Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Valde en ny serie åt oss delvis pga. 10 säsonger lång, ville ha något som räcker länge. Kom till början av säsong tre och nu har samtliga karaktärer man bryr sig om försvunnit 😑 Famlar i mörkret igen alltså. Har så svårt att hitta något som engagerar mig utan att vara hemskt och våldsamt! Allt är tråkigt. Killing Eve hade så många rätt, men sen några dealbreakers.

Är det för mycket begärt att vilja ha en serie med intelligenta karaktärer, gärna okonventionella kvinnor, ett genomtänkt, utmanande narrativ, intressant och snyggt mode, vacker cinematografi, massor med säsonger, och moral man kan leva med?!?! Tycker inte jag! 🤬
 
Jag har fått små mysteriska hål på knäna på ett par av mina ridbyxor. Precis på samma ställe på båda knäna, lika stora. Har inte tvättat dem med några vassa föremål, dragkedjor eller krokar, har inte trillat, har inte suttit på knä eller något annat och det är mitt i tyget, inte nära någon söm...
Jag får också så, mest på höger knä dock. Kan det vara sömmen som sliter när du lyfter för att kratsa hovar?
 
Jag stör mig på att det ska vara så förbannat svårt att förstå skillnaden mellan laktosintolerans och mjölkproteinallergi. :banghead: :rage::cry:
Än en gång blev jag dålig av att äta ute... Efter någon tugga, såg jag att de gömt riven ost i maten. Kocken hade fått höra att det var laktosfritt som gällde, trots att jag rättade servitrisen och förklarade att jag inte tål laktosfritt heller.
Detta påminner mig om när vi var på en restaurang med några av mina kinakusiner. Många av oss är laktosintoleranta och några är mjölkproteinallergiska. Vi frågade vad det var i deras vitlökssås, créme fraiche sa de, så vi frågade om de kunde göra en sås fri från mjölkprotein.
"Ja, vi kan byta till gräddfil" svarade servitören… när vi sa att inte heller det fungerade sa de att de har turkisk yoghurt (vilket givetvis inte heller fungerade), och så fortsatte det.

Till slut sa servitören att hen skulle gå in och prata med kocken och se vad de kunde göra. Några minuter senare kom hen ut med tre skålar med ren, pressad vitlök :rofl::rofl:
 
Har resfeber och är ensam :(

Går in och kollar sista minuten - två personer åker på långweekend för 1000-2000 kr tillsammans. En person åker på charter för 4000 och uppåt. Varför kan jag inte få tvåpersoners-paketet till mig själv? Jag menar res "en betala för två" borde ju vara möjligt, men nej
Ingen som kan följa med/låsas att dom ska följa med?
 
Systembolagets hemsida. Knappen "jag är över 20" hamnar numera utanför bild på mobilskärmen och det går inte att skrolla. :up:

Screenshot_20220829-173018.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 208
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 792
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 769
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 367
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • LGCT Stockholm
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp