Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va inte :jawdrop: :jawdrop::jawdrop:
Jag är i chock O_o
:p

Förstår det! :D

Missförstå mig rätt, jag är själv fotointresserad och min egen insta är väldigt putsad, jag ser inte insta som en representation av folks verkliga liv eller ens försök att vara. MEN det är nåt som skaver med att klä ut hela familjen i knästrumpor och stråhatt flera dagar i veckan för en plåtning innan man kokar sina makaroner med köttbullar och låter ungen ta på sig sin Frost-pyjamas. Känns väldigt.. konstigt hela grejen.
 
@RedQueen @MidnightSoul
Svarar er här istället då förra tråden blev låst.

Jag ska skriva upp detta om extra betalt för jour mm och se om jag kan få någon klarhet i det hela. För känns inte helt rätt som det är nu iaf. Jag skulle verkligen behöva kunna släppa allt för att orka med resten av året...

---
För att sedan återgå till tråden så stör jag mig på min mobil och/eller internet.
Går jättesegt i perioder. Vet dock inte om jag ska skylla på mobilen eller om det är täckningen/mitt kontantkort som spökar.
 
Träffade min mormor en kort stund igår och stör mig både på att hon sa fel flera gånger och att jag inte sa något. Tror inte att hon menar att säga fel, hon bara tänker inte på det, så jag måste liksom säga till. Förstår inte varför jag inte bara sa något om det.
 
Förstår det! :D

Missförstå mig rätt, jag är själv fotointresserad och min egen insta är väldigt putsad, jag ser inte insta som en representation av folks verkliga liv eller ens försök att vara. MEN det är nåt som skaver med att klä ut hela familjen i knästrumpor och stråhatt flera dagar i veckan för en plåtning innan man kokar sina makaroner med köttbullar och låter ungen ta på sig sin Frost-pyjamas. Känns väldigt.. konstigt hela grejen.
Välkommen ut i IRL :rofl:

Världen ser inte ut som på Insta eller i kataloger heller, konstigt nog :cautious: :arghh:
 
Träffade min mormor en kort stund igår och stör mig både på att hon sa fel flera gånger och att jag inte sa något. Tror inte att hon menar att säga fel, hon bara tänker inte på det, så jag måste liksom säga till. Förstår inte varför jag inte bara sa något om det.
Jag tycker det var bra att du inte sa något. Många äldre tänker en sak men säger en annan, det har med en åldrande hjärna att göra - inget ont i det alltså :heart
OM nu inte din mormor inte är så gammal och de saker hon sa var sårande, då är det något annat.
 
Att INGEN har blommig klänning, slarvig fläta och stråhatt när de plockar blommor i sin trädgård tillsammans med sitt barn som också har stråhatt och knästrumpor och ändå ser varannan person på Instagram ut så. INGEN ser ut så en lördag JAG LOVAR.
Ah du menar de slarviga flätor som tar en halvtimme att fixa till med precis lagom vilsna hårslingor, sprej, hårnålar och stöd av tre olika Youtube-tutorials? 😆
 
Jag tycker det var bra att du inte sa något. Många äldre tänker en sak men säger en annan, det har med en åldrande hjärna att göra - inget ont i det alltså :heart
OM nu inte din mormor inte är så gammal och de saker hon sa var sårande, då är det något annat.
Särskilt gammal är hon inte, hon jobbar fortfarande (mer än) fulltid på sjukhus. Men hon menade högst troligen inte att säga fel, det är nog bara av vana. Sårande eller ej är väl lite av en definitionsfråga, men jag reagerar definitivt på när folk använder femenint riktade ord. Har dock full förståelse för att det händer att folk säger fel.

Skulle däremot inte säga något till mormors mamma om hon fortfarande hade levt, det hade bara riskerat att snurra till det ytterligare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 213
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 800
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 833
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 373
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp