Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställde mat online igår och nu känner jag mig sur över att jag inte beställde någon glass eller liknande. Kan ju förstås gå in i affären och handla det men bör ju inte göra det då jag är krasslig.
 
Inte digitalt. Hon sa bara "du får hålla bättre koll"...
Då skulle jag prata med de på regionen som ansvarar för högkostnadsskyddet och höra vad de har för regler när sånt här händer, kan ju inte vara första gången nån betalar för mycket av misstag.
Sjukgymnasten får ju betalt oavsett. Om jag inte tänker fel nu så har h*n fått betalt mer för de här gångerna eftersom du ju också betalat. Är inte det typ bedrägeri …?
Till nästa gång: Man kan se sitt saldo på 1177 e-tjänster och även beställa ett fysiskt frikort där. :heart
 
Då skulle jag prata med de på regionen som ansvarar för högkostnadsskyddet och höra vad de har för regler när sånt här händer, kan ju inte vara första gången nån betalar för mycket av misstag. Sjukgymnasten får ju betalt oavsett.
Till nästa gång: Man kan se sitt saldo på 1177 e-tjänster och även beställa ett fysiskt frikort där. :heart
Bra att veta eftersom jag haft noll koll på vad jag betalat. Av den anledningen har jag alltid bett om att få betala med faktura för att jag tänkt att jag inte får en faktura när jag betalat tillräckligt.
 
Så oförskämt.

I min region har de björnkoll. Det går automagisk att få frikortet.
Det är ju inte rocket science precis.

Du är ju relativt ung och frisk. Hur förväntar de sig att dementa eller svårt sjuka ska klara det? Morr.

Det var en privat sjukgymnast, så hon har inte tillgång till systemet. Har kollat på 1177 som @Rosett föreslog men hittar ingen info om hur mycket jag betalt..
Tycker hon kunde betala tillbaka men hon har inte gjort det än. Vet ärligt talat inte om jag har lust att gå tillbaka dit igen :cautious:
 
Det var en privat sjukgymnast, så hon har inte tillgång till systemet. Har kollat på 1177 som @Rosett föreslog men hittar ingen info om hur mycket jag betalt..
Tycker hon kunde betala tillbaka men hon har inte gjort det än. Vet ärligt talat inte om jag har lust att gå tillbaka dit igen :cautious:
Jag hittar inte heller information om hur mycket jag betalt.
 
I min region har de björnkoll. Det går automagisk att få frikortet.
Det är ju inte rocket science precis.
Alla ingår inte i regionens system. Hos de som är utanför har det blivit mycket knepigare sedan fysiska kortet avskaffades. Min tandläkare ska ringa regionen för att få veta vad en patient som går på vårdavgift ska betala vid varje tillfälle beroende på hur det ser ut med frikortet.
 
Jag stör mig på att jag verkar ha missförstått principen för föräldrapenning. :meh:

Jag har trott att t ex 100 dagar på sjukpenningnivå betyder ersättning på sjukpenningnivå för 100 arbetsdagar. Men så är det i själva verket kalenderdagar, så 100 dagar ger inte 20 veckor med barnen utan bara 14.

Man lär så länge man lever.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 413
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 456
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
13 882
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 324
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp