Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att hela min garderob består av stadskläder och jag vette tusan när jag kan använda dem igen 😂 Lackskor, små svarta klänningar, silkesblusar. Man bah NÄR?! Som en hälsning från ett annat liv liksom.

MVH
Mjukisar och foppatofflor
...Jag har fortfarande inte hittat tillbaka... ehh... 19 år har gått sedan första barnet kom... kläderna ligger kvar i garderoben 🙈...
 
Det gröna säkerhetsspännet löser ut om barnet fastnar någonstans. Det har hänt fruktansvärda olyckor där barn blivit hängande och strypts till döds av hjälmar och därför kom det gröna säkerhetsspännet för att förhindra fler sådana olyckor. De gröna säkerhetsspännet ska finnas på alla barnhjälmar men gör det tyvärr inte alltid.
Precis så :heart

Förklarade för barnet nyss och han förstod. Jag som trodde det skulle bli jättesvårt att förklara 🙄

Så idag stör jag mig på att jag alltid tar ut problemen i förskott 🤦‍♀️
 
Jag har nog ingen riktig avsikt att hitta tillbaks heller. Längtar efter gummistövlar och snickarbyxor MEN några snygg-plagg lär väl få leva kvar för diverse restaurangbesök ☺️
Ja, precis. Men har ju några favoriter som man längtar lite efter att bära igen 😍. Nu har min småbarnsförälderperiod varit väldigt lång och det har varit lååångt mellan restaurangbesök och konserter (för att vi velat ha det så). Det är nog först nu under det senaste året som vi liksom yrvaket börjat se oss omkring och längta efter den "vuxliga världen". Visst har vi haft behov av egentid även som småbarnsföräldrar men jag har hästar så... inte så mycket flärd har det blivit 😄...
 
Stör mej på att när jag får märken på mina ben efter sår och islag så försvinner dom inte. Ser inte alls kul ut. Behöver inte vara nått speciellt. Ett skrapsår och jag har fortfarande märke efter ett år. Ser förjävligt ut ju. Och mina ben är inte dom brunaste i landet om man säger så.
 
Att man ändrar smak under livet, det stör mig som fan. Tänk hur mycket man skulle kunna förfina det man har om man aldrig bytte smak. Garderob, inredning, dukning. Bara fila på samma tema år efter år. Men nej.. då ska det komma och gå trender och man ska svänga i smak. HUR störigt? Kan vi inte bara komma överens om att vi bestämmer någonting nu och håller oss till det?
Jag byter inte smak efter mode och trender, jag kör mitt eget race.
Som yngre gick jag oftast i sweatshirts och joggingbyxor, det gör jag inte längre. Hade en period då jag gillade kläder i grönt och brunt, sen en period med lila och rosa. Nu använder jag de flesta färger utom pastell, neon och svart.
Inredning orkar jag inte bry mig om, huvudsaken är att det är praktiskt. Har två dukar som jag växlar mellan på matbordet. Gardinerna har jag haft sen 2013 ungefär. :cool:
 
Varning för extrem negativitet.

Mitt liv. Min kropp. Mig själv. Att jag aldrig kan sova, alltid har ont, aldrig kan få något gjort på grund av ovan nämnda. Känner att jag bara vill ge upp nu, jag är felkonstruerad och kommer aldrig få ett bra liv. Kan inte upprätthålla relationer och vill inte heller för jag vill inte lägga mina bördor på någon annan. Allt bra som jag vill ge till världen verkar inte spela någon roll för någon annan än mig. Har fått jättemycket gratis i livet men bara sjabblar bort det och misslyckas med allt jag tar mig för trots att jag kör mig själv i botten gång på gång. Så jävla nära bristningsgränsen men ser bara hur uppförsbacken blir brantare och brantare. Orkar. Inte.
 
Stör mej på att när jag får märken på mina ben efter sår och islag så försvinner dom inte. Ser inte alls kul ut. Behöver inte vara nått speciellt. Ett skrapsår och jag har fortfarande märke efter ett år. Ser förjävligt ut ju. Och mina ben är inte dom brunaste i landet om man säger så.
Då är vi två.
Alla småsår - hur obetydliga de än är - lämnar pigmenterade märken. Vid seriösare tillfälle sminkar jag benen eller använder brun utan sol.
I normalfallet har jag finska ben . vita med blå ränder,...
 
Allting går på tvären idag :meh: känns ju bra att jag kan förbereda mej som jag tänkt för tävlingen imorgon. INTE. Ja ja, får väl bita ihop och göra det bästa av det
 
Dagen började ju dåligt med barnet som ramlade och har inte fortsatt bättre… Fick punktering och blev bärgad och står nu utan bil. Barnet vågar inte äta pga ont i läppen och jag känner att jag kanske skulle ringt 1177 redan imorse, sitter i telefonkö nu. Känner mig sämst.

Mamma kommer över ikväll i alla fall och stannar här över natten och så får jag låna hennes bil sen :heart
 
Stör mig på ljuset. Och det är så lång tid tills det vänder, och det blir värre innan det vänder. Får nästan panik när jag kollar väderprognosen och ser tiderna för solens upp- och nedgång. Har sovrummet mot norr och mörkläggningsgardin men blir ju ändå inte helt mörkt 😔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 470
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 462
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
14 196
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 342
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp