Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska redovisa ett bidrag - redovisningsperioden är 1 mån, jag mailade aktuell enhet samma dag som den öppnade och sa att nu är det dags att redovisa X, såhär ser frågorna ut. 16 maj är sista datum (liksom, då stänger det). Det är bra att titta på redovisningen tidigt ifall att det är något som är oklart.

Inget svar - mailar igen - inget svar - träffar personen, säger till - mailar frågorna igen - inget svar.

Igår kväll får jag svar:
Se första svar på frågorna i blått (svar på tre frågor - dessutom ser jag att ett svar är fel).
Funderar på hur jag ska räkna kostnaderna? Har du nått förslag?
Vi sökte ju pengar för att göra X vilket innebär att vi inte har gjort Y
(det som hela bidraget går ut på). Mallen stämmer inte för mig mot det vi sökte!?

Men för i h-te! :rage:
SVARA NÄR MAN MAILAR DIG.
TITTA INTE PÅ SAKERNA PRECIS INNAN DET SKA VARA KLART - ifall att något behöver mer arbete...som sagt, redovisningen stänger på måndag och jag har fler arbetsuppgifter än detta så jag vill ha in sakerna så fort som möjligt för att hinna.
"Hur ska jag räkna kostnaderna?". Jadu, vad har du gjort med pengarna ni fått? Börja där
"Mallen stämmer inte". Stämmer inte mot vadå? Det här är de frågor Myndigheten ställer. Det är inte jag som hittat på dem.

☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️💩

Följer upp med:
Igår bokade jag in ett Teamsmöte med personen nu på morgonen så att vi kan sitta tillsammans och göra redovisningen.
Imorse vid 7 avböjde hen mötet och la en annan tid. Jag accepterade.
Tiden var 9:30, jag ringde upp strax efter - inget svar.
Klockan är nu 9:40 -var är personen?
 
Personen ringde upp 09:50. Hen hade glömt sin dator hemma så satt på telefonen (lätt att jobba med dokument då). Sedan var det svårt att svara på frågorna, så hen får återkomma. (sa att jag behöver infon IDAG).

09:45, precis innan personen ringde upp så ringde en gymnasieskola och undrade om det var fixat med taxin för X?

🤔Vad menar du?
🤪Jaa, men X tar studenten idag. Klockan 10:15
🤬Ok, men det är ju ingen som informerat mig om att eleven tar studenten idag. Så nej - taxin är bokad till vanlig tid.
🤪Jamen eleven slutar ju 10:15
🙄🥱Ja - och hade någon berättat att hen hade ändrad tid idag så hade jag haft en chans att boka om hans skolskjuts.

Det löste sig till slut, men fan va dåligt av mig att inte kunna se in i framtiden/läsa tankar.
 
Försöker beställa ett cykelstöd. Förra gången jag beställde fanns det inte i lager. Så ordern blev mackulerad. Kollade hemsidan och det skulle finnas 28st i lager, så la en ny beställning.

Fick ett mail där de skriver att de lagt in fel artikelnummer och undrar om det går bra med ett annat dyrare stöd. Nä, jag vill ha det jag försökt beställa. Svarade nej och ställde frågan att hemsidan sa att se skulle finnas i lager.

Känns som jag får mackulera ordern igen å försöka hitta stödet på annat håll. 🙄
 
Stör mig oerhört på att jag i eftermiddag behöver byta till "stadskläder" för att åka till apoteket, samt handla.

Enklare att gå hemma i sunkiga mjukisbrallor och en tröja :)

Jag stör mig på att hela min garderob består av stadskläder och jag vette tusan när jag kan använda dem igen 😂 Lackskor, små svarta klänningar, silkesblusar. Man bah NÄR?! Som en hälsning från ett annat liv liksom.

MVH
Mjukisar och foppatofflor
 
När man är inloggad, oftast med BankID, nånstans och skriver ett meddelande till kundtjänst. Klickar på skicka.
SÅ HAR MAN BLIVIT UTLOGGAD PGA INAKTIVITET!!!
Jag var f*n inte inaktiv! Jag skrev ett meddelande och var högst aktiv!!
:rage:

Eller som MatHem här om dagen. Tog mig en timme att fylla min kundkorg och sen klickade jag på ”betala” och sen ”logga in” eftersom jag inte var inloggad ännu. Kom in, kundkorgen tom 🤷‍♀️
 
Obehöriga i spårområdet.

Står i en stekhet sillburk i någon liten ort som gud glömde och vill bara få komma hem till mitt barn som jag inte träffat på 2,5 dygn. Inte ätit eller druckit sen lunch. Kiosken är inte bemannad just nu pga ovanstående. Kollegan missar förmodligen sin anslutning som jag bokat åt henne och jag får såklart dåligt samvete för det.
 
Staffanstorp - och att det just är de partier son skriker högst om lag och ordning och strängare straff som tror att just de ska kunna välja och vraka efter eget behag?

Eftersom det rör politiker som med uppsåt fattat ett olagligt beslut borde de personligen ställas till svar och t.ex själva få bekosta upphället för de aktuella flyktingarna
 
Obehöriga i spårområdet.

Står i en stekhet sillburk i någon liten ort som gud glömde och vill bara få komma hem till mitt barn som jag inte träffat på 2,5 dygn. Inte ätit eller druckit sen lunch. Kiosken är inte bemannad just nu pga ovanstående. Kollegan missar förmodligen sin anslutning som jag bokat åt henne och jag får såklart dåligt samvete för det.
Avskyr obehöriga i spårområdet!

Mvh, Tågklareraren
 
Att man ändrar smak under livet, det stör mig som fan. Tänk hur mycket man skulle kunna förfina det man har om man aldrig bytte smak. Garderob, inredning, dukning. Bara fila på samma tema år efter år. Men nej.. då ska det komma och gå trender och man ska svänga i smak. HUR störigt? Kan vi inte bara komma överens om att vi bestämmer någonting nu och håller oss till det?
Bästa förslaget jag hört på länge. "Vi som bestämt oss." Sign me up, count me in.
 
Att man ändrar smak under livet, det stör mig som fan. Tänk hur mycket man skulle kunna förfina det man har om man aldrig bytte smak. Garderob, inredning, dukning. Bara fila på samma tema år efter år. Men nej.. då ska det komma och gå trender och man ska svänga i smak. HUR störigt? Kan vi inte bara komma överens om att vi bestämmer någonting nu och håller oss till det?
Absolut! Jag upptäckte nyligen att mina favoritbyxor inte produceras mer. Jag har ägt ett antal par av samma modell i många år nu. Vad sa jag ha på mig när de jag har slits slut :down::meh:
Vanefast, någon? :D
 
Köpte en ny hjälm till barnet som han tyckte mycket om, vi hann inte använda den ikväll (som tur var!). Tittar lite närmare på den hemma när han somnat och inser att den har ju inte grönt säkerhets-spänne som rekommenderas upp till 7 år. Så otroligt klantigt av mig men också, varför har inte alla barnhjälmar det?! Min son är 5 år…

Så, imorgon måste jag försöka förklara detta och åka och byta den. Suck! Dubbelsuck…
 
Köpte en ny hjälm till barnet som han tyckte mycket om, vi hann inte använda den ikväll (som tur var!). Tittar lite närmare på den hemma när han somnat och inser att den har ju inte grönt säkerhets-spänne som rekommenderas upp till 7 år. Så otroligt klantigt av mig men också, varför har inte alla barnhjälmar det?! Min son är 5 år…

Så, imorgon måste jag försöka förklara detta och åka och byta den. Suck! Dubbelsuck…
Grønn sikkerhetsspenne? Aldri hørt om. Hva er det? (Har barn og kjøpt hjelmer til alle slags bruk, men aldri hørt om grønn sikkerhetsspenne)
 
Grønn sikkerhetsspenne? Aldri hørt om. Hva er det? (Har barn og kjøpt hjelmer til alle slags bruk, men aldri hørt om grønn sikkerhetsspenne)
Det gröna säkerhetsspännet löser ut om barnet fastnar någonstans. Det har hänt fruktansvärda olyckor där barn blivit hängande och strypts till döds av hjälmar och därför kom det gröna säkerhetsspännet för att förhindra fler sådana olyckor. De gröna säkerhetsspännet ska finnas på alla barnhjälmar men gör det tyvärr inte alltid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 539
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
353
· Visningar
14 558
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 362
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp