger idag. Jag förklarar att hon har hamnat fel. Men hon har fått numret från sin son och han har aldrig fel.....
Det där hade jag blockat. Har haft liknande hända mig, verkade ringa från någon vårdanstalt då det var ett par olika personer som ringde och försökte få tag på nån. Iochmed att dom vägrade förstå och ta bort mitt nummer trots att jag bad om det. Så blockerade jag alla nummer dom ringde ifrån.
 
Att jag inte får någon riktig ledighet under min semester. Ringer från jobbet hela tiden pga saker krånglar.
Spec denna vecka när jag är bortrest (över 30mil) och verkligen inte kan åka dit och hjälpa dom att felsöka på plats. Eller tänker ringa extern support då jag försöker ha lite ledigt och lugn och ro, får det vänta tills jag är på hemmaplan. Då ingen annan "kan" göra det...

Visste att vi inte skulle ha någon aktivitet över sommarn. Iaf inte denna då jag ändå måste "jobba" hela tiden känns det som. :meh: :banghead::( Skitsemester.
Det där hade jag tagit upp med facket.
 
Män som kissar mitt i bostadsområden i stan. Det enda som särskiljer dom från hanhundar är att de viftar på snoppen efter de kissat. I övrigt är dom likadana, väljer till och med samma ställen som hundarna.

Har jag nämnt att jag vill flytta?
Jag bor nära en gata som på måndagsmornar brukar stinka piss. Eller brukade, nu har jag inte varit där nån måndagsmorgon på länge så det kanske har blivit bättre. *tvivlar*
 
Eller de som vill att man ska hålla butiken öppen efter stängning för att de antingen inte är klara, eller KOMMER till butiken efter stängning "men du är ju fortfarande här".
Eller de som är ute i sista minuten men ändå måste hålla telefonen med ena handen och för ett samtal samtidigt som de långsamt packar ner sina varor med en hand
Vaddå vill ni gå hem det skiter väl jag i :down:
 
Mitt mail till IT

Hej,

Jag är en av de som har tillgång till -funktionsbrevlåda-. Jag går på semester imorgon och efter semestern har jag bytt tjänst och ska inte ha denna behörighet längre.
Kan ni vara vänliga och plocka bort -behörighet för funktionsbrevlåda- för mig efter 8/7?


20 min senare är jag bortplockad och kommer inte åt nåt längre :rofl:
 
Mitt mail till IT

Hej,

Jag är en av de som har tillgång till -funktionsbrevlåda-. Jag går på semester imorgon och efter semestern har jag bytt tjänst och ska inte ha denna behörighet längre.
Kan ni vara vänliga och plocka bort -behörighet för funktionsbrevlåda- för mig efter 8/7?


20 min senare är jag bortplockad och kommer inte åt nåt längre :rofl:
Standard. Förvänta dig inte att folk kan läsa.
 
Standard. Förvänta dig inte att folk kan läsa.
Fick:
Vi har nu avslutat ditt ärende. Om du anser att problemet inte är löst, svara på detta e-postmeddelande med en beskrivning.
Rubrik:
Ta bort från -funktionsbrevlåda-
Lösningsförslag:
klart


Jag svarade att ja, nu gick det nog lite fort... och bifogade mitt ursprungsmeddelande igen.
Nu har jag behörigheten tillbaka :p
 
Jag skulle antagligen börja svara något i stil med "grodrom i senapssås" eller "inlagda koögon" på det, och hoppas att det skulle få hen att sluta :D
Det påminner mig om vad vi barn kunde få till svar av mamma när vi var små. T.ex. hon står och lagar mat, vem som helst kan se att det är köttbullar i stekpannan, ändå kommer frågan ”vad blir det för mat?”

Stor suck från mamma. ”Apskaft 🤦🏼‍♀️
 
Ett tips är att gå till proffsen direkt. Ortopedtekniker är fantastiska på sådant där. De jag har träffat har varit så duktiga och de har fixat, sytt om och grejat så att det har blivit bra. Man kan antingen skriva egenremiss eller ringa dem direkt, lite olika bestämmelser beroende på var man bor.
Tack för tips! Så här i efterhand (innan jag la pengar på saker som inte funkar) hade det varit det bästa.
 
Det där hade jag tagit upp med facket.
Kanske det. "Tyvärr" så är det mitt ansvarsområde så det ingår väl att svara i telefon och försöka hjälpa när det går oavsett om jag har semester eller inte. Antar jag.
Är ingen annan som kan (eller vill) hoppa in o ta ansvar istället för mig som det är organiserat idag.
Har iaf inte ringt någon som har frågat om dom ska dammsuga efteråt eller inte. Som har hänt vid ett annat tillfälle när jag var ledig...
 
Kanske det. "Tyvärr" så är det mitt ansvarsområde så det ingår väl att svara i telefon och försöka hjälpa när det går oavsett om jag har semester eller inte. Antar jag.
Är ingen annan som kan (eller vill) hoppa in o ta ansvar istället för mig som det är organiserat idag.
Har iaf inte ringt någon som har frågat om dom ska dammsuga efteråt eller inte. Som har hänt vid ett annat tillfälle när jag var ledig...
Jag kan inte tänka mig att det är meningen att man ska hjälpa till och svara i telefon på sin semester om man inte har specifikt betalt för det. Då ska det även vara bra betalt för då har du jour.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 486
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 464
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 292
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 349
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp